Skip to main content

Hoi,

op men kpn factuur zie ik bij specificaties dingen als gebeld met 

0612345**** maar dus niet de volledige nummers.

hoe/waar kan ik dit aanzetten, wil dit namelijk voor een aantal telefoonnummers (kids) aanzetten.

 

Dat kan jij niet aanzetten @cp1977 

Het is de “houder” van die nummers die heeft aangegeven dat ze hun nummer niet volledig op facturen getoond willen hebben vanwege hun privacy. Die nummers kan jij alleen vinden in het geheugen van het toestel waarmee gebeld is.


Hallo @cp1977 

Ik bedenk mij zojuist, dat ik jouw bericht mogelijk verkeerd heb begrepen. Sorry daarvoor.

Wil jij de nummers van jouw kinderen (gedeeltelijk) onzichtbaar maken op de facturen van anderen?

Ga daarvoor naar MijnKPN -> producten en kies het nummer van jouw kind. Dan Informatie & SIM-kaart instellingen. Daar vind je onder Diensten dan Nummerafscherming aanvragen/opheffen. Vul het formulier in, dan wordt het mobiele nummer niet meer vermeld op de factuurspecificatie van anderen.


Dit kan het snelste via mijnnummervermelding.nl geregeld worden @cp1977 en @RBxx .

Zorg wel dat de betreffende telefoons bij de hand zijn in verband met een verificatie SMS


Bedankt voor de info maar wil juist om mijn factuur de nummers zien die men kids bellen.

Het nummer van men kids voor andere verbergen wil ik juist niet 🙂 maar kennelijk is dat niet mogelijk.


Dat is inderdaad niet mogelijk als de persoon die gebeld wordt er voor gekozen heeft om anoniem te zijn.


Bedankt voor de info maar wil juist om mijn factuur de nummers zien die men kids bellen.

Dat is niet mogelijk als de gebruiker van die nummers heeft aangezet: “anoniem op factuur”. Dan worden de laatste 4 cijfers niet getoond. Dat is dus een keuze van de ontvanger.


Nee, helaas. Ik ga daarmee terug naar mijn allereerste reactie. Als de andere kant besloten heeft om de zichtbaarheid van het nummer te beperken, dan kan jij daar niet omheen. Het staat alleen in de belgeschiedenis van het toestel, maar die kunnen jouw kids natuurlijk wissen 😉.