Skip to main content

Goedemiddag, Waarom krijg ik op mijn factuur (extra) kosten voor Viaplay van periode 1-3 tot 9-3 gepresenteerd, terwijl ik een abonnement op Viaplay heb afgesloten?

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaak.

Welkom bij ons op het forum @DennisOe. Als je Viaplay ergens anders hebt afgesloten klinkt het gek als het op onze factuur staat. Gaat het hierbij over een mobiele of Thuis factuur? En hoe had je Viaplay precies afgesloten, via welke pagina?


Ik heb gewoon mn abonnement uitgebreid met viaplay via jullie de website waar ook mijn gegevens staan.

En nu zie ik op de factuur de abonnementskosten en extra kosten van viaply terugkomen.. Dat lijkt me niet helemaal terecht.. 


Als je via de website van KPN je abonnement hebt uitgebreid met ViaPlay zit daar aan vast dat je KPN betaald, dus lijkt mij helemaal goed te gaan.

Als je via ViaPlay afsluit heb je niks te zoeken op de KPN site, dan is hetgeen je moet doen in de app store de ViaPlay app binnenhalen en de gegevens die je van ViaPlay hebt gekregen invullen en kijken naar wat je wil en er word aangeboden.


Op die manier klinkt het inderdaad niet gek, als je Viaplay aangezet hebt als extra bij het KPN abonnement komt het op een KPN factuur te staan.

Het is me alleen niet duidelijk wat je bedoelt met de 'abonnementskosten en extra kosten’, bedoel je dat Viaplay daar 2 keer wordt berekend of iets anders?


Klopt, ik betaal eerst 9,99 voor het abonnement (via kpn) voor de streamingsdienst en daarna krijg ik nog een kleine 3 euro in rekening gebracht voor de dienst van viaplay voor de periode 1 mrt tot 9 mrt.. Het lijkt alsof ik daardoor meerdere keren betaald voor 'hetzelfde' 


Ik vermoed dat de factuur normaal gesproken van de 9e t/m de 8e loopt, of de 10e t/m de 9e, klopt dat?

Je betaalt de abonnementskosten altijd een maand vooruit, als je gedurende de lopende maand is dat in een periode die al gefactureerd is. Het wordt dan eenmalig met terugwerkende kracht in rekening gebracht vanaf de datum dat je het hebt geactiveerd. Dat lijkt in dit geval de situatie te zijn.