Skip to main content

Ik wil graag jullie aandacht vragen voor mijn situatie rond de kosten van €70 voor het monteursbezoek op 17 oktober 2024.

Wat er gebeurde:

  1. Mijn tv gaf geen geluid en toonde foutcode 561 op de TV-ontvanger.
  2. Ik heb contact opgenomen met de KPN-klantenservice voor hulp.
  3. De klantenservice heeft een monteur gestuurd, zonder duidelijk te vermelden dat er kosten in rekening gebracht zouden worden als het probleem niet aan KPN lag.
  4. De monteur heeft foutcode 561 opgelost.
  5. Hij constateerde dat het geluidsprobleem in mijn eigen apparatuur zat.
  6. De monteur heeft geen problemen met KPN-diensten gevonden.
  7. Ik moest een andere monteur inschakelen om de geluidsprobleem van de tv op te lossen.

Waarom ik bezwaar maak:

  • Foutcode 561 is een KPN-gerelateerde fout: Deze foutcode wijst op een probleem met de KPN TV-dienst. Het is logisch dat ik dacht dat het probleem bij KPN lag en daarom hulp zocht bij de klantenservice.

  • Onvoldoende ondersteuning via de klantenservice: Tijdens mijn gesprek met de klantenservice heb ik alle door hen voorgestelde stappen doorlopen, maar het probleem bleef bestaan. Als de klantenservice meer had doorgevraagd of betere ondersteuning had geboden, had het probleem mogelijk op afstand kunnen worden opgelost, zonder dat er een monteur nodig was.

  • Geen duidelijke informatie over mogelijke kosten: Ik was niet op de hoogte dat er kosten in rekening gebracht zouden worden als het probleem in mijn eigen apparatuur zou zitten. Dit heeft de collega mij tijdens het telefoongesprek niet duidelijk verteld. Volgens de Algemene Voorwaarden moet KPN me hierover duidelijk informeren.

  • Probleem niet volledig verholpen: Hoewel de monteur foutcode 561 heeft opgelost, heb ik een andere monteur het geluidsprobleem moeten laten oplossen. 

  • Trouwe klant van KPN: Ik ben al 7 jaar een tevreden klant bij KPN en heb altijd netjes mijn rekeningen betaald. 

Mijn verzoek:

Gezien het bovenstaande vraag ik u vriendelijk om de kosten te laten vervallen. Ik waardeer de diensten van KPN en hoop dat we tot een bevredigende oplossing kunnen komen. Ik zie uw reactie met vertrouwen tegemoet.

Het probleem lag in je eigen apparatuur. Dus dan moet je die 70 euro betalen. Je kunt er allerlei argumenten omheen verzinnen. Maar ik denk niet dat ze daar bij KPN van onder de indruk raken. Hoe lang je al klant bent heeft doorgaans ook geen enkele waarde.


Hoi @Draaitol, welkom op onze community! Wat balen dat het zoveel werk was om dit issue op te lossen, en vervelend dat je daardoor nu met kosten komt te zitten. Ik vrees dat ook ik weinig aan deze kosten kan betekenen. Op kpn.com/monteur kun je vinden wat de tarieven en voorwaarden zijn bij een monteursbezoek.


Reageer