Skip to main content

Als ik op MijnKPN kijk naar mijn abonnementsgegevens dan zie ik dat ik TV en Internet en de totale kosten bedragen € 52,14. Het klopt dat ik TV en internet heb, maar de totale kosten die ik betaal zijn wel een stukje hoger. Als extra heb ik het opnemen pakket en als ik de gegevens van MijnKPN volg zou ik 52,14 + 4,99 = 57,13 moeten betalen. Echter ik betaal maandelijks € 67,77. Ik heb Hussel Internet 100 Mbit/s.
Het contract was overigens op 23 maart afgelopen en ik kan dus eventueel wijzigen.
Ik wil graag weten hoe de factuur kan afwijken van de totaal vermelde kosten op MijnKPN.
Ik heb volgens mijn berekening 10,64 per mnd teveel betaald.

Even op bladzijde 2 en/of 3 van de factuur kijken, daarin staat gespecificeerd wat  en hoeveel je waar voor betaalt @Roef 

Desnoods de vorige factuur erbij pakken voor vergelijk als dit de 1e keer is dat je meer betaalt.

 


De factuur heb ik uiteraard al bekeken. Het verschil is 10,64 euro en dat is precies het bedrag dat op de factuur staat voor Interactieve TV met 1 tv-ontvanger. De vraag is dus waarom op MijnKPN staat dat ik internet en TV heb en als KostenTOTAAL; 52,14. Dan staat er dus dat internet en TV samen 52,14 kosten. Dus mijn vraag is heb ik teveel betaald of klopt het overzicht op MijnKPN niet?


Plaats blad 2 van de factuur eens hier @Roef met je afgeschermde privégegevens, dan kunnen we meedenken en meekijken.

 


Zoals je ziet niet zo spannend.

 


Hallo @Roef ,

De kosten van 52,14 per maand in jouw abonnement betreffen alleen internet. Daarboven komt dan 10,64 voor TV en 4,99 voor het opnemenpakket. 

De 52,14 is de inmiddels geïndexeerde prijs van het oude Hussel-abonnement. Zolang je jouw abonnement niet verlengt, wordt de abonnementsprijs jaarlijks verhoogd met een prijsindexatiecijfer. 

Dit is een plaatje van de oude Husselvoorwaarden zonder de prijsindexaties: 

De 49,00 is inmiddels 52,14. De 10,00 voor TV is inmiddels 10,64.

 

Ik zou je willen adviseren om te gaan verlengen. Je stapt dan over op KPN TV+.  Je komt met dezelfde voorwaarden dan uit op 59,99 per maand. Dat scheelt je bijna acht euro per maand. (Nu is dat 67,77)  

Je kunt jouw abonnement dus goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

Het huidige plaatje: 

 


In MijnKPN staat de basisprijs van het abonnement. Dus voor alleen internet. Dat is al jaren zo.

Vroeger kwam dat overeen met wat er op de factuur stond. Want toen zat internet, tv en telefoon in 1 pakket met 1 prijs. Dus die pakketprijs stond in MijnKPN en op de factuur. Beide hetzelfde. 

Tegenwoordig met de nieuwe abbonementen heeft tv en telefoon een aparte prijs. En dus staat dan in MijnKPN de prijs van alleen internet.

Natuurlijk zou dat beter weergegeven kunnen worden in MijnKPN. Maar dat gebeurt gewoon niet. Het heeft geen prioriteit bij KPN om de systemen bij te werken naar de hedendaagse realiteit. Het werkt, dus afblijven, want aanpassen kost geld is dan het motto.

Dat zie je bij veel bedrijven. De buitenste schil word wel bijgewerkt. De website. Ander ontwerp, hippere kleurtjes. U veranderen naar onbeschoft jij en jouw. Knoppen 3 keer zo groot maken omdat ze denken dat je half blind bent. Dat kunnen ze wel. Maar de achterliggende systemen zijn nog hetzelfde als 20 jaar geleden.


Reageer