Skip to main content

Goedenavond,

Binnenkort wordt er bij ons glasvezel aangesloten. Een goede reden om is naar internet+tv te kijken.

Bij openen van de KPN-app krijg ik de optie om te verlengen (100mbit/1 ontvanger) voor wel 24 maanden en dan krijg ik 12 maanden €7,50 korting. Of 12 maanden met 6 maamdem €5,- korting. Vaste klant, dus klik vanzelfsprekend op 24 maanden.

Nu kost me dat €59,58 en na 12 maanden zit ik dan nog 12 maanden vast aan €67,08. €67,08 betaal ik nu blijkbaar, dus ik zit 12 maanden aan KPN vast zonder enig voordeel van mijn kant, bijzonder.

Nieuwsgierig als ik ben ik benieuwd wat ik als nieuwe klant betaal. Voor hetzelfde pakket (100mbit/1 ontvanger) betaal ik 12 maanden €35,- en daarna €55,-.

Nu snap ik dat je geld moet verdienen aan de bestaande klanten, en hoef ik echt geen internet voor €35,-. Maar een verschil van 67,08-€55= €12,08 per maand vind ik wel een heel idioot groot verschil voor hetzelfde pakket..

Als iemand me dit kan verklaren voor ik naar Delta vertrek die me wel €35,- aanbieden.. (niet van plan, maar vindt dit wel heel bijzonder).

 

Gr.

Maarten

Je kiest natuurlijk voor kpn dit is een A klasse provider als je het mij vraagt. Hier bij heb je tot een van de beste uitgeroepen mobile netwerken en razendsnelle glasvezel netwerk. Persoonlijk vind ik KPN ook prettig rondom dienstverlening als er iets mis is kan je zo een winkel binnen lopen modems en tv ontvangers zijn snel omgewisseld indien een probleem zich voordoet.

Ik vind het persoonlijk heel vervelend elk jaar te moeten overstappen. Kijk je ook naar de prijs die je gaat betalen als je korting afloopt na een jaar bij een 'Delta'. En ben benieuwd of de korting dan ook zo hoog is als je een bestaand klant bent. Het moraal van het verhaal is dat ik me centen het volledig waard vind voor de service die ik krijg. En niet zomaar zou overstappen voor de beste deal. Binnen slepen is 1 maar vasthouden is 2. Ik ben niet bij kpn om de korting die ik krijg ik ben er voor het totale plaatje :) 

 


Nieuwe klant of bestaande klant is appels met peren vergelijken @Klapwijk91 .

Jij hebt als nieuwe klant toentertijd ook een korting gehad, dat blijft KPN natuurlijk niet doen 

Dat KPN je nu als bestaande klant een leuke korting aanbiedt is een stukje klantenbinding, je zit tenslotte wel weer 1 of 2 jaar aan een contract vast en dat moet je maar willen.

KPN hoeft ook niets aan te bieden, want je bent al klant, dus wat ze nu aan korting bieden is toch mooi meegenomen? 


Hallo @Klapwijk91 ,

Het verschil tussen 55,00 en 67,08 kan ik inderdaad verklaren. En belangrijker: ik heb een oplossing voor jou.😎

Het bedrag van 67,08 is gebaseerd op de oude voorwaarden. Jij hebt kennelijk al heel lang niet meer jouw abonnement aangepast en daardoor wordt de prijs steeds hoger. Dit komt door de jaarlijkse inflatiecorrectie. 

Je kunt jouw abonnement verlengen zodra je contractvrij bent. Je kunt dan via de link hieronder dan ook kiezen voor de nieuwste abonnementsvorm. 

Dat kan ook telefonisch via 0800-0402. Het kan verder dus ook via internet:

 https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.  

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

Met 100 Mbit/s internet + standaard TV kom je inderdaad uit op 55,00.

 


U heeft nu echt alleen 100 mbit internet en 1 tv ontvanger? 

U heeft geen opnemen? Geen ESPN? Geen andere streamingsdienst? Geen telefonie? Geen KPN Veilig? 


@Noordzee Bedankt voor je antwoord. Bijzonder dat als ik wil verlengen ik geen optie krijg voor die van €55,- maar alleen die van me huidige voorwaarden en dus een stuk duurder, zelfs met verlengkorting.

Bedankt voor de duidelijke informatie hoe het prijsverschil te verklaren is en wat ik verder kan!

 

@Glille en @JanD jullie lezen niet goed volgens mij. Ik wil niet weg en hoef geen nieuwe klantenkorting. Het is alleen raar dat ik €12,08 meer betaal voor hetzelfde product (wat dus niet hetzelfde product blijkt te zijn uit het verhaal van @Noordzee). Dus ik ben geen azijnzeiker die op de eerste rij wil zitten voor het minste geld, dan had ik vast al een ander mobiel abonnement gehad. Ik wil weten waarom ik 20% meer betaal dan anderen ZONDER korting. 

 

@Nick83 Nee, ik heb echt niks meer waar ik voor betaal, wel gratis pluspakket(combi mobiel) en gratis F-secure maar zoals @Noordzee al aan heeft gegeven heb ik gewoon te lang niet vernieuwd 😅:

 


Dat plaatje: niet doen. U bent gek als u dat doet 😆

Bellen naar KPN en uw abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Let wel: gratis F-secure zit er tegenwoordig niet meer bij. Pluspakket wel.


@Nick83 vandaar mijn vraag op dit forum 🙃

Ik vond het een beetje idioot om dit te accepteren..


Reageer