Skip to main content

Iemand enig idee waarom mijn factuurmaand altijd per de 1e inging, en nu inreens per de 6e? Ik heb geen wijzigingen aangevraagd. 

Hallo @Swe heb je misschien iets aan je abo aangepast. Vroeger factureerde KPN altijd per de 1e, nu niet meer.

 


X


Hallo @Swe heb je misschien iets aan je abo aangepast. Vroeger factureerde KPN altijd per de 1e, nu niet meer.

 

Ik heb m’n abo verlengd zoals ik al jaren doe. Het soort abo moet toch niks uitmaken tov de facturatiedatum?


Hallo @Swe heb je misschien iets aan je abo aangepast. Vroeger factureerde KPN altijd per de 1e, nu niet meer.

 

Ik heb m’n abo verlengd zoals ik al jaren doe. Het soort abo moet toch niks uitmaken tov de facturatiedatum?

Het heeft niets te maken met het soort abonnement. Het is nu bij alle nieuwe abonnement zo dat de startdatum van de factuurperiode anders is dan de eerste dag van de maand.


Hallo @Swe heb je misschien iets aan je abo aangepast. Vroeger factureerde KPN altijd per de 1e, nu niet meer.

 

Ik heb m’n abo verlengd zoals ik al jaren doe. Het soort abo moet toch niks uitmaken tov de facturatiedatum?

Het heeft niets te maken met het soort abonnement. Het is nu bij alle nieuwe abonnement zo dat de startdatum van de factuurperiode anders is dan de eerste dag van de maand.

Ja dat had ik gemerkt - vandaar m’n vraag 😂. Maar jij weet dus ook niet waarom?


Heel veel mensen delen data op de eerste dag dat ze nieuwe data krijgen. Nu is het zelfs mogelijk om het in te stellen dat da automatisch gaat.

Als alle klanten dus op de eerste dag van de maand nieuwe data krijgen en deze gaan delen, dan staan de computersystemen bij KPN op die dag roodgloeiend. En de rest van de maand staan ze uit hun neus te peuteren. Dat is niet handig natuurlijk. 

Daarom spreid KPN nu de startdatums van de factuurperiode bij nieuwe abonnementen door de maand heen.


Heel veel mensen delen data op de eerste dag dat ze nieuwe data krijgen. Nu is het zelfs mogelijk om het in te stellen dat da automatisch gaat.

Als alle klanten dus op de eerste dag van de maand nieuwe data krijgen en deze gaan delen, dan staan de computersystemen bij KPN op die dag roodgloeiend. En decrest van de maand staan ze uit hun neus te peuteren. Dat is niet handig natuurlijk. 

Daarom spreid KPN nu de startdatums van de factuurperiode door de maand heen.

Ah dat snap ik. Dankjewel!


Hoi @Swe, welkom op het forum. Leuk om te lezen dat je jouw abonnement hebt verlengd.

Het klopt inderdaad dat de factuurdatum daarbij kan wijzigen. De reden die Nick noemt speelt mee, maar het is ook voor het overzicht. Voorheen kreeg je bij een verlenging facturen met herberekeningen over halve maanden en werd het op de eerste factuur erna vrij onoverzichtelijk. 

In onze kennisbank hebben we ook een artikel hierover, waarin we er meer uitleg over geven: