Skip to main content

Ik wil naar de collega mobiele aanbieder gaan Simyo, per einddatum (21-06-2022) over 2 weken, maar krijg te horen van Simyo dat dat niet gaat met nummerbehoud. WTF KPN grgrgrgr

Hallo @MelskeH  Wat is volgens Simyo de reden dat het niet gaat?
Net zoals alle providers zal (en moet) KPN meewerken bij een overstap met nummerbehoud. Vanaf 120 dagen vóór de einddatum van het contract is verlengen met nummerbehoud mogelijk. Houd je wel rekening met de opzegtermijn van 1 maand? Als je nu opzegt kan je pas 7-7-2022 overstappen.


Als 21 juni de einddatum is kan je niet per 21 juni (eigenlijk 22 juni) al over.

De nieuwe provider heeft namelijk rekening te houden met 1 maand opzegtermijn bij de oude.

Dus als je het VANDAAG zou regelen kun je per 6 (of 7) juli over naar Simyo. (100 % dochter van kpn overigens).

Is 21 juni de datum van af je overstap of verlenging kan doen dan is de werkelijke einddatum dus 120 dagen later.

Overweeg je Simyo voor je mobiel? Denk eraan dat bij hen bellen naar 0906 en 0909 nummers niet mogelijk is. Ook sms-en naar 4-cijferige nummers kan niet.


Als 21 juni de einddatum is kan je niet per 21 juni (eigenlijk 22 juni) al over.

De nieuwe provider heeft namelijk rekening te houden met 1 maand opzegtermijn bij de oude.

Dus als je het VANDAAG zou regelen kun je per 6 (of 7) juli over naar Simyo. (100 % dochter van kpn overigens).

Bedankt voor je reactie. Ik ben bang als ik zou opzeggen dat ik dan mijn nummer kwijt ben, vandaar dat ik dat door Simyo zou willen regelen. Enfin, ik ga morgen bellen met Simyo en dan met KPN ;-)

 

Trouwens, dan snap ik het nog niet waarom ik niet per einde contract 21-6 2022 zonder opzegtermijn kan overstappen, dat slaat toch nergens op.


Hallo @MelskeH  Wat is volgens Simyo de reden dat het niet gaat?
Net zoals alle providers zal (en moet) KPN meewerken bij een overstap met nummerbehoud. Vanaf 120 dagen vóór de einddatum van het contract is verlengen met nummerbehoud mogelijk. Houd je wel rekening met de opzegtermijn van 1 maand? Als je nu opzegt kan je pas 7-7-2022 overstappen.

Beste RBxx,

Zie hier onder: (e-mail van 04-06-2022, op de aanvraag van 01-06-2022)
 

Hoi Mels,

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 061…...3 op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is: reden vraagt om uitleg door je vorige provider.


Trouwens, dan snap ik het nog niet waarom ik niet per einde contract 21-6 2022 zonder opzegtermijn kan overstappen, dat slaat toch nergens op.

 

Dit slaat in zoverre ergens op dat je een contract hebt afgesloten die een opzegtermijn heeft van 1 kalendermaand, wil je dus per 21-6 over naar de nieuwe aanbieder had je dit geheel volgens de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan al moeten regelen per 20-5 en dan had het gekund als je contract vrij bent in ieder geval.

Na de contract vaste periode word je abonnement eigenlijk dagelijks opzegbaar dus als je het van de andere kant bekijkt verlengt met 1 dag, en blijft de opzegtermijn van 1 maand staan, de eind datum schuift elke dag een dag op.


Hallo @MelskeH , even voor de zekerheid. Het KPN abonnement heeft einddatum 21-6-2022 en dat is dus niet de verlengdatum (120 dagen eerder) waarop je pas kan beginnen met verlengen?

Ik lees dat Simyo zich wel heel makkelijk van afmaakt van de leidende rol die de ontvangende provider heeft bij een overstap met nummerbehoud. Het ‘lukt niet’ en vervolgens aan jou melden 'zoek het zelf uit'.

Als ontvangende provider moet Simyo overleggen met de latende provider KPN, om vast te stellen wanneer de overstap kan plaatsvinden. Vervolgens zeggen ze uit jouw naam het contract bij KPN op en dan moeten ze jou melden op welke dag de overdracht gaat plaatsvinden.


Overstappen met nummerbehoud regel je geheel bij de nieuwe provider. Die zorgt dan voor de opzegging en de nummer overname bij de oude provider. 

Hiervoor geen contact opnemen met kpn. Dat geeft alleen maar verwarring. 

Er is voor abonnementen in het algemeen,  providers, streaming diensten, tijdschriften etcetera, een wettelijke opzegtermijn van 1 maand. Dus ook bij overstappen. Want dan zegt je nieuwe provider je abonnement bij je oude op.


Hoi @MelskeH, jammer dat je ons gaat verlaten! Wat Peter, Ruud en Doornekamp aangeven klopt inderdaad. Als je een abonnement opzegt is er een maand opzegtermijn. Ondanks dat een (2-)jaarcontract is afgelopen blijft de maand opzegtermijn gelden, daar moet bij het overstappen rekening mee gehouden worden.

Ik zie dat je gisteren ook al telefonisch contact met ons hebt gehad, is daarbij toegelicht wat de oorzaak precies was?


Hoi @MelskeH, jammer dat je ons gaat verlaten! Wat Peter, Ruud en Doornekamp aangeven klopt inderdaad. Als je een abonnement opzegt is er een maand opzegtermijn. Ondanks dat een (2-)jaarcontract is afgelopen blijft de maand opzegtermijn gelden, daar moet bij het overstappen rekening mee gehouden worden.

