Skip to main content

Goedendag, 

Wij zitten sinds 27 augustus in een nieuwbouwwoning en hebben op 15 augustus de verhuizing doorgegeven aan Kpn echter ze wisten al te melden dat het 6 sept werd. We hebben  een noodpakket gekregen zodat we toch nog iets hadden. Alleen de digitenne gaat niet door 3hrplus glas.

Diverse keren gebeld en gevraagd wat de status is maar ze vertellen telkens dat er eerst nog iemand van Kpn Netwerk langs moet komen om nog iets te patchen in de meterkast.KPN Netwerk gebeld maar zij wisten van niks. Uiteindelijk hebben ze zelf een melding gemaakt. We worden niet op de hoogte gehouden en de verwachte datum staat in mijn Kpn op 27 december? Voor de rest horen we niks. 

In de meterkast zie je een oranje glasvezelkabel met daarboven een ftu kastje en een grote sticker waarop staat dat we zijn aangesloten en alleen nog maar een abonnement nodig hebben. Deze hadden we al vandaar de verhuizing doorgegeven. 

Gaat er iets fout of is dit de normale procedure bij verhuizing naar nieuwbouw? 

Groet Willem 

 

 

 

Ik lees in andere topics ook dat het zo lang duurt. Waarschijnlijk personeelsgebrek.


@Nick83 Dat is meer wanneer de aansluiting er nog niet zit. Dit klinkt als een ander probleem.

@Willemzeven Betreft het een gloednieuwe woning? Een nieuwbouw huis dus?


Ja het is een gloednieuwe woning die 2 maanden geleden is opgeleverd.Er zit dus een oranje glasvezelkabel met daarboven een utp aangesloten in de meterkast. En nog de sticker waarop staat dat je bent aangesloten op het netwerk van Nederland en alleen nog een abo nodig hebben. Abo hebben we al. Dus is alleen een verhuizing. Staat al 4 weken in mijn KPN dat de verhuizing is doorgegeven. 

We werden trouwens zojuist gebeld door de bewoonster van ons oude huis dat zij geen abonnement op KPN kan nemen omdat ons abonnement daar nog actief is? 

Help! 


Dan snap ik die 27 december ook ineens. Dan heeft de aannemer van KPN Netwerk de aansluiting nog niet gereed gemeld. En de plandatum daarvoor is 27 december. Wat natuurlijk een parkeerdatum is. Maar dat neemt niet weg dat het wel zo snel mogelijk moet gebeuren, want het is duidelijk dat de verhuizing ook niet afgerond kan worden gezien de ervaring van de bewoners in jullie oude huis.

Je kan zelf ook contact zoeken met KPN Netwerk (op hun eigen website staan de contactmogelijkheden) om aan te dringen op het gereed melden (op status 2 zetten) van jullie adres.


We hebben KPN Netwerk al een keer of 20 gebeld de afgelopen 2 weken met juist dat verzoek! We moeten afwachten zeggen ze telkens..... 


Hoi @Willemzeven! December is wel een erg lange wacht. 😕 We horen inderdaad een signaal te krijgen van NetwerkNL wanneer alles er klaar voor is, maar ik heb geen inzage in hun planning. Ze doen het soms per wijk, en soms heeft het met de aannemers te maken in de wijk. Ik zag een vergelijkbaar topic met dezelfde data toevallig. Daarin heeft @Ward_ het volgende aangegeven: 

Dan snap ik die 27 december ook ineens. Dan heeft de aannemer van KPN Netwerk de aansluiting nog niet gereed gemeld. En de plandatum daarvoor is 27 december. Wat natuurlijk een parkeerdatum is. Maar dat neemt niet weg dat het wel zo snel mogelijk moet gebeuren, want het is duidelijk dat de verhuizing ook niet afgerond kan worden gezien de ervaring van de bewoners in jullie oude huis.

Je kan zelf ook contact zoeken met KPN Netwerk (op hun eigen website staan de contactmogelijkheden) om aan te dringen op het gereed melden (op status 2 zetten) van jullie adres.

Ik raad je aan om dit ook te doen. Hopelijk loopt de verhuizing dan snel door! 


Hoi Sanne M, 

Dank voor je bericht!

We hebben alles wat jullie aangeven al diverse malen gedaan maar tot zover gebeurd er niks.Al 400 belminuten in een paar weken tijd! 

Worden ook al vanaf het begin niet op de hoogte gehouden en moeten steeds zelf bellen. 

Ik werk zelf ook bij een groot bedrijf waar sommige procedures veel langer duren als bij een klein bedrijf, maar als een klant een probleem heeft of er is iets fout gegaan dan laten we de klant in ieder geval weten dat we zsm naar een oplossing zoeken, desnoods op een andere wijze als de standaard  manier. Al heel veel medewerkers gesproken van Kpn en ze beloven allemaal het beste wat ik gerust geloof maar toch gebeurt er niks. 

 

Al een paar weken mobiele wifi(werkt alleen beneden) en de digitenne gaat niet door 3hrplus glas.Dus dat werkt niet. 

