Skip to main content

In augustus ontving ik per post het feestelijke bericht, dat binnen een maand de snelheid verhoogd wordt tot 100 Mbits/s. Gewoon omdat het kan en hoef er zelf niets voor te doen. En hoera: ik hoef er niets extra’s voor te betalen! 

In het vervolg op de brief kwam er op 7 september een mail dezelfde strekking, met dien verstande dat de snelheid binnen 7 dagen wordt verhoogd tot 100 Mbit/s niet omdat het kan maar omdat kpn blij met me is. En dat ik nog een bevestigingsmail zou krijgen.

Inmiddels zijn we 15 dagen verder. Geen bevestigingsmail. Geen snelheidsverhoging. 

Veel beloven weinig geven, doet de klant in vreugde leven! 
Gewoon omdat het kan?

@Berteman Dat is natuurlijk vervelend. Ik vermoed dat het met een order samenhangt die in juni is geplaatst. Er zou dan sprake zijn van een omzetting naar glasvezel op termijn. Door die omzetting staat de oorspronkelijke order nog open en zal pas worden afgerond zodra die omzetting naar glas is voltooid. 


Bedankt voor je reactie @Remco_ , maar ik heb bij mijn weten geen ‘order’ geplaatst. Afgezien daarvan, ik begrijp de relevantie ook niet zo. Voor de snelheidsverhoging hoeven de koperkabels toch niet aangepast te worden? 

De omzetting naar glasvezel gaat vermoedelijk gebeuren op Sint Juttemis? De ‘planning’ (als daar al sprake van is) van kpn-netwerk schuift al ruim een jaar telkens op…


Zodra het systeem een openstaande order detecteert kan er geen andere order naast geplaatst worden vrees ik. Ook kan het zijn dat voor deze snelheidsverhoging glasvezel noodzakelijk is. Ik denk dat deze er pas doorkomt zodra glasvezel dan is gerealiseerd. 


Voor het verhogen van de snelheid lijkt me glasvezel niet persé noodzakelijk. Buren krijgen van de conculega’s via het kpn koper een hogere snelheid. Het lijkt me, dat iets aanbieden omdat het kan maar niet mogelijk is, de klant blij maken is met een (gratis) dooie mus. 

Zoals gezegd: ik heb bij mijn weten geen order geplaatst en de aangeboden snelheidsverhoging heb ik ook niet ‘georderd’. 

Maar goed: ik wacht het wel af. Toch heel erg bedankt voor het genereuze gebaar.


Reageer