Skip to main content

Begin dit jaar zijn wij ook naar Zweden gegaan. In de haven hebben wij gewoon gebruik gemaakt van onze mobiele telefoon. Ik vind het vreemd dat als je nog niet op open zee bent je dan automatisch wordt verbonden met een maritiem netwerk. 
kosten samen € 120. 
 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Beetje vreemd dat als je in de haven wacht op de boot dat je dan ook kosten kan krijgen omdat je verbonden kan zijn met een satellietverbinding. 
extra kosten € 60 en dat 2x. 
dus opletten geblazen 

 

Admin: samengevoegd met je al bestaande topic


Helaas gebeurt dat vaker. Zelfs in Nederland (op het strand van Texel) kan je dat overkomen. KPN doet daar verder niets aan, is hier de standaard-reactie vanuit de moderators. Je moet dus zelf alert zijn als je vlakbij een zee bent. Want dan heb je kans dat het signaal van het maritiem netwerk sterker is dan het signaal van een zender op het land. 


Radiogolven kennen geen grenzen of verschil tussen land en water.

 


 in Nederland (op het strand van Texel) kan je dat overkomen. KPN doet daar verder niets aan, is hier de standaard-reactie vanuit de moderators. Je moet dus zelf alert zijn als je vlakbij een zee bent.

De meeste mensen zullen daar totaal niet bedacht op zijn vermoed ik, of, wordt er voor gewaarschuwd als je verbinding gaat maken met zo’n veel kostbaarder netwerk ?
Is dit ook weer zo’n instinker of klikt “iedereen” automatisch de waarschuwingsschermpjes weg ?
Wat denk jij @wjb  ?

Ik ben erg blij met mijn voorafbetaalde diensten (voip en mobiel) met weinig tegoed er op en nu ik dit weet kan ik anderen die op reis gaan (met abonnement)  waarschuwen.

 


HaHa , jij tagt wjb, die laat dan altijd duidelijk zijn mening hierover blijken. 


@Hanna 1962 , 

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt met een maritiem netwerk en die vallen niet onder de EU "roam like home" regels.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.

 


Dat is voor mij dus precies de reden nooit naar KPN te gaan voor mijn mobiele abonnement.