Skip to main content

In het doolhof van extra buitenland bundels, voordeel of “super voordeel”, zie ik nergens staan wat het nou kost om te bellen vanuit een land waar de bundel actief is.

Er staat: Met een Extra Bundel voor buiten de EU bel en sms je voordeliger op jouw reisbestemming.
Maar vervolgens staat er dat bellen van buitenland naar buitenland niet uit de extra bundel gaat.

Hoe bel je dan wel vanuit de extra bundel op je reisbestemming, naar Nederland neem ik aan? En ook naar het land waar je je dan bevindt gaat vanuit deze bundel? Geldt dat ook als je belt naar andere landen waar deze bundel geldig is?

En als laatste, het verschil tussen voordeel en “super voordeel”: betekent dit dat een super voordeel bundel (b.v. China) niet werkt als je doorreist naar Japan (voordeel)?

Is er een link naar een duidelijke beschrijving van al deze voorwaarden? Heb het niet kunnen vinden, dank.

Hi @Otto73, wat een goede vraag. 

Hiervoor kun je op onze website terecht. Als voorbeeld neem ik Australië als je het daar invult. Mocht je op een andere bestemming zijn, vul het daar dan in. Dan zie je precies wat de opties en de kosten zijn. 

Begrijp ik jou hierin verkeerd? Zo ja, zou je een screenshot willen plaatsen met wat je bedoelt? 

Hallo @Alex van KPN , dank voor je reactie.

Als je m’n vraag goed leest, zie ik nergens staan wat er qua bellen binnen de voordeel bundels valt. Dus met een (super)voordeel bundel aangezet voor China, wat valt daarbinnen qua bellen? Vanuit China bellen naar China? Vanuit China bellen naar NL? Dus met de bundel aan in China, naar welke landen kun je dan bellen vanuit de voordeel bundel?

Hallo @Alex van KPN , kun je nog even reageren op m’n bovenstaande vraag? Of een andere KPN collega op dit forum? Dank.

Hallo @Otto73 ,

Eens dat het duidelijker kan. 

Maar dit is het: 

Voorwaarden SUPER VOORDEEL bundel

Supervoordeellanden buiten EU bundel

Wat valt binnen de Extra Bundel?
  • Bellen naar NL, EU, het land waar je bent en andere landen uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel
  • Bellen van NL naar een ander land uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel
Wat valt buiten de Extra Bundel?
  • Bellen van het land waar je bent naar een land uit de Voordeellanden of Overige landen buiten EU bundel
  • Bellen vanuit een EU land naar een land buiten de EU
  • Bellen van NL naar een land uit de Voordeellanden of Overige landen buiten EU bundel

bron van al bovenstaande http://kpn.com/buitenland .

Met een bundel ben je ongeveer 80% goedkoper dan zonder die bundel. Dit betaal je zonder bundel: 

Buitenbundeltarieven

Heb je geen Extra Bundel voor een land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'? Dan kun je ook per MB, minuut of sms betalen. Hiervoor geldt een buitenbundeltarief. Bekijk ze hieronder

Ik ben in Australië

Je bent in Australië en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'.

• Internet:

€ 2,50 / MB
  • Bellen:

€ 1,00 / min
  • Gebeld worden:

€ 0,50 / min 
  • Sms versturen:

€ 0,30 / sms
  • Sms ontvangen:

gratis

En inderdaad: een bundel voor supervoordeellanden werkt niet in een voordeelland. 

HI @Otto73, uiteraard kan ik dat. Ik zie dat Noordzee mij voor was, waarvoor dank! 

Hallo @Otto73 ,

Eens dat het duidelijker kan. 

Maar dit is het: 

Voorwaarden SUPER VOORDEEL bundel

Supervoordeellanden buiten EU bundel

Wat valt binnen de Extra Bundel?
  • Bellen naar NL, EU, het land waar je bent en andere landen uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel
  • Bellen van NL naar een ander land uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel
Wat valt buiten de Extra Bundel?
  • Bellen van het land waar je bent naar een land uit de Voordeellanden of Overige landen buiten EU bundel
  • Bellen vanuit een EU land naar een land buiten de EU
  • Bellen van NL naar een land uit de Voordeellanden of Overige landen buiten EU bundel

bron van al bovenstaande http://kpn.com/buitenland .

Met een bundel ben je ongeveer 80% goedkoper dan zonder die bundel. Dit betaal je zonder bundel: 

Buitenbundeltarieven

Heb je geen Extra Bundel voor een land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'? Dan kun je ook per MB, minuut of sms betalen. Hiervoor geldt een buitenbundeltarief. Bekijk ze hieronder

Ik ben in Australië

Je bent in Australië en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'.

• Internet:

€ 2,50 / MB
  • Bellen:

€ 1,00 / min
  • Gebeld worden:

€ 0,50 / min 
  • Sms versturen:

€ 0,30 / sms
  • Sms ontvangen:

gratis

En inderdaad: een bundel voor supervoordeellanden werkt niet in een voordeelland. 

Dank @Noordzee, hier was ik naar opzoek. Via de link kpn.com/buitenland kan ik deze voorwaarden echter nergens vinden, is dit weggehaald of kijk ik niet goed? Voor voordeellanden (bv Japan) zijn de voorwaarden overeenkomstig met die van supervoordeellanden, neem ik aan? Dank!

@Otto73 

De truc is dat je via die link een land moet invullen. Vervolgens bv kiezen: “Ik ben in Australië”.  Je kunt datzelfde ook doen voor bv Japan. 

