Skip to main content

Hoi,

Ik heb een internet + tv abonnement bij KPN. Deze is in juni verlopen. Ik kon geen verlengingsvoorstel vinden in mijn online omgeving, dus na het doorzoeken van dit forum kwam ik erachter dat KPN dit niet doet. Nu ben ik tevreden over de verbinding en ik heb nog een mobiel KPN abonnement, dus dit heb ik zo gelaten. Recent kwam het weer in me op en op Tweakers zie ik ineens dat mensen met bellen ("zeuren") toch 9! maanden korting eruit halen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat als je meerdere keren belt en dreigt met overstappen, je dan toch korting krijgt? Dus de trouwe klant boeit KPN niet? 

Ik vond dit wel frappant, een goede reden om uit principe over te stappen naar een andere provider. Kan er duidelijk uitgelegd worden waarom je moet bellen en dreigen om korting te krijgen met een velenging?

Uw abonnement verloopt niet maar wordt maandelijks opzegbaar.  Er is dus geen sprake van verlenging dus ook niet van een verlengingsvoorstel. Het zou ook onbetaalbaar zijn om iedere klant korting te geven.  Het aantal overstappers is niet zo groot vandaar dat die iets kunnen krijgen.  Wilt u het goedkoopste uit zijn en kwaliteit minder belangrijk vinden dan is overstappen een goede optie. Hoe meer korting er wordt gegeven hoe groter de prijsverhogingen zijn.


@Mirto1985 Helaas zo werkt het wel en niet alleen bij KPN.

Bij elke provider krijg je als nieuwe een mooie aanbod en daarna stilzwijgend verlengen steeds.

Of je moet zelf regelmatig aan de bel trekken of jaarlijks overstappen 


Hoi,

Ik heb een internet + tv abonnement bij KPN. Deze is in juni verlopen. Ik kon geen verlengingsvoorstel vinden in mijn online omgeving, dus na het doorzoeken van dit forum kwam ik erachter dat KPN dit niet doet. Nu ben ik tevreden over de verbinding en ik heb nog een mobiel KPN abonnement, dus dit heb ik zo gelaten. Recent kwam het weer in me op en op Tweakers zie ik ineens dat mensen met bellen ("zeuren") toch 9! maanden korting eruit halen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat als je meerdere keren belt en dreigt met overstappen, je dan toch korting krijgt? Dus de trouwe klant boeit KPN niet? 

Ik vond dit wel frappant, een goede reden om uit principe over te stappen naar een andere provider. Kan er duidelijk uitgelegd worden waarom je moet bellen en dreigen om korting te krijgen met een velenging?

Omdat als iedereen na een jaar korting zou krijgen of vragen we met zijn alleen meer moeten gaan betalen. Korting is leuk alleen als dit structureel is dan zal kpn minder geld verdienen -> en dit geld zal dan toch binnen moeten komen. Dat betekend dan een prijsverhoging voor iedereen.


Hallo @Mirto1985 

Kan er duidelijk uitgelegd worden waarom je moet bellen en dreigen om korting te krijgen met een velenging?

je moet helemaal niets, als je vaste contract om is wordt het stilzwijgend voortgezet in een contract voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand.

Je zou hoogstens je bestaande contract nog eens door kunnen lopen en kijken of er opties, die je toch nooit gebruikt, geschrapt kunnen worden. Scheelt toch weer in de maandelijkse kosten.

 

 


Dus de logica is dat je wel korting krijgt als je belt en dreigt met overstappen, maar dat niet hoeft? Dat is toch niet logisch? Waarom krijgen mensen die bellen dan wel een korting, als dat niet de standaard procedure is van KPN? 


Ik ben het er ook niet mee eens. Wat mij betreft krijgt niemand korting. Ook mensen die dreigen met overstappen niet. Maar helaas. 

Je krijgt zo een heel gezeik. Sommige mensen krijgen het elk jaar weer voor elkaar om korting te krijgen en anderen krijgen nooit korting. 


Kan er duidelijk worden gemaakt door iemand van KPN waarom mensen die bellen en dreigen met/willen opzeggen wél een aanbieding krijgen? Hier wil ik wel een antwoord op.


Wij geven zeker om trouwe klanten. Denk aan onze Husselvoordelen. Een leuke extra korting die je als vaste klant krijgt. 

Verder is eigenlijk alles al uitgelegd en heb ik verder niets aan toe te voegen. 


Hoi Bart, ik ben het er niet mee eens dat alles uitgelegd is. Ik krijg immers geen antwoord op mijn kernvraag waarom klanten die bellen en dreigen met opzeggen wel korting krijgen en de rest niet. Ik kan uiteraard ook bellen en dreigen, maar het gaat om het principe. Ik kan vertellen hoe het bij bijvoorbeeld Ziggo en T-Mobile ging, maar dat zal ik achterwege laten.

Het is duidelijk dat KPN geen antwoord zal geven op de vraag, lijkt me sterk dat daar een logische verklaring voor is (anders dan "als je zeurt krijg je nou eenmaal een snoepje"). Wordt dat tijd dat ik overstap dus.


Het blijft angstvallig stil, ik denk dat je teveel zeikt 🤣🤣


En die hussel voordelen blijven ook wazig. In de kpn winkel werd mij verteld bij het afsluiten van een data abbo voor een tablet dat ik entertainment korting zou krijgen en gratis zenderpakket. Afijn, even wel gehad en toen werd ineens duidelijk dat het niet de bedoeling was en dit alleen is bij een mobiel abbo. Weg voordeel, zo maak je ook geen vrienden. Als ze nu dat onderscheid eens weghalen zodat meer mensen vd hussel voordelen kunnen profiteren. Heb je misschien ook minder bellers die om korting zeuren.


Het is sowieso wijs om na afloop van je abonnement op te bellen. Soms zijn er aanbiedingen of pakket wijzigingen die beter, sneller en/of goedkoper zijn.

Bijvoorbeeld: ik had een pakket van 78 euro in de maand. 1 jaar, 200 Mbit glasvezel en Netflix.

Nu door een actie waarbij je Netflix en 1 gbit internet combineert en nog wat kortingen krijgt waardoor ik serieus goedkoper uit ben. 

6 maanden voor 58,50
6 maanden voor 63,50
12 maanden voor 71 euro.

Nou ff snel gerekend is dat toch een kleine 300 euro op 2 jaar. Dus 150 euro per jaar.Â