Skip to main content

Wij hebben al lang geleden (minstens een half jaar) Netflix opgezegd. Dat is ook gelukt, want als we bij Netflix inloggen hebben we alleen de optie om opnieuw lid te worden. Gisteren kwamen we erachter dat KPN al die tijd 15,99 euro per maand heeft geind.

Wat is de procedure om dit rechtgezet te krijgen? Op de site lijk je hjier nergens iets aan te kunnen doen. Het lijkt duidelijk een KPN probleem, en geen Netflix probleem.

(De titel boven deze vraag is niet door mij bedacht. Er staat “naar” i.p.v. “jaar”. Bovendien dekt de titel de inhoud van de vraag niet. Ik weet niet precies hoelang er onterecht is doorbetaald, maar dat gaat nog steeds door: we slagen er niet in de betaling stop te zetten.)


Beste @LeenDroogendijk, ik heb de titel nog wat aangepast. Zo klopt ‘ie volgens mij! Je geeft aan dat Netflix wel opgezegd is, maar dat je nu nog steeds doorbetaald. Vreemd! Heb je ook bevestiging gekregen van de opzegging? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik graag met je mee. 


Dankjewel Marcia. Uiteindelijk, na meerdere telefoongesprekken, lijkt het opgelost (al geloof ik het pas echt als ik de afschrijving van volgende maand heb gezien). Toch vrij slecht dat zoiets niet automatisch gaat, of op zijn minst via de website kan worden geregeld.


Meerdere keren heb ik contact gehad met KPN voor wat betreft het opzeggen van NETFLIX. Iedere keer blijkt volgens de persoon aan de telefoon duidelijk ( uit de correspondentie) dat ik inderdaad heb opgezegd maar is inderdaad op de factuur het bedrag ingehouden. Steeds belooft men beterschap en is het nu dan toch echt gewijzigd. Wat schetst mijn verbazing op de factuur over de maand januari er is toch weer €15,99 euro afgeschreven. Geen idee hoe ik hier vanaf kom ! 


Hetzelfde bij ons. Na mijn laatste (positieve) verwachting bleek het in januari toch weer niet opgelost. Weer bellen. Het zou weer opgelost zijn. En nu wachten we op de factuur van februari. Tot nu toe zijn er naar schatting minstens 6 telefoongesprekken geweest. De gemiddelde kwaliteit van het support personeel is echt rampzalig. Vriendelijk genoeg, maar nul oplossend vermogen.


Ha @Marleen64 en @LeenDroogendijk, dit is heel spijtig om te lezen! Zouden jullie je forumprofiel aan willen vullen met het adres en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met jullie mee. Het zou toch gewon met één belletje opgelost moeten worden. 


Zoals gevraagd is zijn de gegevens aangevuld


@Marleen64 dat kan je toch gewoon op de site van Netflix regelen?? 


Gegevens aangevuld. Zoals gezegd, het zou opgelost kunnen zijn. Onze laatste KPN contactpersoon leek bekwamer dan de eerdere, maar het bewijs moet nog geleverd worden. We zijn te vaak teleurgesteld door beloften dat het opgelost was. Eerst zien, dan geloven.

 


Beste Joep, dat heb ik als eerste uiteraard geprobeerd . Men kent mijn mailadres niet bij Netflix en nee ik beschik niet over meerdere mailadressen.


Dat is inderdaad wel heel vreemd. En je kan dan dus ook Netflix niet meer gebruiken neem ik aan.


Beste @Marleen64 en @LeenDroogendijk er is een procedure als klanten aangeven dat zij Netflix niet zelf aangevraagd hebben. Ik heb het idee dat mijn collega's deze procedure niet gevolgd hebben bij jullie. Ik heb de juiste collega's gemaild en ga er vanuit dat het nu alsnog opgelost gaat worden binnen 5 werkdagen. Daar heb ik ook een melding van in het systeem gemaakt: mochten jullie nog weer telefonisch contact opnemen dan ziet de klantenservice deze melding ook.


