Skip to main content

Onder verwijzing naar factuurnummer ************** met betalingskenmerk ************** deel ik u als volgt mede.
Aangezien ik in de periode , waarop deze factuur betrekking heeft, noch internet heb gebruikt noch foto’s heb verzonden, verneem ik gaarne van u op welk verbruik, de datums buiten beschouwing gelaten, dan wel betrekking heeft.

Dient er mogelijkerwijze iets aan de instellingen op mijn smartphone aangepast te worden?

Op voorhand dank voor reacties.

Christa Rosier

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

 

Hoi @Christa Rosier 

Welkom op de community van KPN.

KPN als ook de overige providers kunnen (helaas) niet inzien waaraan jij de data hebt verbruikt, ze geven alleen op de factuur aan hoeveel data je de afgelopen maand hebt verbruikt.
Dit heeft alles te maken met de AVG Privacywetgeving die hierin streng is.

KPN kan jouw dus niet vertellen waarop het verbruik is gebaseerd.

Wel kan ik je vertellen dat een smartphone altijd wel wat data verbruikt op de achtergrond, denk hierbij aan automatische app-updates, synchroniseren en automatische updates van de fabrikant van jouw smartphone.

Dit verbruik staat los, van verbruik dat jezelf in de hand hebt, zoals via Whatsapp berichten en foto’s versturen naar vrienden, of gebruik maken van een andere app.

Het enige wat je kunt doen, om sluipverbruik van data te voorkomen, is om in de instellingen van je smartphone bij Mobiel Netwerk of Netwerkinstellingen mobiele data helemaal uit te zetten.
Nadeel is dan wel, dat je telkens als je van huis gaat, het weer aan moet zetten om gebruik te kunnen maken van data op je smartphone.

 


Reageer