Skip to main content

Ik kreeg vandaag bericht van KPN voor het verlengen van mijn thuis internet 1Gbit/s. Ze geven mij 5euro korting op de 1ste 12 maanden van 54.49 naar 49.49euro. Wel moet ik gelijk een 2 jarige abo nemen. 

Ik kijk op de site van KPN en zie dat het voor nieuwe leden 35eu kost de 1ste 12 maanden voor 1GBit/s. Na die 1ste jaar is het 52.50euro. Dit is alsnog goedkoper dan wat ik nu betaal? Is dit normaal? Of proberen ze je zo nog eens 2 jaar vast te krijgen met het oude hogere bedrag?? Waarom betaal ik meer dan het huidige online prijs voor 1gbit/s? De huidige klant krijgt een verhoging i.v.m. inflatiecorrectie maar de nieuwe klanten mogen wel gewoon met 52.50 per maand een abo afsluiten?

Op de 1e plaats @Pablitos , je hoeft niet te verlengen als het je niet past, als je vaste contract afgelopen is, gaat het over in een contract voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand.

Je kunt via de verlengsite eventueel verlengen met een korting, je gaat dan wel weer een vast contract aan voor 1 of 2 jaar en dat moet je maar willen.

Je bent een bestaande klant die in het verleden, toen je nieuwe klant werd, ook hebt geprofiteerd van een korting of cadeau, dat doet KPN niet nogmaals.

Dus nieuwe klanten en bestaande klanten is appels met peren vergelijken.

Het is toch al prachtig dat je nu een verlengaanbod hebt gekregen met korting als bestaande klant.


Los van de korting gaat het mij erom dat ik iets meer moet betalen maandelijks i.v.m. inflatiecorrectie maar de nieuwe klant mag na het actie bedrag de oude 52.50€ betalen. Het gaat mij niet om die 2 3 euro meer betalen maar het is een principe kwestie. Geldt de inflatie correctie enkel op de bestaande klanten? Beetje apart vind je niet? 


Ook de nieuwe klanten krijgen elk jaar per juli de inflatiecorrectie. Op nog onverkochte abonnementen wordt het uiteraard niet berekend.

Jij hebt je abonnement al jaren dus inflatiecorrectie. Ga je nu over op het nieuwe abonnement dan krijg je de prijs op de website. En volgend jaar juli dan de eerste inflatiecorrectie. 


Dit is normaal. Werkt ook bij mobiele abonnementen zo. En bij de meeste andere providers ook zo.

Als u nog een oudere abonnementsvorm heeft, dan kunt u het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Krijgt u geen korting. Dan betaalt u dus hetzelfde als wat een nieuwe klant na de welkomskorting betaalt. 


Welkom op de community @Pablitos, wat je op de site ziet staan zijn abonnementen en aanbiedingen voor nieuwe klanten. Die aanbiedingen kan je als bestaande klant niet gebruiken. Wel kan je (als je buiten je contractperiode zit) wijzigen naar de nieuwe abonnementen, waarmee je de opties en basisprijzen die daar worden genoemd krijgt. De inflatiecorrectie geldt dan wel zoals Peter al noemde.


Reageer