Skip to main content

Zaterdag 22 juni ga ik verhuizen. Graag wil ik wat duidelijkheid over onderstaande zaken.
Begin april heb ik KPN Glasvezel, televisie etc. vooruit besteld.

-De aansluitdatum heb ik gewijzigd naar maandag 24 juni (stond op 12 juli). Is dit voldoende als ik dinsdag 25 juni voor thuiswerken op een externe omgeving wil kunnen inloggen? Of moet er nog iets omgezet worden c.q. neemt de installatie van het een en ander nog een paar dagen in beslag?

-Voor het adres waar ik naartoe verhuis is het een nieuw abonnement (betreft nieuwbouw voor wat het waard is) . Echter staat er al een abonnement op mijn naam (deze blijft achter op het oude adres, een soort studentenhuis, via contractovername).
Mijn vraag is heb ik recht op een (kosteloze) monteur op het nieuwe adres? Of moet ik daar altijd voor betalen?

-In een mail die ik 13 april heb ontvangen staat:
KPN Netwerk neemt contact met u op voor het maken van een afspraak
U wordt aangesloten op glasvezel. Wij zien dat u nog geen glasvezelkabel heeft in uw woning. KPN Netwerk neemt voor 12 juli 2024 contact met u op voor het maken van een afspraak voor het aanleggen van de glasvezelkabel.

 
Inmiddels heb ik de sleutel en zit ik naar mijn idee ook aangesloten op de wijkkast. 
Volgens mij stond op onderstaande knipsel afgelopen vrijdagavond nog iets anders erbij, namelijk dat er nog geen aansluiting was:
Getuige bovenstaande foto zou ik ook zeggen dat ik een glasvezelkabel heb in de woning die in de grond ‘wegloopt’.


-Wanneer krijg ik de apparatuur thuisgestuurd? Is dit enkele dagen voor de aansluitdatum?

Mochten er dingen onduidelijk zijn, dan hoor ik het graag!

Hi @Daan0612. Wat fijn dat je voor KPN hebt gekozen, welkom!

Het kan zijn dat er in je eerste e-mail het nog niet goed was verwerkt in hun systeem, het kan namelijk zijn dat er nog wel iets moet gebeuren om de aansluiting gereed te maken. Mocht je dus gebeld worden, maak gewoon een afspraak. 

Ik lees verder dat je huidige abonnement over wordt genomen en dat je dus een nieuw abonnement hebt genomen. Uiteraard kun je een gratis installatiemonteur inplannen mocht het je toch niet lukken. De apparatuur krijg je inderdaad enkele dagen voor de aansluitdatum. 

Voel je vrij om hier te reageren mocht er iets nog niet duidelijk zijn. 


Hi @Alex van KPN
Naar mijn idee heb ik geen antwoord op ge eerste vraag gehad:

-De aansluitdatum heb ik gewijzigd naar maandag 24 juni (stond op 12 juli). Is dit voldoende als ik dinsdag 25 juni voor thuiswerken op een externe omgeving, waar internet voor benodigd is wil kunnen inloggen? Of moet er nog iets omgezet worden c.q. neemt de installatie van het een en ander nog een paar dagen in beslag?

En nog een aanvullende vraag. Hoe lang van tevoren is het mogelijk een (gratis) installatiemonteur te plannen? Ik zit nu 14 dagen van tevoren maar krijg de melding dat het nog niet mogelijk is.


Het is de bedoeling dat u het eerst zelf probeert aan te sluiten. Als dat niet lukt mag u bellen voor een gratis monteur. Vroeger kon dat gewoon van tevoren, maar dit heeft KPN van Ziggo afgekeken, die deed da ook zo geloof ik.

Hou er maar eerstig rekening mee dat het misschien 24 juni niet meteen werkt. Dus zorg voor een "plan B".


Hi @Alex van KPN
Naar mijn idee heb ik geen antwoord op ge eerste vraag gehad:

-De aansluitdatum heb ik gewijzigd naar maandag 24 juni (stond op 12 juli). Is dit voldoende als ik dinsdag 25 juni voor thuiswerken op een externe omgeving, waar internet voor benodigd is wil kunnen inloggen? Of moet er nog iets omgezet worden c.q. neemt de installatie van het een en ander nog een paar dagen in beslag?

En nog een aanvullende vraag. Hoe lang van tevoren is het mogelijk een (gratis) installatiemonteur te plannen? Ik zit nu 14 dagen van tevoren maar krijg de melding dat het nog niet mogelijk is.

Ik ga er niet vanuit dat het niet gelijk gaat werken, maar je dient dit eerst zelf te proberen. Je kunt op ons Youtube kanaal ook een instructiefilm vinden over het aansluiten. Mocht dit niet lukken, dan kan je een monteur inplannen. 


Reageer