Skip to main content

Ik wil mijn abonnement verlengen met toestel Iphone 14 , 3 GB incl korting, wat betekent toestel kosten 16,- en abo 15 per maand, dat maakt 31 per maand. Daarnaast komt er nog een eenmalig bedrag bij voor het toestel, toestelprijs is 696. Voor kerst was de bijbetaling 270,-, tussen kerst en oud en nieuw 288 en nu 312, voor hetzelfde abo en toestelprijs. 

Wat is de reden voor deze stijging van meer dan 40 euro voor hetzelfde toestelprijs? Ik heb alle abonnementen (5 toestellen) en internet en TV en dan krijg is een zogenaamde aanbieding die 42 euro duurder is dan 3 weken geleden? 

Hoi @Jacques70 

Dit heeft alles te maken, dat de prijzen van smartphones (waaronder ook de iPhone) qua prijs kunnen fluctueren, maar ook tijdelijke kortingen spelen hierin een belangrijke rol.
Tussen Kerst en Oud & Nieuw zijn er altijd wel speciale kortingsacties op je smartphones, waaronder dus ook op de iPhone 14, waardoor deze dus tijdelijk goedkoper aangeboden wordt door KPN.

De feestdagen zijn voorbij, en de meeste speciale kortingen eveneens, waardoor je dus weer de normale prijs moet betalen zonder de kortingen van december 2023.
Al moet ik zeggen, dat KPN deze iPhone 14 al met een scherpe prijs verkoopt, vandaar dat daar nu ook Smartpakker bij staat vermeld.

Maar ik heb wel een goede tip voor je!
Bij Belsimpel en Mobiel.nl wordt de iPhone 14 met hetzelfde KPN abonnement, momenteel aangeboden met een bijbetaling van 240,- euro voor het toestel.

Dit komt omdat beide online winkels groter inkopen bij de fabrikanten dan dat KPN doet, waardoor zei wel extra korting kunnen geven op de toestelen.
 


Dank voor je snelle reactie. Het rare is dat het toestelprijs zoals vermeld op de website (eur 696) wel hetzelfde is gebleven.

Maar ik zal zeker ook bij andere aanbieders kijken, bedankt voor de tip.


Hoi @Jacques70 

Het is altijd raadzaam om te vergelijken op meerdere websites, dan alleen bij de provider zelf.
Daarmee kun je vaak behoorlijk besparen op het toestel (in jouw geval de iPhone 14) zelf, maar met daarbij wel hetzelfde KPN abonnement.

Fijn dat ik je hiermee heb kunnen helpen.