Skip to main content

Beste KPN ik ging er vanuit dat jullie graag klanten willen behouden maar is dit ook zo ?

het werd tijd voor het verlengen van mijn internet bundel thuis en het aanbod dat ik kreeg (met kortingen doorgerekend) was voor 456 euro per jaar (eerste jaar) hoewel dit iets goedkoper is dan mijn huidige bundel dacht ik even vergelijken via google.

Nu kom ik erachter dat als ik als nieuwe klant bij KPN aanklop ik de zelfde bundel voor 382 euro zou krijgen. (nog steeds niet de goedkoopste btw)

Ik las dit en schrok even van het prijsverschil. echter toen ik belde met KPN kreeg ik te horen dat als ik dit abonnement wou afsluiten ik eerst eerst mijn huidige bundel moest afzeggen vervolgens wachten tot ik geen internet meer had voor ik het nieuwe abonnement kan aanvragen.

Moet ik nou echt door al die hoepels springen voor een fatsoenlijke internet bundel? Ik dacht dat het voor een bestaande klant juist makkelijker zou zijn.

ps  die categorie lol: Combineer en krijg minder

Hallo @Goedegebuure toen jij klant werd bij KPN heb je ook van een korting of een gratis product geprofiteerd, dat doet KPN niet nogmaals.

Opzeggen en opnieuw aanmelden om als nieuwe klant behandeld te worden is zinloos, want je moet minimaal 6 maanden geen klant zijn geweest om van de dan geldende aanbiedingen te kunnen profiteren.

 

 


ik heb bij het afsluiten van mijn vorige abonnement een kortingsperiode gehad zoals bij iedere bundel die aangeboden word verder niets speciaals.  Ik vind het prijs verschil gewoon bizar. ik heb KPN altijd een fijne provider gevonden maar de prijsverschillen waar ik nu naar kijk bij andere providers worden gewoon te groot. Er werd mij geadviseerd (door KPN) ieder jaar een nieuw abonnement af te sluiten want een vast tarief is helaas geen betaalbare optie bij KPN.


Hallo @Goedegebuure je zou nog eens kunnen bellen, dan krijg je misschien iemand aan de telefoon waar je een deal mee kunt maken, je gaat dan wel weer een contract van 1 jaar aan en dat moet je ook maar willen.

 


Als de prijs het belangrijkste is dan is ieder jaar overstappen de beste optie.  Alle providers werken met een welkomstcadeau of korting.  De praktijk is dat de meeste klanten toch wel blijven. Daarbij komt dat de prijzen flink omhoog zullen gaan als iedere vaste klant korting zou krijgen.


Ik had hetzelfde, zou na één jaar meer gaan betalen dan met een nieuw contract, KPN kon geen aanbod doen, dus ik had de overstap naar T-mobile (dat heette de volgende dag ineens Oowdiedoow!) al helemaal rond, moest ik wel nog 5 weken wachten tot eea omgeschakeld kon worden. OK.

Lag er vorige week ineens een persoonlijk aanbod van KPN in de bus, een jaar verlenging met korting, hoefde ik niets voor te doen, zou vanzelf bericht krijgen, mijn internet/TV/telefoon pakket blijft ongewijzigd doorlopen. Het was op jaarbasis een paar tientjes duurder dan het aanbod van Oowdiedoo, maar ik heb die overstap meteen geannuleerd omdat ik liever bij KPN blijf.

Nu afwachten tot ik bericht krijg, vanmiddag voor de zekerheid toch nog maar eens met klantenservice bellen, de vorige die ik aan de lijn had zei dat ie niks in hun systeem kon zien, pas als ik overgezet was. Ik bel liever 3 x te veel dan 1 x te weinig. 🤘😎🤘


Je woont in Nederland, internationaal zou je het ook “Verspil mij land” kunnen noemen. Nederlanders zijn gek op dit soort kortingen.

Veel producten worden ook verkocht onder de noemer 2 voor 1. Dat je vaak niets aan de 2e hebt en het gewoon na verloop der tijd weg moet gooien denken Nederlanders blijkbaar niet over na. 

Ook niet over dit soort kortingen. KPN is hier niet uniek in. De providers bieden hier tegen elkaar op.

We kunnen gewoon wachten op de abonnementen die vertellen. “1Gb abonnement voor 1 Euro”. En dan in heel kleine lettertjes hierachter “(de eerste dag)”.

 

 


Beste KPN ik ging er vanuit dat jullie graag klanten willen behouden maar is dit ook zo ?

het werd tijd voor het verlengen van mijn internet bundel thuis en het aanbod dat ik kreeg (met kortingen doorgerekend) was voor 456 euro per jaar (eerste jaar) hoewel dit iets goedkoper is dan mijn huidige bundel dacht ik even vergelijken via google.

 

Moet ik nou echt door al die hoepels springen voor een fatsoenlijke internet bundel? Ik dacht dat het voor een bestaande klant juist makkelijker zou zijn.

 

 

Hallo @Goedegebuure ,

456 euro per jaar = 38 euro per maand. Dat is echt niet duur voor een stabiele 100 Mbit/s vaste internetverbinding. Ik heb zelf per 1 juli hetzelfde gedaan: Verlengd met een jaarcontract. Na een tijdelijke korting van drie maanden betaal ik nu per 1 oktober 42,50 per maand. En dat is een stuk goedkoper dan mijn oude abonnement. 
 

Vergelijken met de actiekorting voor nieuwe klanten moet je niet doen. Iedere klant krijgt die “nieuwe klantenkorting” maar één keer. 

 


Ik heb een combinatie internet/TV/tel. abonnement. Echter het wordt allemaal te duur. Dus ik ga op zoek naar een voordelige provider. 


Ik heb een combinatie internet/TV/tel. abonnement. Echter het wordt allemaal te duur. Dus ik ga op zoek naar een voordelige provider. 

Bedankt voor het melden.