Skip to main content

Het blijft toch waardeloos dat een aanbieding zoals SuperUnlimited voor €25,- niet voor bestaande klanten is en inmiddels €27,50 kost terwijl ik door een “Inflatiecorrectie” nu €27,35 voor Unlimited300 betaal die nu wordt aangeboden voor de originele €25,- die ik ooit 2 jaar geleden betaalde bij het afsluiten.

Prijzen gaan alleen om hoog vanwege “Inflatie” maar worden daarna onder dezelfde voorwaarden en prijs aangeboden voor nieuwe klanten.
Vernieuwen of upgraden is niet mogelijk terwijl als je de stappen volgt (waarbij een 1 blijkbaar geen geldig cijfer is bij de SMS verificatie) je op de stap uitkomt: "Je kunt je huidige Sim Only abonnement op elk moment wijzigen in MijnKPN”, heel leuk: maar dan alleen voor ongunstigere voorwaarden waardoor ik MEER moet betalen voor MINDER data.

En dan heb ik het niet over tablets, TV's en andere welkomstcadeaus, ik snap ook wel dat je niet iedere klant om de 2 jaar een nieuwe TV kan sturen, maar gewoon korting of een eerlijke aanbieding ipv: “haha je bent al bestaande klant dikke F voor jou, jij betaald €2,50 extra iedere paar maanden”
Uitgaande van deze reactie.

“Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!”

Maar mijn ervaring is juist dat ik in 2 jaar dat ik KPN klant ben toch ineens bijna €8,- per maand extra betaal voor exact dezelfde diensten.

Wat heeft KPN tegen bestaande klanten?

Bij thuis abonnementen is er een welkomstcadeau of korting voor nieuwe klanten.

Maar bij mobiel is dat niet zo voor zover ik weet. Je sluit een abonnement af voor 1 of 2 jaar. Op het moment dat je mag verlengen mag je een nieuw abonnement afsluiten wat gewoon net zoveel Kost als bij een nieuwe klant.

Vervolgens is daar inflatiecorrectie wat er voor zorgt dat het duurder is. Maar dat geldt voor iedereen. Ook voor nieuwe klanten. 


Ik ben al jaren klant en heb SuperUnlimited afgesloten afgelopen februari voor 25 euro per maand. Deze actie liep tot 1 maart geloof ik voor bestande klanten. Dus er is ook aan bestaande klanten gedacht.


Ik ben al jaren klant en heb SuperUnlimited afgesloten afgelopen februari voor 25 euro per maand. Deze actie liep tot 1 maart geloof ik voor bestande klanten. Dus er is ook aan bestaande klanten gedacht.

Deze actie is alleen voor nieuwe klanten of klanten binnen de 120 dagen vóór hun verlengdatum zitten (dus kunnen overstappen en potentieel weg kunnen gaan als klant)
Mijn 2 jarig abonnement bij KPN is verlengbaar per 06-03-2024, dus daar kan ik geen gebruik van maken omdat ik klant en vast zit in een contract. Ik heb nog gebeld maar het was niet mogelijk om 131 dagen vóór mijn verlengdatum alvast te verlengen.
 

...

Vervolgens is daar inflatiecorrectie wat er voor zorgt dat het duurder is. Maar dat geldt voor iedereen. Ook voor nieuwe klanten. 

 

Toch merkwaardig dat er door een “inflatiecorrectie” het 2 jarig abonnement van €25,- per maand waar ik niet eerder vanaf kan dan 3-7-2024 nu ineens 10% duurder is.
Terwijl "onbeperkt data in NL, 50 GB in EU, onbeperkt bellen/SMS in NL/EU” ofwel “Unlimited300” nu toch aangeboden kan worden voor €25,- per maand. Dus het zelfde product voor een lagere prijs, schijnbaar was de inflatiecorrectie niet nodig?


Ook mobiele data SIM is in prijs verhoogd.

De linker SIM heb ik een jaar geleden afgesloten voor 5-, per maand en zit nu gewoon op de afgesproken 5,- per maand.

De rechter SIM heb ik 2 jaar geleden afgesloten voor 5-, per maand en zat inmiddels op €6,47, hier heb ik maar over gebeld want dit was uiteraard niet mogelijk om dit te verlengen of aan te passen via de site. Maar deze mocht wel verlengd worden en de prijs is €5,- per maand voor nieuwe klanten.
Dus nu heeft KPN mij goed “geholpen” en ga ik vanaf 5-6-2024 €9,27 betalen…. 85% bovenop de €5,- per maand voor nieuwe klanten.


 


Ik ben al jaren klant en heb SuperUnlimited afgesloten afgelopen februari voor 25 euro per maand. Deze actie liep tot 1 maart geloof ik voor bestande klanten. Dus er is ook aan bestaande klanten gedacht.

Deze actie is alleen voor nieuwe klanten of klanten binnen de 120 dagen vóór hun verlengdatum zitten (dus kunnen overstappen en potentieel weg kunnen gaan als klant)
Mijn 2 jarig abonnement bij KPN is verlengbaar per 06-03-2024, dus daar kan ik geen gebruik van maken omdat ik klant en vast zit in een contract.

Ja, zo werkt dat met tijdelijke acties. Zo werkt dat bijvoorbeeld ook met cashback acties of gratis oortjes/horloge bij toestellen. Die zijn tijdelijk. Waar je alleen gebruik van kan maken als je kunt verlengen. Maar ze gelden voor iedereen, zowel bestaande klanten als nieuwe.

Als u niet kunt verlengen, jammer joh, gewoon afwachten. Er komen later vast wel weer andere leuke acties voorbij als u wel kunt verlengen. Een contract moet je gewoon uitzitten. Zo simpel is dat. 


Toch merkwaardig dat...

U vergelijkt 2 verschillende abonnementen, afgesloten op verschillende momenten. Niet doen. Dat is zinloos. 


Ik ben al jaren klant en heb SuperUnlimited afgesloten afgelopen februari voor 25 euro per maand. Deze actie liep tot 1 maart geloof ik voor bestande klanten. Dus er is ook aan bestaande klanten gedacht.

Deze actie is alleen voor nieuwe klanten of klanten binnen de 120 dagen vóór hun verlengdatum zitten (dus kunnen overstappen en potentieel weg kunnen gaan als klant)
Mijn 2 jarig abonnement bij KPN is verlengbaar per 06-03-2024, dus daar kan ik geen gebruik van maken omdat ik klant en vast zit in een contract. Ik heb nog gebeld maar het was niet mogelijk om 131 dagen vóór mijn verlengdatum alvast te verlengen.

 


 

Soms heb je geluk en soms niet, mijn contract was al een jaar contract vrij en daarom kon ik deze kans pakken. Ik ben er van overtuigt dat als je geduldig wacht er vanzelf weer een nieuwe aanbieding komt.


Toch merkwaardig dat...

U vergelijkt 2 verschillende abonnementen, afgesloten op verschillende momenten. Niet doen. Dat is zinloos. 

en “Vervolgens is daar inflatiecorrectie wat er voor zorgt dat het duurder is. Maar dat geldt voor iedereen. Ook voor nieuwe klanten.“

 

Onzin, gaat om exact het zelfde abonnement en het nieuwe abonnament is voor de “inflatiecorrectie” van oktober 2023 in gegaan maar is niet verhoogd in prijs.
Voor het ene abbonament betaal ik 15,- en de andere 17,20

Dus nee, de inflatiecorrectie is niet voor alle klanten, alleen voor bestaande vast klanten.
 

Ik ben al jaren klant en heb SuperUnlimited afgesloten afgelopen februari voor 25 euro per maand. Deze actie liep tot 1 maart geloof ik voor bestande klanten. Dus er is ook aan bestaande klanten gedacht.

Deze actie is alleen voor nieuwe klanten of klanten binnen de 120 dagen vóór hun verlengdatum zitten (dus kunnen overstappen en potentieel weg kunnen gaan als klant)
Mijn 2 jarig abonnement bij KPN is verlengbaar per 06-03-2024, dus daar kan ik geen gebruik van maken omdat ik klant en vast zit in een contract.

Ja, zo werkt dat met tijdelijke acties. Zo werkt dat bijvoorbeeld ook met cashback acties of gratis oortjes/horloge bij toestellen. Die zijn tijdelijk. Waar je alleen gebruik van kan maken als je kunt verlengen. Maar ze gelden voor iedereen, zowel bestaande klanten als nieuwe.

Als u niet kunt verlengen, jammer joh, gewoon afwachten. Er komen later vast wel weer andere leuke acties voorbij als u wel kunt verlengen. Een contract moet je gewoon uitzitten. Zo simpel is dat. 

 

Zoals ik al zei: voor nieuwe klanten dus.
Het is dus NIET voor vaste klanten die 1 of 2 jaar een vast abonnament hebben, ook niet als die meer dan 4 maanden vóór het einde van het contract al voor 2 jaar een nieuw contract willen aangaan maar ALLEEN voor nieuwe klanten óf klanten met een flexibel maandelijks opzegbaar doorlopende factuur die met hetzelfde gemak naar een andere aanbieder kunnen overstappen (want die hebben ook allemaal van dat soort "lokkertjes”)

Tuurlijk er komt er na verloop van tijd wel weer een aanbieding van KPN, maar met die instelling kan ik ook kijken naar een aanbieding bij andere providers.
Dan neem ik TV, mobiel, datasims en Internet weer een jaar over via een andere aanbieder, daar betaal ik dan de helft t.o.v. KPN en dan na een jaar heeft KPN weer een mooie aanbieding en dan switch ik weer terug.
Heel omslachtig en niet echt wat ik wil maar wel noodzakelijk anders betaal je bij KPN als vaste klant na verloop van tijd de hoofdprijs.

Maar bedankt voor het advies, ik ga kijken wat de andere aanbieders als speciale actie hebben.

 


Als je alleen de prijs belangrijk vind dan is iedere keer overstappen vaak het beste. Het Kpn netwerk is echter wel het beste netwerk ter wereld sinds half februari. Dat is natuurlijk wel wat waard!!


Als je alleen de prijs belangrijk vind dan is iedere keer overstappen vaak het beste. Het Kpn netwerk is echter wel het beste netwerk ter wereld sinds half februari. Dat is natuurlijk wel wat waard!!

Van de 3 providers waren ze inderdaad nummer 1, maar om daar nou ieder jaar ruim €500,- extra voor te betalen t.o.v. bijvoorbeeld Odido die als 2 uit de bus komt met 9 punten minder…..
Dus niet alleen de prijs is belangrijk, maar het moet wel in verhouding blijven.