Ik irriteer mij mateloos aan KPN omdat ze elk jaar mijn abo’s verhogen met een euro of iets en als ik die abo online wil opzeggen dan ben ik een half uur bezig met zoeken om uiteindelijk een online formulier te vinden die ik hand matig helemaal moet invullen met mijn gegevens terwijl KPN mijn gegevens al heeft.
Omdat KPN het zo moeilijk maakt om op te zeggen en steeds de abo verhoogt wil ik nu niets meer met KPN te maken hebben en ga ik alles opzeggen.
Ik heb zojuist het formulier ingevuld om op te zeggen en dan word er een telefoon nummer gevraagd om nadehand contact op te nemen. Ik heb geen zin in contact met KPN dus ik vul daar een onzin nummer in.
Na het invullen van het formulier krijg ik dit te zien.
Verzoek voor opzeggen ontvangen
We hebben je verzoek voor opzeggen ontvangen
Je ontvangt direct een e-mail met een samenvatting van de ingevulde gegevens. Om de opzegging sneller te kunnen verwerken, bellen we je hierover. We bellen je met een 088-nummer. Als je onze oproep mist, bel ons dan terug. Als we je na 6 weken niet hebben gesproken, dan zeggen we je abonnement alsnog op. Je ontvangt daarna een definitieve bevestiging van je opzegging per e-mail of per post.
In plaats van een simpele bevestiging email te sturen krijg ik deze onzin. Ik moet dus 6 weken wachten voordat de abo word opgezegd. Terwijl het gewoon via mijn KPN account met een paar simpele klikken zou kunnen zoals bij andere providers.
Als een provider het makkelijk maakt om een abo makkelijk op te zeggen dan zullen ze mij ook weer terug zien.
Maar aangezien KPN er zo een drama van maakt om een abo op te zeggen zullen ze mij niet snel weer terug zien.