Skip to main content

Ik wil jullie er even aan herinneren dat de prijs van een voormalig telfort abonnement geruisloos naar de huidige prijs gaat wat je nu voor een 100/100 Mb/s abonnement bij de kpn betaald namelijk € 42,50. Dit heb ik voorspeld in 2018. Nog maar € 4,41 te gaan…….. Genoeg tijd om maar eens om te zien naar een andere provider.

Bedrag van uw factuur
Deze maand januari 2018 is uw factuur in totaal € 32,50.

Bedrag van uw factuur
Deze maand januari 2023 is het totaalbedrag van uw factuur € 38,09.

 

 

De inflatie wordt ook bij Telfort-klanten gewoon doorberekend, niks bijzonders aan @gensnet 


Ik wil jullie er even aan herinneren dat de prijs van een voormalig telfort abonnement geruisloos naar de huidige prijs gaat wat je nu voor een 100/100 Mb/s abonnement bij de kpn betaald namelijk € 42,50. Dit heb ik voorspeld in 2018. Nog maar € 4,41 te gaan…….. Genoeg tijd om maar eens om te zien naar een andere provider.

Bedrag van uw factuur
Deze maand januari 2018 is uw factuur in totaal € 32,50.

Bedrag van uw factuur
Deze maand januari 2023 is het totaalbedrag van uw factuur € 38,09.

Even heel zwart/wit gezegd, “voorspelde geruisloze prijsverhoging” was dus speculeren en dat speculeren was dus onjuist. Er is namelijk een wezenlijk verschil tussen een prijsverhoging en het toepassen van een inflatiecorrectie.

Ook Telfort rekende inflatiecorrectie zoals in onderstaande afbeelding te zien is uit de toenmalige Algemene Voorwaarden:

 

Of te wel, ook Telfort rekende inflatiecorrectie.

Dat betekent dus, dat op basis van de prijs die je betaalde inclusief onderstaande inflatiecorrecties de prijs die je eerder dit jaar betaalde correct zijn.

 

Inflatiecorrecties:

Ca. 2,6 procent 2019

Ca. 2,6 procent 2020

Ca. 5,8 procent 2021

Ca. 5,8 procent 2022

 

Je voorspelling is dus niet uitgekomen. Er is namelijk een verschil tussen een prijsverhoging en inflatiecorrectie. Bij die eerste heb jij als consument het recht om op te zeggen waarbij dit bij inflatiecorrectie niet het geval is en deze laatste zelfs is opgenomen in de wetgeving.

Overigens, hanteren nagenoeg alle internetproviders inflatiecorrectie.


Ik wil jullie er even aan herinneren dat de prijs van een voormalig telfort abonnement geruisloos naar de huidige prijs gaat wat je nu voor een 100/100 Mb/s abonnement bij de kpn betaald namelijk € 42,50. Dit heb ik voorspeld in 2018. Nog maar € 4,41 te gaan…….. Genoeg tijd om maar eens om te zien naar een andere provider.

Bedrag van uw factuur
Deze maand januari 2018 is uw factuur in totaal € 32,50.

Bedrag van uw factuur
Deze maand januari 2023 is het totaalbedrag van uw factuur € 38,09.

Even heel zwart/wit gezegd, “voorspelde geruisloze prijsverhoging” was dus speculeren en dat speculeren was dus onjuist. Er is namelijk een wezenlijk verschil tussen een prijsverhoging en het toepassen van een inflatiecorrectie.

Je voorspelling is dus niet uitgekomen. Er is namelijk een verschil tussen een prijsverhoging en inflatiecorrectie. Bij die eerste heb jij als consument het recht om op te zeggen waarbij dit bij inflatiecorrectie niet het geval is en deze laatste zelfs is opgenomen in de wetgeving.

Overigens, hanteren nagenoeg alle internetproviders inflatiecorrectie.

Mijn voorspelling is wel degelijk uitgekomen. De truc met de inflatiecorrectie doorzie ik.

> Overigens, hanteren nagenoeg alle internetproviders inflatiecorrectie.

Ja, met die truc verhogen ze geruisloos ieder jaar de prijs van internet. Zulke bedrijven apen elkaar gewoon na. Wanneer daar één bedrijf mee begint, volgen er ook andere bedrijven, want wat het eerste bedrijf doet, kunnen wij ook doen en foetsie is de concurentie.