Hoi @Noordzee , dank voor je antwoord. Toch krijg ik niet de juiste voorwaarden te zien voor bellen vanuit een (super)voordeelland. Wanneer ik het land invul en kies voor “ik ben in Japan”, toont het de buitenbundel tarieven voor bellen vanuit Japan of bellen vanuit NL naar Japan. Ik zie echt nergens de voorwaarden die je bovenin gepost hebt. Dank nogmaals.

Wat staat er daar nog meer op die pagina?  : 

Japan: tarieven voor een Voordeelland buiten de EU

De tarieven voor dit land zijn anders dan in Nederland. Met een Extra Bundel voor Voordeelland buiten de EU internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je slechts €0,01 per MB als je voor de 2000 MB (alleen data) bundel kiest.

Extra Bundel activeren

Sms of klik op de button om te activeren.

100

MB/min/sms

9,99

SmsVOORDEEL 100 AANnaar 1266

500

MB/min/sms

39,99

SmsVOORDEEL 500 AANnaar 1266

2000 MB

(alleen data)

19,99

SmsVOORDEEL DATA 2000 AANnaar 1266

En : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Alle voorwaarden van de bundels voor buiten de EU

• De bundel is een maand geldig en verloopt 31 dagen na het aanzetten.
  • De bundels zijn stapelbaar. Dat wil zeggen dat je een nieuwe bundel kan aanschaffen voordat je oude bundel op of verlopen is.
  • Je krijgt een sms'je als je op 50%, 75% en 100% van je bundel zit.
  • Ben jij door je bundel heen? Dan geldt Bescherming Internet Buitenland. Je kunt dan niet meer internetten en maakt geen onverwachte internetkosten. Wil je verder internetten, dan kun je een nieuwe bundel aanzetten. Bescherming Internet Buitenland geldt niet voor bellen en sms'en. Je betaalt na verbruik van je bundel hogere, lokale tarieven.
  • Je kunt buiten je Extra Bundel voor € 121,- per maand aan kosten maken voor internet. Als je deze limiet hebt bereikt, kun je niet meer mobiel internetten in het buitenland, tenzij je daar expliciet toestemming voor geeft via een sms met de tekst JA naar 1330. Je krijgt daarna geen waarschuwing meer over de mogelijk hoge kosten die je dan maakt. 
  • Bellen en sms’en van Nederland naar landen buiten de EU brengt extra kosten met zich mee, behalve wanneer je een Extra Bundel Voordeellanden buiten EU, Supervoordeellanden buiten de EU of Overige landen buiten EU bundel aanschaft, dan bel je uit deze bundel. 
  • Gebeld worden buiten de EU gaat uit de Extra Bundel, Voordeellanden buiten EU bundel, Supervoordeellanden buiten de EU of Overige landen buiten EU bundel
  • Bellen en sms'en van buitenland naar buitenland gaat buiten de EU niet uit de bundel. Voor deze minuten en sms’jes betaal je het hogere, lokale tarief van het land met de hoogste tariefzone.
  • Het werkelijke verbruik kan hoger zijn dan het getoonde verbruik doordat buitenlandse providers het bel- en sms-verbruik binnen 24 uur (binnen EU) tot 4 dagen (buiten EU) aan KPN doorgeven.

En hier vind je nog meer informatie:

https://community.kpn.com/mobiel%2D15/kpn%2Dmobiel%2Din%2Dhet%2Dbuitenland%2Dkosten%2Dbereik%2Den%2Dinternet%2D545688

@Noordzee er staat een heleboel, maar nergens dat bellen naar NL, EU, het land waar je bent en andere landen uit de (super)voordeellanden binnen de extra bundel valt (zoals in je eerste antwoord staat vermeld).

Het enige wat ik zie staan is dat gebeld worden uit de extra bundel gaat. En dat bellen vanuit NL naar een voordeelland vanuit de bundel gaat. En er staat dat bellen van buitenland naar buitenland niet uit de bundel gaat. Maar over bellen vanuit een voordeelland waar je bent, staat er niets.

Volgens mij staat dat er wel, neem Japan als voorbeeld : 

Ik snap niet helemaal waarom je nog meer wilt weten, maar op de website van KPN kan je dit ook nog terugvinden:

https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/7zWBjwcygNX1LoZs0xEdNe/b148b5a5bc4f425f772b0c52faf57bb9/ExtraOpties_en_BuitenlandBundels_v12-09-2024.pdf

Met deze BuitenlandBundels kunt u in genoemde landen buiten NL/EU internetten, bellen en sms’en. Bellen en sms’en vanuit de genoemde landen
naar landen uit de zone NL/EU gaat uit de BuitenlandBundel. Bellen en sms’en tussen de genoemde landen gaat uit de BuitenlandBundel. Bellen en sms’en van NL naar de genoemde landen gaat uit de BuitenlandBundel. Ook gebeld worden in de genoemde landen gaat uit de BuitenlandBundel.

Waar ik naar op zoek was zijn de extra bundel voorwaarden voor bellen wanneer je vanuit desbetreffend voordeelland belt. Het aangehaalde voorbeeld Japan gaat over buitenbundel tarieven.

Maar ik ben geholpen nu met je laatste link, dank.
Hiernaar was ik op zoek:

“Met deze BuitenlandBundels kunt u in genoemde landen buiten NL/EU internetten, bellen en sms’en. Bellen en sms’en vanuit de genoemde landen naar landen uit de zone NL/EU gaat uit de BuitenlandBundel. Bellen en sms’en tussen de genoemde landen gaat uit de BuitenlandBundel. Bellen en sms’en van NL naar de genoemde landen gaat uit de BuitenlandBundel. Ook gebeld worden in de genoemde landen gaat uit de BuitenlandBundel.“

Helemaal fijn👍 En ja, de website van KPN is soms wat ingewikkeld. 

Reageer