Skip to main content

Wij komen net terug uit Turkije. Alle telefoons het zelfde ingesteld. Dit gedaan op Schiphol in het vliegtuig. Alle toestellen mobiele data uitgezet. Nu blijkt dat ik 24 mb heb gebruikt, terwijl mijn mobiele data uit stond. Net gebeld met de klantenservice en dit verteld. Ik moet zeggen dat ik niet vriendelijk behandeld werd door deze man. Er werd gezegd dat ik de data gebruikt heb en advies is om de rekening maar gewoon te betalen. Er wordt niet gekeken waar, wanneer ik het schijnbaar gebruikt heb terwijl mijn mobiele data UIT stond. Er wordt niet gekeken naar een oplossing. Erg  schofterig voor dit bedrijf. Fijn einde van de vakantie. 

Je bent de zoveelste abonnee van KPN die tegen het rampzalige fenomeen aanloopt dat dataroamingkosten voor buiten de EU niet standaard geblokkeerd zijn en ze jou ook niet pro-actief op de hoogte gesteld hebben hoe je dergelijke kosten kunt voorkomen.

 

Doe me een lol en sms “BESCHERMING AAN” naar 1266 zodat je in de toekomst niet nog een keer tegen die exorbitante dataroamingkosten aan zult lopen.


Hoi @Iphonie7, welkom op onze community! Dat is wel een onprettige verassing zo! Hoe het komt dat jouw toestel toch verbinding gemaakt heeft ondanks dat data UIT stond heb ik niet echt een verklaring voor maar heb ik helaas achteraf ook niet echt een oplossing voor.

Zoals WJB hierboven al wel noemt kun je met BESCHERMING AAN dataverbruik blokkeren op netwerk niveau, zo kun je geen kosten maken.

Alle informatie over roaming kun je vinden op onze kennisbank:


Beste Thomas,

hartelijk dank voor je reactie. Dit heb ik ook nu gedaan. Alleen koop ik daar niets meer voor. Ik vind het nogstteds belachelijk dat we van de vier toestellen het zelfde hebben gedaan qua instellingen van de roaming uitzetten. Daarnaast dat ik belde met de klantenservice en echt niet vriendelijk werd behandeld. Als mijn data uit staat en als enige wel kosten heeft gemaakt. Dit kan er bij mij niet in. Ik kan nergens controleren waar en hoe of wat. Of te wel. Betaal gewoon de kosten. Gaat wel makkelijk zo op deze manier. KPN maar innen. Sorry voor mijn reactie maar ben er erg pist over. 
mvg Stephan 


Sorry voor mijn reactie maar ben er erg pist over. 

Ik kan me dat heel goed voorstellen.

Ik ben al jaren "pissed" over het feit dat de mogelijkheid om "BESCHERMING AAN" naar 1266 te smsen pas in Q3/Q4 van 2023 geïntroduceerd is en dat KPN nog altijd deze bescherming niet standaard aanzet op alle abonnementen. Providers als Odido doen dat wel en daar zie je dan ook geen slachtoffers van dit fenomeen.

Ook is het zo dat datasessies die al openstonden voordat je die "mobiele data" uit hebt gezet vrolijk doorlopen en dus data kunnen blijven gebruiken ookal staat "mobiele data" uit. Ook daar zet ik mijn vraagtekens bij, ik vind dat "mobiele data" uit ook echt "mobiele data" uit zou moeten zijn maar dit zou wel kunnen verklaren waarom op jouw telefoon wel kosten gemaakt zijn en op de andere telefoons niet. 24 MB is ook bijna niets en zal waarschijnlijk in luttele seconden verbruikt zijn nadat je uit het vliegtuig was en je telefoon weer aanzette cq uit vliegtuigmodus haalde.


Haha. Ja de grote bedrijven blijven maar rijker worden van hun klanten. En hebben alles over voor nieuwe kortingen en om hun klanten te behouden doen ze niets. Ja af en toe en 5 gratis films van weet ik hoeveel jaren oud. Het interesseert hun niets. Voor jou 10 andere. 


Reageer