Zaterdag 22 juni ga ik verhuizen. Graag wil ik wat duidelijkheid over onderstaande zaken.
Begin april heb ik KPN Glasvezel, televisie etc. vooruit besteld.
-De aansluitdatum heb ik gewijzigd naar maandag 24 juni (stond op 12 juli). Is dit voldoende als ik dinsdag 25 juni voor thuiswerken op een externe omgeving wil kunnen inloggen? Of moet er nog iets omgezet worden c.q. neemt de installatie van het een en ander nog een paar dagen in beslag?
-Voor het adres waar ik naartoe verhuis is het een nieuw abonnement (betreft nieuwbouw voor wat het waard is) . Echter staat er al een abonnement op mijn naam (deze blijft achter op het oude adres, een soort studentenhuis, via contractovername).
Mijn vraag is heb ik recht op een (kosteloze) monteur op het nieuwe adres? Of moet ik daar altijd voor betalen?
-In een mail die ik 13 april heb ontvangen staat:
KPN Netwerk neemt contact met u op voor het maken van een afspraak
U wordt aangesloten op glasvezel. Wij zien dat u nog geen glasvezelkabel heeft in uw woning. KPN Netwerk neemt voor 12 juli 2024 contact met u op voor het maken van een afspraak voor het aanleggen van de glasvezelkabel.
Inmiddels heb ik de sleutel en zit ik naar mijn idee ook aangesloten op de wijkkast.
Volgens mij stond op onderstaande knipsel afgelopen vrijdagavond nog iets anders erbij, namelijk dat er nog geen aansluiting was:
Getuige bovenstaande foto zou ik ook zeggen dat ik een glasvezelkabel heb in de woning die in de grond ‘wegloopt’.
-Wanneer krijg ik de apparatuur thuisgestuurd? Is dit enkele dagen voor de aansluitdatum?
Mochten er dingen onduidelijk zijn, dan hoor ik het graag!