Skip to main content

Er staan buitenbundel verbruikskosten op mijn factuur die ik niet gemaakt heb.

Ik ben in het buitenland (Japan) en op de factuur staat vermeldĀ dat ik meerdere keren telefoongesprekken van 10 seconden heb gemaakt. Ik heb geen enkele keer mijn telefoon gebruikt om te bellen in het buitenland. Dat weet ik 100% zeker.Ā 
Wat is er aan de hand? En hoe kan ik deze kosten van de factuur af krijgen?

Staat de voicemail aan? KPN maakt eerst contact met jouw toestel in Japan en als je dan niet opneemt gaat het gesprek terug naar je voicemail (op jouw kostenĀ šŸ˜Ŗ).


Dank voor je snelle reactie!

Het kan dat mijn voicemail nog aan staat. Ik wist niet dat ik die uit kon zetten.Ā 
Hoe zet ik die uit?
Ā 


Hallo @Claire PĀ 

Ā 

Vanuit het buitenland kan je voicemail via SMS uitzetten:

Ā 

Voicemail in het buitenland

Voicemail mobiel buitenland is beveiligd met een toegangscode. Om toegang te krijgen tot je mailbox vanuit het buitenland, toets je je persoonlijke toegangscode in. Door de extra beveiliging, voorkom je misbruik door anderen. Je toegangscode heb je ingesteld tijdens de eerste keer dat je naar je voicemail belde en bestaat uit minimaal 4 en maximaal 10 cijfers.

Toegangscode aanvragen

Als je vanuit het buitenland voicemail belt (1233 of +31 6 12001233), krijg je de vraag om een toegangscode. Heb je de toegangscode nog niet of ben je deze vergeten, dan los je dat als volgt op:

  1. Bel met voicemail.
  2. Er wordt om je toegangscode gevraagd.
  3. Toets alleen # om je toegangscode per sms aan te vragen.
  4. Je ontvangt je toegangscode per sms.

KPN adviseert de toegangscode voor voicemail zo veilig mogelijk te maken door een cijfercombinatie te kiezen die alleen jij kent en niet te voor de hand liggend is (zoals bijvoorbeeld de cijfers van je geboortedatum).

Vanuit het buitenland kan voicemail alleen uit en aangezet worden door middel van een sms 'UIT' of 'AAN' naar 1233.

Ā 

Bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/voicemail.htm