Ik lijk rustig maar we zijn zwaar gefrustreerd  en het ergste is nog dat de nieuwe bewoonster in ons oude huis ook voorlopig geen abonnement krijgt omdat alles nog niet is omgezet. 

 

 

 

 


@Willemzeven Ik snap de frustratie, zeker als dit nu ook gevolgen heeft voor de nieuwe bewoonster in de oude woning. Als je hierover al contact hebt gehad met ons verwacht ik dat dit al door is gezet naar ons backoffice, heb je niet toevallig al een SMS gehad met een contactnummer van hen bijvoorbeeld, of hen al aan de telefoon gehad? Zo niet, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik in elk geval kijken wat voor informatie er te vinden is en of er een update is. 


Hoi Sanne, 

Inderdaad een aantal weken SMS gehad met de boodschap dat ze ons hebben geprobeerd te bellen. 

Daarna meteen een mail gehad van Kpn Netwerk en een tel. nr-0800 0201557 met een code en kiesnummer zodat we meteen de juiste afdeling te spreken krijgen en niet hoeven te wachten. Hun konden we bellen als we vragen hadden.Daar kom ik zo op terug.

In de (standaard?) mail stond dat we internet besteld hadden en "hoe nu verder". En daarna stond er dat de aansluiting 2 weken voor de wensdatum gereed is. Onze wensdatum was al ergens in augustus maar KPN heeft dit aangepast naar 6 sept. omdat het niet eerder kon. En nog wat info in de mail met wat voor soort aansluiting er in de meterkast zat. Wij hebben FTU aansluiting, en er staat bij dat de medewerker daar naar gaat vragen. Ook nog een vraag of er een oranje kabel zat want daar gaan ze ook naar vragen. Met vragen konden we het bovenstaande nummer bellen.Deze hebben we gebeld en ze wisten te melden dat er nog iets door de aannemer moet worden gedaan/aangesloten en we daarop moeten wachten. Om de dag gebeld voor de status. Helaas steeds hetzelfde antwoord dat zij ook niets konden doen en we moesten wachten. Ook KPN Netwerk zelf gebeld. De medewerker daar wist te melden dat er nog helemaal niets in gang was gezet en ze niets hadden doorgekregen?! Ze zou het meteen in gang zetten. Dus veel heen en weer gebel maar het lijkt alsof er in ruim een maand tijd nog helemaal niets is gebeurd.Ook sinds 26 augustus geen mail of bericht meer gehad. 

1 medewerker zei dat de aannemer was aangestuurd en als we niets hoorden binnen 3 dagen dat we dan terug moesten bellen. 

Dit is ook alweer anderhalve week geleden. Als je dan terugbelt krijg je weer een andere medewerker die zegt weer z'n best te gaan doen. Dus ja, we hebben er alles aan gedaan. 

Ik kan nog wel even doorgaan maar dat schiet niet op denk ik. 

Als je ons nog  verder kan helpen graag.... 

PS:Dit is een redelijke nieuwbouwwijk met zo goed als zeker meerdere mensen die KPN klant zijn en er al lang of korter wonen.

 

 

 


Hoi @Willemzeven! December is wel een erg lange wacht. 😕 We horen inderdaad een signaal te krijgen van NetwerkNL wanneer alles er klaar voor is, maar ik heb geen inzage in hun planning. Ze doen het soms per wijk, en soms heeft het met de aannemers te maken in de wijk. Ik zag een vergelijkbaar topic met dezelfde data toevallig. Daarin heeft @Ward_ het volgende aangegeven: 

Dan snap ik die 27 december ook ineens. Dan heeft de aannemer van KPN Netwerk de aansluiting nog niet gereed gemeld. En de plandatum daarvoor is 27 december. Wat natuurlijk een parkeerdatum is. Maar dat neemt niet weg dat het wel zo snel mogelijk moet gebeuren, want het is duidelijk dat de verhuizing ook niet afgerond kan worden gezien de ervaring van de bewoners in jullie oude huis.

Je kan zelf ook contact zoeken met KPN Netwerk (op hun eigen website staan de contactmogelijkheden) om aan te dringen op het gereed melden (op status 2 zetten) van jullie adres.

Ik raad je aan om dit ook te doen. Hopelijk loopt de verhuizing dan snel door! 

@Sanne_M Het topic waar je mijn reactie in zag is van dezelfde persoon en gaat dus over hetzelfde probleem. @Willemzeven lijkt twee topics geopend te hebben. 


@Ward_ Ik moet duidelijk meer koffie consumeren. Fijn dat jij zo scherp bent. 😅 Ik heb de berichten even in deze geplaatst en het dubbele topic verwijderd. 

@Willemzeven Je hebt, begrijp ik uit je bericht, één keer met KPN Netwerk gebeld en zij zouden het een en ander in gang zetten. Heb je sindsdien nog contact met hen gehad? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit. 


Dank voor jullie reactie. 