Dankjewel, Marcia, ik hoop dat het nu eindelijk goed komt.


Helaas lukt Netflix opzeggen nog steeds niet . Bij Netflix bij mijn account heb ik geen abonnement volgens Netflix  maar kan ik er natuurlijk wel een aanschaffen. Echter KPN brengt wel afname streamingdienst ( derden abonnement: Netflix) in rekening. Onvoorstelbaar vind ik het dat de KPN dan vandaag een bericht stuurt dat er geen sprake is van “fraude” en dat ik volgens de bijgesloten info zelf op kan zeggen bij NETFLIX. Toch maar eens kijken of RADAR mij misschien kan helpen. 


@Marleen64 ik zie inderdaad een melding dat Netflix al sinds 2019 op je abonnement staat. Destijds was er nog geen sprake van fraude op de manier waarop we deze gekend hebben. Betekent dat er toch ergens een abonnement moet zijn bij Netflix. Heb je daar wellicht destijds een ander e-mailadres voor gebruikt?


Nee Marcia dit is niet mogelijk. Ik gebruik al sinds jaar en dag een en hetzelfde e-mailadres. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat je een gratis streamingdienst lees NETFLIX kunt afnemen wat stil zwijgend doorloopt na de gratis periode en er dan niet onderuit kunt. Bij mijn weten heb ik sinds 2016 Netflix !


@Marleen64 is het mogelijk dat je een typefout hebt gemaakt in het destijds opgegeven email adres? Dat was bij ons het geval.


Beste Leen, dat zou natuurlijk kunnen maar hoe kom ik daarachter als Netflix me niet kent. Heb je telefonisch contact gehad met Netflix  ? Ik heb omdat ik alles opgelost wilde hebben recent een account aangemaakt bij Netflix voor een maand. Toen ik dit op wilde zeggen dacht ik dat het al lang lopende abonnement ook zichtbaar zou zijn maar niet dus. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik er vanaf kom. 


@Marleen64. Eerlijk gezegd weet ik het niet meer precies. Na heel vaak bellen kregen we eindelijk iemand aan de lijn die er echt iets van leek te begrijpen. We moesten inloggen bij mijnKPN, en ergens vonden we het mail adres waarmee het Netflix account was verbonden. En daar zat een fout in. Blijven bellen tot je een degelijke support engineer treft. Veel geluk.


@Marleen64, zou je het eens willen proberen via de Login hulp van Netflix? Hij staat standaard op ‘wachtwoord vergeten’, maar als je onderaan klikt op ‘ik weet mijn e-mailadres of telefoonnummer niet meer’ krijg je andere invulvelden. Vul daar je naam en bankrekeningnummer in. Met een beetje geluk komt er dan een mailadres uit. En dan kun je daarmee weer contact opnemen met Netflix om het te laten stopzetten.

 

Voor de volledigheid (een meelezers): Als je met het account bent ingelogd op de Netflix app op de tv ontvanger kun je daar ook het e-mailadres achterhalen. Open daarvoor in de app het zijmenu (pijltoets <) en ga naar Ondersteuning aan de onderkant. Bevestig met OK en je krijgt een scherm met verdere keuzes en informatie. Selecteer de optie Lid, dan zie je rechts het e-mailadres van het account.


Victorie! Zojuist de eerste afrekening ontvangen waar Netflix niet meer op staat.  Ik wil niet weten hoe duur  het is geweest per gekeken minuut Netflix content (we hebben amper iets gekeken), maar we zijn erg blij dat het nu toch eindelijk is opgelost.


Er is dus nog hoop ! 


Ik wil hier graag afsluiten met een positief bericht: bij de laatste afrekening kregen we bijna 400 euro teruggestort “Netflix coulance”. We hadden niet gevraagd om restitutie van het bedrag wat we verloren hebben. Erg netjes. Complimenten KPN!