Skip to main content

Goedemiddag,

 

Op 1 december verhuizen wij met ons bedrijf van de 5e etage naar de 7e etage. 

Er staat meerdere bedrijven op dit adres, omdat dit een verzamelpand betreft. Nu krijg ik het via de klantenservice niet voor elkaar om ons internet -en alles wat daarbij hoort- te verhuizen naar de 7e etage. Hoe kan ik dit het beste regelen? Kan ik een afspraak met een monteur maken die dit voor ons omzet in het pand, of is dit iets wat jullie op afstand kunnen regelen?

Ik hoor graag hoe ik ervoor kan zorgen dat wij vanaf 1 december onze producten kunnen gebruiken op de 7e etage en dat alles op de 5e etage opgeheven wordt. 

 

Alvast bedankt!

Hallo @Backofficehq ,

Je klinkt als een zakelijke klant. 

Bij KPN houden ze van helderheid en gemak. De zakelijke klanten hebben andere behoeftes en interesses dan de privé gebruikers. Daarom hebben ze voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt. 

Bellen naar 0800-0403 is ook mogelijk. 


Hi @Backofficehq, welkom hier. 

Dit klinkt inderdaad als een zakelijke aansluiting, is dat daadwerkelijk het geval? Is het gelukt met de tip van Noordzee? 


Bedankt voor jullie antwoorden @Noordzee en @Alex_P.

Wij hebben een ‘kleinzakelijk’ abonnement, wat blijkbaar officieel niet valt onder een zakelijk abonnement, maar een consumenten abonnement.

Vooral dat wij binnen hetzelfde pand naar een andere etage gaan verhuizen, is voor hen lastig. KPN zegt dat iemand van het gebouwdit intern om moet zetten, maar in ieder geval niet KPN. Het beheer van het gebouw wijst juist weer naar KPN.

Klantenservice van consumenten weet niet hoe ze dit moeten regelen en de zakelijke klantenservice verwijst me steeds terug naar consumenten.

Ik heb inmiddels meerdere malen gebeld met zowel het consumenten als het zakelijke telefoonnummer van KPN, maar helaas komen ze er niet uit.

 

Ik had niet door dat er meerdere fora waren, ik zal mijn vraag ook stellen bij het Zakelijke forum. 


Kunt u niet makkelijker gewoon een nieuw abonnement afsluiten op de nieuwe locatie? Op de oude locatie dan het abonnement opzeggen. Emailadressen kunnen wel overgezet worden. Is er ook nog een vast telefoonnummer? 


Het pijnpunt ligt dat wij binnen hetzelfde pand naar een andere etage verhuizen.

Hoe werkt zoiets? Is het een flat? Appartementencomplex? Heeft de nieuwe locatie wel een ander huisnummer? 


Hallo @Backofficehq blijft je adres hetzelfde of wordt dat ook anders, bijvoorbeeld 31-5 naar 31-7, waarbij de 5 en de 7 voor de etages staan?

Indien het adres ook anders wordt kun je eenvoudig een verhuizing doorgeven.

Succes.

 


Kunt u niet makkelijker gewoon een nieuw abonnement afsluiten op de nieuwe locatie? Op de oude locatie dan het abonnement opzeggen. Emailadressen kunnen wel overgezet worden. Is er ook nog een vast telefoonnummer? 

Hallo @Backofficehq blijft je adres hetzelfde of wordt dat ook anders, bijvoorbeeld 31-5 naar 31-7, waarbij de 5 en de 7 voor de etages staan?

Indien het adres ook anders wordt kun je eenvoudig een verhuizing doorgeven.

Succes.

 

Zo makkelijk werkt dat niet kan ik jullie uit eigen ervaring vertellen @Nick83 en @JanD . Begint al met de vraag hoe veel ISRA's zitten in het gebouw? Eentje centraal? Meerdere, misschien op elke verdieping? Waarop moet die nieuwe aansluiting dan komen? Als het een centrale ISRA is, dan moet die daar misschien op verplaatst worden/anders routeert worden enz. Misschien kan hier een monteur, bijvoorbeeld @Ik_Hussel , hier meer over vertellen hoe dit het beste aan te pakken valt? 


@Joris62 daarom vraag ik in een andere reactie ook al naar meer informatie. 


Hallo @Joris62 als het een fysieke verhuizing is, dus een ander adres, is het mijns inziens wel degelijk een verhuizing, er moet dan misschien nog wel een monteur komen voor de fysieke installatie, dit ter beoordeling door KPN.

CC: @Backofficehq 

 


Hi @Nick83 en @JanD, het is een verzamelpand, met meerdere kantoren verdeeld over verschillende etages. Het adres en huisnummer blijft dus precies hetzelfde, ook geen toevoeging. Alleen de etage veranderd. Wij hebben ook een vast telefoonnummer en TV. 

Het opzeggen van het huidige abonnement en een nieuwe afsluiten zit ik inderdaad ook aan te denken, vooral omdat ik het dan misschien wel voor elkaar krijg om een monteur langs te laten komen die intern voor ons regelt dat ons internet etc. naar de juiste etage gaat. Want dat is het probleem. Volgens mij, zoals @Joris62 zegt, is dat alleen niet zo simpel.

Van al die ISRA’s enzo, heb ik geen verstand, ik hoop inderdaad dat een monteur dit voor ons zou kunnen bekijken.


Als het een kantoorpand is, dan lijkt me een nieuw zakelijk abonnement afsluiten het meest logisch.


