Skip to main content

Overal wordt een verhoging van het tarief voor Hussel 50Mb gecommuniceerd van 44,-

Echter is ons tarief (als vaste klant) verhoogd naar 44,99 … hoe kan dat???

 

Als vaste klant kreeg je al tijden geen voordeel/kortingen meer (tenzij je combineert met Mobiel abo), maar nu betaal je zelfs meer dan het normale tarief.

Wat betaalde u voor de tariefverhoging? 


Hiervoor betaalde ik ook 43,73 voor het 50Mb Hussel deel, terwijl het standaard tarief volgens KPN 42,50 was. Als vaste klant betaal je dus meer dan het standaard tarief voor Hussel 😵 


Als u de mogelijkheid heeft: pas de snelheid in MijnKPN eens aan naar 100 mbit. En daarna weer terug zetten naar 50 mbit. Grote kans dat u vanaf dat moment wel 44 euro betaald. 


Nee hoor, in dat overzicht staat de prijs van 50Mb ook gewoon op 44,99 (rest van de tarieven staan wel correct). Voelt een beetje alsof ze bestaande (vaste) klanten proberen te pushen naar een hoger tarief.

 


@B.vd.B 

Om dit te veranderen zul je even naar 100 Mbit/s moeten gaan. En daarna weer terug naar 50Mbit/s. Het is even gedoe, maar dan ben je van die 0,99 cent extra af.

De reden dat bij jou een hoger bedrag staat, komt doordat je vorig jaar ook verhoogd bent. (naar 43,73) Via de beschreven wisseltruc had je vorig jaar ook weer terug kunnen komen naar 42,50. Er zijn klanten die dit vorig jaar met succes (en legaal) gedaan hadden.     

  


Niet fijn dat het moet, ik kan me voorstellen dat klanten dit niet oke vinden.


@kevster Hoe bedoel je die nu eigenlijk, natuurlijk is meer betalen niet fijn, maar KPN voert al jaren inflatie verhogingen door en die waren te omzeilen door je snelheid tijdelijk te veranderen, als je dat niet doet is je basis waar de verhoging van dit jaar op berekend word ook hoger en is het dubbel plussen.

Het heeft KPN bij mij vorig jaar overigens meer inkomsten gescheeld, ik ben van 100/100 naar 50/50 gegaan en niet meer terug naar 100/100, 50/50 was ook voldoende, toch weer 60 euro minder op jaarbasis.

Dus als je dan een trucje uitvoert, de bekende maas in de regeling kan je je maandbedrag verlagen, ik vind dat juist wel Okë.👍


Ik bedoel eigenlijk dat je vreemde acties moet uithalen om een lagere prijs te regelen. Dat bedoel ik met moeten, ik begrijp dat prijsverhogingen nodig zijn.


Goedemiddag! Het staat je natuurlijk vrij je abonnement aan te passen maar dit garandeert niet dat je de prijswijziging misloopt. 

In ons verzameltopic over de prijswijzigingen kun je hier alles over vinden.