Skip to main content

Na het ontvangen van een sms vanuit de klantenservice werd de verbinding verbroken terwijl ik daar juist niet voor gekozen had 

Ik heb hier al eerder een klacht over ingediend maar blijkbaar is er nog niets aangepast in het proces 

Welkom op het forum van KPN @Chrisdus !

 

Begrijpelijk dat het heel vervelend is, dat je na het ontvangen van een sms'je vanuit KPN de verbinding wordt verbroken.
Ik snap ook uit je bericht, dat je hier al eerder een klacht over had ingediend.
Heb je over deze klacht al een antwoord terug gekregen?

En met welke vraag belde je dan de telefonische klantenservice op?
Want wie weet kunnen wij jouw hier op het forum ook helpen met je vraag?

Ik hoor het graag van je.


 Vraag ging over het zeer traag laden van Netflix sinds ik een v12 modem heb. Kreeg een sms gestuurd met iets van een mededeling dat ik zelf de verbinding kon verbreken of blijven wachten.

Heb destijds wel een antwoord gekregen in de trant van " wat vervelend voor u en we gaan kijken wat we er aan kunnen doen" 


Hoi @Chrisdus ,

Heb je al een keer het modem (Box 12) gerest?
 

Om te resetten volg je de stappen:

  1. Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp
  2. Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan/uit schakelaar. (zie de afbeelding).
  3. Druk het reset-knopje 3-5 seconden in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje hierna direct los.
  4. De box start nu opnieuw op. Dit kan 10-15 minuten duren.

Nadat Box 12 weer volledig online is, probeer het dan nog eens om Netflix te laden.
Gaat het dan wel goed?

Daarnaast zou je de Netflix app zelf, ook een keer helemaal kunnen verwijderen van je device of televisie toestel.
En hem daarna weer opnieuw downloaden vanuit de Google Play Store en de App Store van Apple.
Dit wilt in sommige gevallen ook helpen.
Je moet je dan wel opnieuw aanmelden, met de inloggegevens van jouw Netflix account.

Laat even weten, of dit geholpen heeft het probleem te verhelpen.


Hallo, dank voor de tips maar heeft niet geholpen helaas. Kan het ook aan al wat oudere tv-kastjes liggen? (Hmb2260)

 


@Chrisdus 

Ik heb je graag mogen helpen!
Al is het jammer dat het resetten van het modem niet heeft geholpen.

Maar er nog een optie die je kunt proberen, aangezien de interactieve TV ontvanger HMB 2260 nog gewoon wordt ondersteund door KPN.

Dit is door de HMB 2260 ook eens te resetten, zodat eventuele fouten eruit gehaald worden.
Dit doe je als volgt:

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening.

Stap 2

Ga naar Instellingen

Stap 3

Ga naar Systeem

Stap 4

Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.

Stap 5

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt.

Stap 6

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen.

Mogelijk dat het laden van Netflix na het resetten van je iTV ontvanger weer sneller gaat.
Dus laat nog even weten, of deze optie wel heeft geholpen.

 

 


Opnieuw bedankt voor de tip maar ook dit heeft niet geholpen 


Hoi @Chrisdus 

Wederom graag gedaan!!

Nu je zowel het modem als de iTV ontvanger hebt gerest, kunnen we die nu afvinken, en concluderen dat deze opties het probleem niet heeft opgelost.

Dan zou het nog kunnen liggen aan de app van Netflix zelf.
Zou je de Netflix app (als je Netflix niet direct bekijkt via de iTV ontvanger via kanaal 200) eens willen verwijderen van je televisie, en hem opnieuw willen downloaden vanuit de app store.
Log opnieuw in met je inlog gegevens, en bekijk hoe het dan gaat met de snelheid.

Bekijk je Netflix wel direct via kanaal 200 op je HMB 2260 (iTV ontvanger), dan zou je nog eens rustig kunnen overwegen om je huidige abonnement om te laten zetten, naar de actuele portfolio met de KPN+ TV ontvanger.
Misschien bespaar je daarmee ook nog eens op je maandelijkse kosten, waarmee je dus een win-win situatie binnen haalt.

De iTV ontvanger HMB 2260 is ruim 10 jaar oud, dus best al bejaard.
De huidige (nieuwe) KPN+ TV ontvanger is van dit jaar, en dus volledig ingericht op het streamen via Netflix, Videoland, etc. ect.