Skip to main content

Het enige wat ik wil is mijn contract verlengen.. Ben al uren (en dagen) en geen stap verder!

Op 13 november een verlenging voor 2 jaar aangevraagd en deze is per e-mail aan mij bevestigd. Op 21 november is deze door mij telefonisch (0800 0402) geannuleerd en dit is per mail aan mij bevestigd. Ik ben toen tevens een 1 jarig contract overeengekomen, dit paste mij beter dan een 2 jarig contract. Het nieuwe 1 jarige contract zou ik de volgende dag in mijn mail ontvangen omdat het systeem vertraging zou hebben, zo verklaarde de medewerker.

De volgende ochtend op 22 november heb ik geen mail bevestiging ontvangen waarop ik deze avond (0800 0402) heb gebeld. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die alsnog het eerder overeengekomen 1 jarig contract voor mij had opgesteld. Nadat ik opgehangen had en het contract in mijn email nakeek bleek er geen HBO in het contract opgenomen te zijn wat wel was afgesproken. 

Vervolgens telefonisch contact opgenomen (0800 0402) en de medewerkster bevestigde dat dit inderdaad zichtbaar moest zijn op het contract. Deze heeft het eerder deze dag afgesloten contract geannuleerd en een nieuwe contract opgesteld wat na vele malen navraag echt in orde zou moeten zijn. Nadat ik had opgehangen en het contract inzag bleek deze wederom niet te kloppen. De periode in de contractsamenvatting was gesteld op (de juiste) 12 maanden maar op de tweede mail met het volledige contract stond een contractperiode van 24 maanden. 

U begrijpt wel dat ik iedere keer minimaal een half uur in de wacht heb gestaan.

Wederom telefonisch contact opgenomen waarna ik een medewerker sprak die dit wel zou ‘regelen’. Mocht het na de ingangsdatum verkeerd staan vermeld dan zou ik contact op moeten nemen en zou hij de contractduur aanpassen. Ik gaf hierop aan dat een contract leidend is en ik niet in wou gaan op een mondelinge toezegging. Het enige wat ik wil is dat het contractueel goed vastgelegd is. Zonder een aankondiging ontving ik al tijdens dit gesprek een mail dat mijn contract geannuleerd was. Ik was zeer verbaasd over de gang van zaken en de medewerker verklaarde mij dat ik toch niet op zin woord in wou gaan. Ik vertelde hem dat hij dit niet zo persoonlijk op moest vatten en dat een contract leidend is en het zwart op wit juist moest staan. Ik lichte hem toe dat een juist opgesteld contract toch geen rare vereiste is. (Stel dat hij de volgende dag weg is bij KPN dan is het mijn woord tegen een contract). Ik vroeg de medewerker alsnog het contract opnieuw op te stellen met de juiste gegevens. Hij vertelde mij dat het systeem het waarschijnlijk weer fout zou doorgeven maar ik vroeg het alsnog te proberen. Ineens vertelde hij mij dat hij het eerder overeengekomen (en plotseling door hem geannuleerde) contract niet meer in kon voeren, het systeem liet dit niet toe. Na urenlang contact opnemen was ik dus uiteindelijk veel ergernis en geen stap verder. Ik vertelde hem een klacht in te willen dienen van deze gang van zaken. 

Vervolgens ontvang ik een e-mail dat KPN binnen 5 werkdagen contact met mij op zal nemen. I.v.m. privé omstandigheden ben ik beperkt bereikbaar en niet in staat de hele dag mijn telefoon op zak te hebben. Ik heb daarop wederom gebeld waarna ik dit aan heb gegeven. Tot heden is er nog geen contact met mij opgenomen. Ik vind dit echt geen gang van zaken voor een trouwe klant. 

Mocht iemand van de klachtenservice dit lezen, neem aub uiterlijk morgen contact op als jullie een trouwe klant willen behouden. 

 

 

 

@Reticulum  op dit forum helpen klanten elkaar en hou er dus rekening mee dat je tussen de 4 tot minstens  6 dagen of nog meer een moderator ziet verschijnen.