Ik zie dat je gisteren ook al telefonisch contact met ons hebt gehad, is daarbij toegelicht wat de oorzaak precies was?

Ja blijkbaar ligt de fout aan de Simyo kant. Bij het opzeggen moet in een apart scherm aangeven wat het klantnummer is van je HUIDIGE provider. Daar kwam ik achter toen ik een link zag van een e-mail adres over nummerbehoud problemen. Als het goed is, moet aan de KPN kant nu wel een verzoek liggen, want ik heb nu geen reactie meer terug gekregen, dat het niet gelukt is.

Trouwens bij het telefonisch contact werd mij verteld dat ik gewoon per 21-jun-2022 mijn nummer kan worden overgezet naar Simyo, zonder de 1 maand wachttijd. Dat heb ik duidelijk gevraagd, maar misschien heeft de dame mij toch verkeerd verstaan.

Ik hoor graag of er nu wel een verzoek ligt van nummerbehoud bij de KPN.


Ik zie dat er gisteren inderdaad een nieuw verzoek is gedaan, maar zo te zien is deze met dezelfde tekst afgewezen. De gegevens die Simyo bij het porteerverzoek heeft meegestuurd lijken nog niet helemaal te kloppen. Wat precies kan ik niet zien, daar zal Simyo meer informatie over hebben.

Dat er telefonisch is aangegeven dat die datum mogelijk zou zijn vind ik wel gek, ik verwacht wel dat het daarop nog stuk zal lopen. 


Ik zie dat er gisteren inderdaad een nieuw verzoek is gedaan, maar zo te zien is deze met dezelfde tekst afgewezen. De gegevens die Simyo bij het porteerverzoek heeft meegestuurd lijken nog niet helemaal te kloppen. Wat precies kan ik niet zien, daar zal Simyo meer informatie over hebben.

Dat er telefonisch is aangegeven dat die datum mogelijk zou zijn vind ik wel gek, ik verwacht wel dat het daarop nog stuk zal lopen. 

Welke gegevens moet Simyo dan aanleveren ?? ik heb mijn GSM nummer doorgegeven en mijn Abon.nummer 90……….6 Ik heb geen contractnummer voor mijn GSM !!!


Het klantnummer wat met 90 begint is het klantnummer van je Thuisaansluiting, dat is niet van het mobiele abonnement. Als je dat klantnummer had doorgegeven verklaart dat waardoor het wordt afgewezen.

Het mobiele klantnummer kan je vinden op de factuur van het mobiele abonnement. De facturen kan je in MijnKPN vinden. 


Het klantnummer wat met 90 begint is het klantnummer van je Thuisaansluiting, dat is niet van het mobiele abonnement. Als je dat klantnummer had doorgegeven verklaart dat waardoor het wordt afgewezen.

Het mobiele klantnummer kan je vinden op de factuur van het mobiele abonnement. De facturen kan je in MijnKPN vinden. 

Tja en daar is het probleem, via mijnkpn vind ik wel een abon. maar dat blijkt idd het thuis abon. maar NIET het mobiel/gsm abon. Raar toch. Enfin ik heb gisteren mijn mobiel abon. opgezegd en ook ja 1 maand wacht tijd. De helpdesk gaf nu ook het mobiel abon. door 40….


Hoi @MelskeH 
Voor een eventuele volgende keer:  het klantnummer wordt ook vermeld in de omschrijving van de automatische incasso van jouw maandelijks factuurbedrag.


Hoi @MelskeH 
Voor een eventuele volgende keer:  het klantnummer wordt ook vermeld in de omschrijving van de automatische incasso van jouw maandelijks factuurbedrag.

Ja dat klopt maar wie kijkt daar nu naar als op de MIJNKPN abon. nr staan.


In MijnKPN worden alle abonnement getoond die je gekoppeld hebt. Als je dat niet hebt gedaan met het mobiele abonnement kan het inderdaad kloppen dat je die niet ziet staan. 

Als je het abonnement opzegt is het nummer niet mee te nemen. Bij nummerbehoud is het alleen mogelijk om een actief nummer over te nemen. Als het abonnement is gestopt is het nummer niet meer actief. Mocht je het nummer mee willen nemen zou ik dat niet doen als ik jou was.


In MijnKPN worden alle abonnement getoond die je gekoppeld hebt. Als je dat niet hebt gedaan met het mobiele abonnement kan het inderdaad kloppen dat je die niet ziet staan. 

Sorry Jasper maar het mobiel abon. is zeker wel gekoppeld aan mijnkpn. Staat nl in UwProducten.


Sorry Jasper maar het mobiel abon. is zeker wel gekoppeld aan mijnkpn. Staat nl in UwProducten.

 

Maar dan zie je ook alle facturen staan. Op elke factuur staat het betreffende klantnummer, maar je hebt voor elk product een apart klantnummer, 90xxx voor Thuis en 40xxx voor Mobiel.

Is de aanvraag voor nummerbehoud nu wel goedgekeurd? Heb je een bevestiging ontvangen van Simyo?


De mobiele facturen moeten dan inderdaad ook te zien zijn. Voor de zekerheid ook nogmaals het tweede deel van mijn vorige bericht, want het zou zonde zijn als je nummerbehoud hierdoor mis gaat: 

Als je het abonnement opzegt is het nummer niet mee te nemen. Bij nummerbehoud is het alleen mogelijk om een actief nummer over te nemen. Als het abonnement is gestopt is het nummer niet meer actief. Mocht je het nummer mee willen nemen zou ik dat niet doen als ik jou was.

 


Deze post kan op slot, vandaag bericht gekregen dat Simyo per 6-7-2022 mijn mobiel nummer overneemt. Leden bedankt voor jullie reactie en input. Mijn dank is groot.