Skip to main content

Tot mijn verbazing ontving ik een mail van KPN waarin wij wordt medegedeeld dat mijn internet abonnement per 1 juli 2022 verhoogd wordt met 2,50 euro per maand vanwege inflatie. In het contract wat ik met KPN heb staat dat dergelijke verhogingen slechts per 1 oktober van een kalender jaar mogen worden doorgevoerd. Als ik vandaag “klantenservice” van KPN spreek, geeft de heer glashard aan dat ik mijn contract ook mag opzeggen omdat zij zich niet aan het contract houden ik dat ook niet hoef te doen…….

Dit gaat echt nergens over. Het is niet de 7,50 die me dit nu meer gaat kosten, maar de totale arrogantie waarmee een bestaand contract opzij wordt geschoven. Dit vind ik onacceptabel. 

KPN, hou je aan je contract.  daar staat 

 

Inflatiecorrectie
KPN heeft het recht om 1 x per kalenderjaar per 1 oktober een inflatiecorrectie toe te passen volgens de CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli − 30 juni.

Joh, dit is heel normaal. Dit doet KPN al jaren zo.

Wees blij dat ze niet de volledige inflatie aan u door berekenen. Want die is zowat 10 % ofzo. € 2,50 zal geen 10 % zijn van uw thuis abonnement. Denk ik.

Ik ben benieuwd wat er straks bij de mobiele abonnementen gaat gebeuren. Want daar word wel de echte inflatiecorrectie toegepast zoals in dat contract staat. Dat zal dan een flinke stap omhoog zijn.


Welkom op het forum @Lex033! Ik snap je ontevredenheid. Aan de prijswijziging zelf kan ik helaas niks veranderen. Wat ik wel wil aanraden is eerst ons verzameltopic over de prijswijziging na te gaan. Ook kan je daar terecht met extra vragen.