Skip to main content

Sinds kort is mijn KPN verbinding overgezet van koper naar glasvezel. Hiermee worden volgens KPN de deuren naar sneller en stabieler internet geopend. Vandaag maar eens gekeken naar de snellere mogelijkheden want het gebruik van het lijntje wordt inmiddels steeds meer en intensiever. De huidige snelheid van 100 Mbit naar 200 Mbit kost, als je zonder abo gegevens op de site van KPN kijkt € 7,50 extra. Na inlog op mijn KPN blijkt dat het in mijn geval € 8,99 kost. Een stap hoger naar 1Gbit kost respectievelijk € 10,00 en is niet mogelijk?????? De maximaal haalbare snelheid met mijn huidige abonnement is door KPN bepaald op 500 Mbit (en kost mij dan € 12,99 extra per maand).

 

Rara politiepet denk ik dan 🙄. Het glasvezellijntje blijft hetzelfde, de hardware wijzigt niet, alleen de abonnementsvorm (oud vs. nieuw) bepaald snelheid en prijs. Het enige wat ik wil is een snellere verbinding, die zover als ik beredeneer niet meer is dan een checkbox aan en/of uitzetten. 

Graag zou ik de achterliggende gedachte hiervan willen begrijpen (anders dan dat KPN zo op deze manier mij van mijn oude contract vorm met bijbehorende 'aantrekkelijke’ prijs af komt).

Iemand???

Welkom op het forum @ronald_v_h! Goede vraag.

Het korte antwoord is dat in de loop der jaren KPN verschillende pakketten heeft aangeboden. Op dat moment wordt voor het pakket een prijs bepaald. Die prijs kan ieder jaar ook een beetje aangepast worden vanwege inflatie. 

In sommige gevallen kan dit betekenen dat je een toevoeging aan je pakket kan doen die iets meer kost dan voor een nieuwe klant. Soms valt het ook een paar euro voordeliger uit. 

Via https://www.kpn.com/shop/ zie je de huidige prijzen van de pakketten die we nu aanbieden. Als je die prijzen niet ziet in je MijnKPN, bel dan met 0800-0402. Dan helpt een collega je dit aan te passen. 

Laat je hier weten of je daarmee het antwoord hebt?


Ik begrijp dat KPN de pakketten wijzigt. Wat ik niet begrijp en daar zoek ik naar de achterliggende redenering, is dat mijn pakket qua snelheid slechts geüpgraded kan worden naar max 500 Mbit dus los van de prijs die hier voor gerekend wordt. Zoals gezegd, de aansluiting en overige benodigde faciliteiten zijn er, dus waarom deze beperking? Ik krijg het gevoel dat de beperking door KPN wordt gebruikt om op die wijze van de oude abonnementen af te komen.


@ronald_v_h de beperking is niet het gevolg van een verandering. De opties bij je pakket zijn verder hetzelfde gebleven. Dat doen we dus niet bewust om iets voor elkaar te krijgen. 

Hoe verder je terug de tijd in gaat, hoe duurder het was om meer internetsnelheid te hebben. Het is dus logisch dat dergelijke pakketten in de nieuwe proposities goedkoper zijn. 

Wat ik voornamelijk wil aanraden is toch 0800-0402 te bellen. Dan kan een collega met je kijken wat het best past bij je wensen.