Skip to main content

Goedemorgen, ik maak gebruik van de overstapservice van Ziggo naar KPN. Volgens Ziggo stopte mijn huidige abonnement 16 mei 2022. En dit hebben jullie logischerwijs overgenomen. Maar deze datum was volgens mijn gegevens (op mijn 1e factuur staat; ingang contract 23 april 2021) niet juist. Ik heb Ziggo benaderd en nu loopt mijn contract tot 22 april. Dit hebben ze nu aangepast. Met de mededeling of ik KPN opnieuw de overstapservice wil laten uitvoeren. Ik had op vrijdag 28 januari en maandag 7 februari naar correctie-overstap@kpn.com hierover gemaild maar tot op heden geen antwoord ontvangen. Graag de overstap service opnieuw aub invoeren. Ik hoor het graag van u.

Hi @dakpn,

Top dat Ziggo het inmiddels aan heeft gepast! Dit is een aanpassing die de ‘gewone’ klantenservice waar we als forum moderators ook onder vallen, niet door kan voeren. Zelf kan ik dus weinig voor je betekenen. Heb je inmiddels wél een reactie per mail ontvangen? Het kan zijn dat het een aantal dagen duurt voordat er een reactie volgt, mocht de werkvoorraad van deze afdeling wat aan de hoge kant zijn. Volgens mij wordt er een termijn van 5 werkdagen gehanteerd, stel dat je na die 5 werkdagen nog niets hebt gehoord, dan mag je hier weer aan de bel trekken hoor! Dan kan ik kijken waarom het zo lang duurt en of ik schot in de zaak kan krijgen :slight_smile:


Goedenavond, bedankt voor je bericht. Ik had op vrijdag 28 januari om 08:15 uur een e-mail naar correctie-overstap@kpn.com gestuurd. Dit zijn al meer dan 5 werkdagen. 


En tot op heden geen reactie ontvangen. 


Ah excuus, ik heb daar even over heen gelezen en zag alleen 7 februari staan :grimacing: Dan ga ik er nu direct even een mailtje aan wagen.

Wat je trouwens ook zou kunnen doen om het meteen geregeld te hebben, is via de opzeg-afdeling je huidige bestelling annuleren, en daarna opnieuw een bestelling plaatsen met de juiste datum. Je kunt daar voor  0800 - 0402 bellen op werkdagen tussen 08:00 en 20:00. Misschien een beetje omslachtig, maar dan hoef je niet langer ergens op te wachten. Ik heb namelijk geen idee hoe lang het gaat duren voordat ik zelf een reactie zal ontvangen!


Hoi, een nieuwe bestelling plaatsen doe ik liever niet, ik hoop dat je e-mail het een en ander in werking zet. 


Ik snap dat helemaal en hoop met je mee, zodra ik nieuws heb meld ik me hier weer!


Heb je inmiddels zelf iets van ze vernomen @dakpn? Ik heb nog geen concrete reactie ontvangen maar hoop dat jij wél iemand gesproken hebt hierover. Zo nee, dan ga ik een andere ingang proberen hoor!


Volgens mij kun je dit beter afwachten totdat je werkelijk overgestapt ben. Dan word dit eventueel later wel opgelost met een correctiefactuur. Als je er nu in gaat zitten rommelen, dan heb je kans dat er van alles fout gaat.


Dat is ook mijn idee, het hele idee achter de overstapservice is dat de latende provider een seintje krijgt van de nieuwe provider, Hallo, vanaf nu leveren wij, jij mag de verbinding en facturering stoppen.

En in er word met fictieve datums gewerkt, omdat er in het begin nog niks helemaal zeker, gaat er ergens iets mis kan het zo een week opschuiven, zouden er harde datums gepakt worden en er gaat iets mis zit je zonder.


Goedemorgen Maja_, op dinsdag 22 februari om 15:55uur had ik een reactie per e-mail ontvangen:

Geachte heer *,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb het nagekeken, en zie dat uw overstapservice goed in het systeem staat.

Zodra u bij ons wordt aangesloten, dan sturen wij Ziggo een bericht om uw abonnement stop te zetten.

Met vriendelijke groet,

KPN overstapdesk
----------------------------
Ik had niet gereageerd op bovenstaande e-mail, want mijn vraag werd hiermee niet beantwoord. 
Op 16 mei 2022 staat de overstapservice gepland. Ik zal geen acties meer ondernemen om KPN nog duidelijker te maken dat mijn Ziggo contract loopt tot en met 22 april 2022(dit is ook bekend bij Ziggo). Misschien hanteren KPN/Ziggo een rekenmethode waarbij ze uitkomen op de overstapdatum 16 mei 2022.
Ik wil er geen tijd en moeite meer insteken en hierbij afsluiten. 

Anders wordt het inderdaad een rommeltje waarvan ik uiteindelijk de dupe ben.
Bedankt (Maja_en Nick83) voor jullie goede hulp/reacties.


Ah, dat is inderdaad niet echt een antwoord op je vraag :slight_frown: Ik snap helemaal dat je er verder geen tijd en moeite meer in wil steken, je bent er ondanks al je inspanningen nog niet echt wat mee opgeschoten helaas.

@Nick83 en @Doornekamp33, het probleem hier is dat Ziggo eerst een foutieve contractdatum hanteerde, waardoor de overstap bijna een maand later plaats kan vinden dan mogelijk zou moeten zijn. @dakpn zijn contract loopt op 22 april af, waardoor wij zijn aansluiting vanaf die dag over kunnen nemen. Omdat de overstap al met de foutieve datum 16 mei in de overstap-systemen staat, lijkt dat echter niet meer te lukken.

Er hoeft hoeft niets gecorrigeerd of hersteld te worden nadat wij ons abonnement gaan leveren, maar het is wel erg jammer dat dit pas een maand later kan dan we eigenlijk zouden willen :grimacing: