Skip to main content

Ik heb 12 juni mijn abonnement verlengd. Het oude abonnement had ik al jaren, dus geen contact meer wat af moest lopen. 

Bij mijn oude abonnement ging de nieuw maand altijd op de eerste van de maand in. Nu gaat het opeens op de 6e in. Zo onhandig. Geen idee ook waarom dat nu opeens op de 6e is.

Kan dat aangepast worden?

Dit heeft KPN sinds kort ingevoerd. Denk niet dat dit zomaar te wijzigen is. Als het wel zou kunnen, is het handig om je profiel in te vullen zodat een medewerker aan de slag kan voor je. Maar nogmaals denk je weinig kans te geven.


Nee. Dat is tegenwoordig normaal bij KPN. 


Hoi @jenny73! De incassodatum kan aangepast worden, alleen weet ik niet 100% zeker of het ook weer terug naar de eerste van de maand kan. Als je doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 of op zaterdag tussen 9:00 - 17:00 met ons belt via 0800-0402 dan kan mijn collega dit voor je uitzoeken en ook aanpassen als je dit wilt. 🙂 


Steeds meer berichten dat KPN naar willekeur de factuurdatum aanpast bij verlenging. Waarom?

Dit heeft consequenties, gelukkig maar eenmalig, voor automatisch delen en voor de 25gb extra EU bundel die in ons geval nu een maand later ingaat en dat terwijl de vakantie begint….

 


Steeds meer berichten dat KPN naar willekeur de factuurdatum aanpast bij verlenging. Waarom?

Dit heeft consequenties voor automatisch delen en voor de 25gb extra EU bundel.

De factuurperiode bedoelt u. Volgens mij heeft KPN daar nog nooit een officiële reden voor gegeven. Maar volgens mij is die als volgt:

Vroeger begon die bij iedereen op de eerste van de maand. Dat betekende dat een paar miljoen klanten van KPN allemaal op hetzelfde moment data aan het delen waren. Met als gevolg dat de systemen bij KPN soms bijna plat gingen. Terwijl diezelfde systemen de rest van de maand uit hun neus stonden te peuteren.

Daarom verschuift de factuurperiode tegenwoordig bij het verlengen. Hierdoor spreid KPN de belasting van de systemen meer gelijkmatig door de maand heen. 

Bij het automatisch data delen levert dat nu nog problemen op. Maar dat zal binnenkort vast opgelost worden.


Beste @Nick83 , ik begrijp dat KPN de inkomsten en/of belasting op deze manier wil spreiden. Maar de factuurperiode wordt door KPN opgelegd daar waar ik de verlengingsdatum verwacht. Deze willekeur heeft nadelen voor klanten die in juli op vakantie gaan en niet kunnen profiteren van de extra 25gb. Persoonlijk raakt dit ons niet omdat we gewoon in NL zijn maar het gaat me om de willekeur.