Skip to main content

We hebben een aanbieding gekregen van KPN 12 maanden voor €35,-

Nu krijgen we de eerste factuur en daar is het abonnement €36,17

Ons maakt die €1,17 niet zoveel uit maar dat is niet het bedrag dat is overeengekomen.

We hebben duidelijk een overeenkomst waarin staat dat het abonnement in totaal €35,- per maand is dus niet €36,17

Hallo @Patrickhdghchch 

 

Heb je al op pagina 2 van die factuur gekeken?

De 1ste factuur gaat meestal over meerdere periodes en is daardoor iets hoger, waarschijnlijk wordt er nu 1 dag apart als periode gerekend.

Op de volgende factuur krijg je dan wel het bedrag van € 35 te zien.


Hallo @Patrickhdghchch 

Het is de eerste factuur en die gaat vaak over een periode (iets) langer dan 1 maand.
Kijk op pagina 2 van de factuur, daar wordt dat gespecificeerd.

Ik denk dat de rekening gaat over 1 maand plus 1 dag.    35 euro / 30 dagen = €1,17 per dag.


Zojuist gekeken op de factuur, de periode is van 17 Dec t/m 16 Jan.

Daaronder staat Periode 16 Dec t/m 16 Dec

Hussel Internet 100 Mbit/s.           1,63

Actiekorting eerste 12 maanden -0,47

Mij maakt die €1,17 niet zoveel uit maar het moet in mijn ogen wel stroken met datgene wat is overeengekomen.

 


Zal vast die ene dag extra zijn ja. 
 


De start van het abonnement valt bij KPN meestal niet gelijk met de factuurperiode. In jouw geval begin je met een ‘periode’ van 1 dag à €1,17, waarna de reguliere factuurperiode van één maand start. Voor die maand betaal je het overeengekomen bedrag van 35 euro. Vanaf de volgende factuur betaal je alleen de reguliere €35.


Hoi @Patrickhdghchch en welkom op het forum! Het verschil zit inderdaad net in die ene dag. Je betaalt voor je abonnement dus inderdaad €35,00. Doordat de factuur langer dan een maand loopt valt deze iets hoger uit. Als je niks veranderd, dan zal de volgende factuur uitkomen op de afgesproken €35,00 tijdens de kortingsperiode.