We hebben niet 1 keer maar wel een keer of acht contact opgenomen met KPN Netwerk met over het algemeen steeds hetzelfde antwoord,van we hebben het doorgegeven en kunnen nu niets doen.Nogmaals we hebben alleen maar een verhuizing doorgegeven.De rest is aan KPN.Ik snap dat jullie nu vragen om nog dit of dat te proberen, maar het hoort toch andersom te zijn? Ik wilde graag weer glasvezel in m'n nieuwe woning, maar dat gaat 'm niet worden. Bedankt en fijne avond


Als je al zo vaak gebeld hebt lijkt nog een keer me niet nodig. Ik weet niet of ik dit kan versnellen, maar ik wil wel graag een poging wagen. 

Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit. 

Zou je dit nog willen doen? Dan kan ik aan de slag. Mocht je het hierbij willen laten, dan mag dat natuurlijk ook, maar weet dat ik dit graag voor je uit wil zoeken. 


Als je al zo vaak gebeld hebt lijkt nog een keer me niet nodig. Ik weet niet of ik dit kan versnellen, maar ik wil wel graag een poging wagen. 

Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit. 

Zou je dit nog willen doen? Dan kan ik aan de slag. Mocht je het hierbij willen laten, dan mag dat natuurlijk ook, maar weet dat ik dit graag voor je uit wil zoeken. 

Afaoraak met aannemer staat inmiddels voor vrijdag aanstaande 😉


@Ward_ Zó blij dat je op ons forum zit. 💚 Topper! 


Dankjewel mensen! 


Goedenavond, 

De aannemer is geweest en heeft alles aangesloten in de meterkast en heeft 't signaal getest vanuit de wijkcentrale. Alles werkt!

Echter bij installeren geeft ie telkens aan:"verbonden zonder internet". 

Alle lampjes zijn wel groen, zowel op de box 12 als het internetpunt(zwarte kastje over de ftu. 

Is dit een kwestie van nog even geduld hebben? 

 


Moet de aannemer misschien nog afmelden? 


Moet de aannemer misschien nog afmelden? 

Ik vermoed van wel. Mocht je maandag nog geen update hebben, wil je dan je forumprofiel nog aanvullen met je adresgegevens en hier een seintje geven? Dan kijk ik of ik de status kan zien. Of ik trek @Ward_ aan de mouw voor een update. 😄


Moet de aannemer misschien nog afmelden? 

Ik vermoed van wel. Mocht je maandag nog geen update hebben, wil je dan je forumprofiel nog aanvullen met je adresgegevens en hier een seintje geven? Dan kijk ik of ik de status kan zien. Of ik trek @Ward_ aan de mouw voor een update. 😄

Zo te lezen is bij ons alles klaar en moet het bij jullie doorlopen 😉


Hoi Sanne, 

Ik heb m'n forumprofiel aangevuld.

Groet Willem 

 

 

 


Correctie op mijn eigen bericht van gisteren: Inderdaad is de order wel uitgevoerd (als ik het bericht van Willem lees) maar nog niet gereed gemeld richting KPN Operator/Provider.


Goedenavond,

Even een update

 

M'n vrouw werd vanmorgen gebeld door KPN-0886607923 nummer

Om te checken of er werkzaamheden waren verricht op vrijdag 16 september

Gezegd dat dat het geval was. 

Vervolgens werd er medegedeeld dat het door hen verder zou worden opgepakt met de hoop binnen een week(!) meer te kunnen vertellen. Ze zei dat alles klaarstaat om geactiveerd te worden maar dat er eerst nog eea moet worden gecheckt

Hele weekend gewacht. Wij dachten vandaag  wel tv te kunnen kijken en internet te gebruiken. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Binnen een week is positief, dus uiterlijk zondag hopelijk nieuws. Fijn dat het balletje nu in elk geval rolt, het alles bijna rond lijkt te zijn. 🙂

Ook bedankt voor alle hulp @Ward_ !


Ik heb gisteren weer gebeld en gevraagd waarom. het nog niet werkte.Ze zou een monteur langs sturen om de boel te installeren. Ik zei dat ik dat zelf wel kon. Toen zei ze opeens dat de order nog niet gereed was en de monteur het moest controleren, en die zou dan een terugkoppeling geven. Prima, afspraak voor vandaag gemaakt. Gisteravond toch even gecheckt en ja hoor internet en tv, dus hup installeren. Binnen 10 minuten kwam er al een mail dat monteur wordt geannuleerd! Dit kan opeens wel snel. En ook  zomaar internet nadat ik gebeld heb.Ik heb 8 augustus al verhuizing doorgegeven online

Er kwam echter geen bevestigingsmail. Het is nu 21 september. Dus ja dat je een week snel vind snap ik wel als jullie dit tempo gewend zijn. Onze nieuwe bewoonster op oude adres heeft ook moeten wachten en kon zelfs geen abonnement aanvragen omdat er bij ons problemen waren.Zij ook gefrustreerd. Ik heb me de hele tijd redelijk ingehouden maar de manier van werken en communiceren binnen Kpn (vooral telefonisch) is te schandalig voor woorden. 

Zijn 1 keer weggedrukt en een andere keer grof behandeld over de telefoon. 

We overwegen dan ook om een klacht in te dienen. 

Op forum ging het gelukkig beter. 

Dat alles nu werkt is prima maar een rotgevoel van de frustratie en onmacht overheerst. 

Evengoed bedankt. 

Groet Willem