Skip to main content

Beste,

ik heb maanden geleden een verhuizing doorgegeven via de website, maar nou blijkt dat er een nieuw pakket is aangemaakt voor het nieuwe adres en ik daardoor voor 2 adressen betaal.

Nou heb ik net gebeld met een medewerker welke mij heeft gezegd dat oude adres er nu afgehaald wordt maar dat ik wel een maand opzeg termijn heb. Dus er wordt verwacht dat ik de afgelopen 2 maanden en nog een 3de maand betaal voor een adres waar ik niet woon, terwijl het bij jullie administratie fout loopt.

 

op het forum kom ik soortgelijke situaties tegen wat natuurlijk schandalig is.

ik weiger dan ook door te betalenbetalen.

 

de medewerker aan de telefoon zegt ook nog dood leuk dat een verhuizing niet via de site gebeuren kan (terwijl er er duidelijk  > Geef eenvoudig online uw verhuizing door, op de site staat)

Ook heeft ze niets gezegd over de oude apparatuur.

Graag een krijg nu ik hier meer en info over.

 

Mvg, Stefan

Hallo @Stefan van Barneveld, welkom op het forum! Dit is inderdaad een vervelende situatie. Het lijkt me goed dat we hier verder naar kijken. Ik begrijp uit je bericht dat er inmiddels wel een opzegging voor het oude adres instaat. Dat scheelt in ieder geval al. Vul je forumprofiel in met je huidige adresgegevens in de relevante velden. En dan je oude adresgegevens in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt, dan pak ik dit met je op.


Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de velden ingevuld.


Dank voor de info, @Stefan van Barneveld. Ik ben er ingedoken en ik heb zowel je oude als je nieuwe abonnement gevonden. Ik zie echter bij het oude abonnement niet terug dat er een verhuizing is gemeld. Ik begrijp uit je startbericht dat je de verhuizing via de website hebt doorgegeven. Daarvoor moet je inloggen met je KPN ID en hoor je dan ook direct een bevestiging te krijgen per e-mail. Als je die niet krijgt, dan is er ook geen verhuizing in ons systeem.

Bij het nieuwe abonnement zie ik ook geen notities of andere blijken van contact. Alleen de bevestiging van een nieuwe bestelling op 11 februari. Was dat ook de datum dat jij de verhuizing hebt doorgegeven? Want dan vermoed ik dat je zelf per abuis een nieuw abonnement hebt besteld in plaats van een verhuizing te melden. Hier is een bevestiging van gestuurd per e-mail op dezelfde dag. 

Dit betekent dat ik helaas niets kan doen aan de tussenliggende periode qua kosten. Er is een voldoende communicatie jouw kant op gekomen waaruit blijkt dat het hier om een nieuwe bestelling gaat. Je had zelf dan ook eerder contact kunnen opnemen om dit aan te kaarten en het oude abonnement te laten opzeggen. Wat ik wel ga doen is de maand opzegtermijn die gehanteerd wordt op het oude abonnement vergoeden, uit coulance. Dit omdat ik ook niet de mogelijkheid heb om de maand opzegtermijn te verkorten.

Betreffende de oude apparatuur, daar krijg je informatie over nadat de opzegging uitgevoerd is op 11 juni. Daarmee kun je de apparatuur gratis terugsturen.


Hoi Erik, ik vind het heel apart maar kan niet met zekerheid zeggen dat ik geen fout heb gemaakt. In de mail zie ik ook niets iets terug over een verhuizing idd en dat ik eerder aan de bel had kunnen trekken snap ik maar ik sluit niet dagelijks af of over en hoe vaak kijk jij al je betalingen na en log je in op de site? Als je er vanuit gaat dat alles klopt doe je dat niet. Dus ik ging er van uit dat het klopte.

In ieder geval dank voor de hulp, info en coulance.


Beste, hoe kan het dat mijn oude abonnement nog steeds loopt en ik er nog steeds voor betaal nadat wij het er hier over hebben gehad?

 

Groet, Stefan 


Oei, dat is niet de bedoeling, @Stefan van Barneveld. Ik heb er naar gekeken en het lijkt erop dat de opzegging is vastgelopen. Ik ga dat laten herstellen, en zorg dat de kosten teruggaand naar de opzegdatum van 11 juni gecrediteerd worden. Ik kom hier morgen bij je op terug met een update.


Bij dezen is het oude abonnement per direct opgeheven, @Stefan van Barneveld. De factuurdatum voor dit abonnement is de 23e van de maand. Betekent dat er net eerder deze week een factuur voor september is verschenen. Je krijgt dan op 23 september je slotfactuur. Daarop wordt automatisch het abonnement verrekend terug naar de opzegdatum van vandaag. Daarnaast heb ik een creditering ingevoerd voor de periode van vandaag terug naar 11 juni, de dag dat de opzegging eigenlijk doorgevoerd zou worden. Die creditering krijg je dan ook op de slotfactuur terug.Â