Hi @Nick83 en @JanD, het is een verzamelpand, met meerdere kantoren verdeeld over verschillende etages. Het adres en huisnummer blijft dus precies hetzelfde, ook geen toevoeging. Alleen de etage veranderd. …

 

Dat bedoel ik dus @JanD en @Nick83 . Je hebt in dit soort panden geen verschillende huisnummers, alleen maar eentje. Je hebt bij verhuizingen binnen het pand dus ook geen andere adres (anders als bij appartement gebouwen waar elke woning een eigen huisnummer, dus adres, heeft).Dat maakt het voor KPN ook zo moeilijk, omdat je kunt niet op huisnummer administreren waar de ISRA hangt. Je hebt eentje (of bij grote gebouwen soms ook meerdere), waar alles op aangesloten wordt. Dus je hebt vaak als KPN geen zicht erop waar (welke verdieping enz) een aansluiting terecht komt.


Zou een betaalde monteursafspraak werken?

https://www.kpn.com/service/monteur.htm


Hey, Ik_Hussel / Monteur hier

 

Wat rot dat het verzamelpand geen aparte nummers/toevoegingen heeft voor hun kantoren. Dat maakt verhuizen inderdaad erg lastig want verhuizen naar hetzelfde adres is wel erg lastig. 

Weet u of het internet op een centraal punt binnen komt en dan wordt doorgezet naar de juiste unit? En staat er op dit moment ook geen toevoeging op de factuur?

Volgens mij mag ik er wel om vragen als ik geen specifiek adres van uw kantoor vraag; zou je mij in een persoonlijk bericht de postcode/huisnummer van dit verzamelpand kunnen geven? Dan kan ik nakijken of KPN hier met toevoegingen werkt en/of dat er wel met toevoegingen wordt gewerkt. Wil dus niet de naam of iets van klantgegevens. 

 

Admin: het woordje *** aangepast naar rot. :) 

 


Bedankt voor jullie antwoorden @Noordzee en @Alex_P.

Wij hebben een ‘kleinzakelijk’ abonnement, wat blijkbaar officieel niet valt onder een zakelijk abonnement, maar een consumenten abonnement.

Vooral dat wij binnen hetzelfde pand naar een andere etage gaan verhuizen, is voor hen lastig. KPN zegt dat iemand van het gebouwdit intern om moet zetten, maar in ieder geval niet KPN. Het beheer van het gebouw wijst juist weer naar KPN.

Klantenservice van consumenten weet niet hoe ze dit moeten regelen en de zakelijke klantenservice verwijst me steeds terug naar consumenten.

Ik heb inmiddels meerdere malen gebeld met zowel het consumenten als het zakelijke telefoonnummer van KPN, maar helaas komen ze er niet uit.

 

Ik had niet door dat er meerdere fora waren, ik zal mijn vraag ook stellen bij het Zakelijke forum. 

@Backofficehq Dan is het mij nu iets duidelijker. Dit hoort inderdaad bij ons. Intern moet hier ergens een toevoeging zijn, anders kan er ook geen onderscheid worden gemaakt tussen de aansluitingen. Dit zoek ik graag even uit. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het klantnummer. 
 

 


Zou een betaalde monteursafspraak werken?

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

Goed idee. Maar nee, dit zou ik in dit geval niet doen. Ik wil eerst graag kijken wat wij hier zien op dit huisnummer en specifiek op zijn klantnummer. 


Bedankt voor jullie antwoorden @Noordzee en @Alex_P.

Wij hebben een ‘kleinzakelijk’ abonnement, wat blijkbaar officieel niet valt onder een zakelijk abonnement, maar een consumenten abonnement.

Vooral dat wij binnen hetzelfde pand naar een andere etage gaan verhuizen, is voor hen lastig. KPN zegt dat iemand van het gebouwdit intern om moet zetten, maar in ieder geval niet KPN. Het beheer van het gebouw wijst juist weer naar KPN.

Klantenservice van consumenten weet niet hoe ze dit moeten regelen en de zakelijke klantenservice verwijst me steeds terug naar consumenten.

Ik heb inmiddels meerdere malen gebeld met zowel het consumenten als het zakelijke telefoonnummer van KPN, maar helaas komen ze er niet uit.

 

Ik had niet door dat er meerdere fora waren, ik zal mijn vraag ook stellen bij het Zakelijke forum. 

@Backofficehq Dan is het mij nu iets duidelijker. Dit hoort inderdaad bij ons. Intern moet hier ergens een toevoeging zijn, anders kan er ook geen onderscheid worden gemaakt tussen de aansluitingen. Dit zoek ik graag even uit. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het klantnummer. 
 

 

Hi @Alex_P

Ik doe daar zelf misschen wel nu aan mee. Dit heeft @JanD in andere woorden dus al 8 uur geleden geschreven. Als er meerdere Isra’s per gebruiker zitten mag zo ie zo niemand anders het verplaatsen dan KPN. Dat kan dus alleen KPN zien en dat is geen administratieve monteursjob. Lief dat @Ik_Hussel wil helpen, maar hij maakt zichzelf wel heel erg persoonlijk verantwoordelijk (positief bedoeld want zijn bijdragen zijn over het algemeen van een hoog niveau). .   


@dommeke als monteur welke ook KPN ÉÉN doet heb ik toegang tot net iets meer applicaties waardoor ik bijvoorbeeld kan zien hoeveel ingelaste aders er een pand in lopen en eventueel ook de ISRA's met ISRA nummers en het aantal toevoegingen op een bepaalde postcode/huisnummer. Zo lang het niet elke dag wordt gevraagd wil ik best wel een keer meekijken.