Skip to main content

Wederom onterechte kosten in rekening gebracht. Eerder ook al gehad, waarbij ik heb gevraagd om aan te tonen op welke manier en wanneer ik een abonnement heb aangevraagd.

Hier is destijds niet op ingegaan en meteen is het bedrag geretourneerd. Destijds KPN gebeld met de vraag of er NOOIT abonnementsgelden die echt op mijn factuur konden worden afgerekend. Daarnaast in payinfo dit ook zo ingevuld.

 
Dus nu wel weer gebeurd. Dus wederom alles moeten stopzetten en ESR TV moeten mailen . 
ik heb een iPhone geen Google play via mijn factuur. Ik heb niks via sms geactiveerd.

 

KPN helpdesk heeft gewoon 0800 nummer van deze partij, maar is niet in staat deze partij te blokkeren. 
dit is een goed verdienmodel voor mensen die onwetend zijn dit terug te vragen of hier gewoonweg geen zin in hebben.

Wie weet of dit bij andere providers ook gebeurd ?

Waarom kan KPN dit niet blokkeren?

 

waarom kan KPN mijn factuur niet blokkeren tegen deze ongewenste afschrijvingen ?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste @MickBe, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier weer tegenaan loopt! Hieronder wat meer informatie, hopelijk ben je daar voldoende mee geholpen:

 

Over ESR TV:

ESR TV is een betaalde dienst. Je kunt je hier op twee manieren voor aanmelden:

  • Via de app van ESR TV (te downloaden via de verschillende app stores)
  • Via banners die in sommige games/apps/je browser zichtbaar zijn en je naar de website van ESR TV leiden.

 

De betaling gaat op twee verschillende manieren:

  • Via premium sms. Je kunt je dan afmelden via payinfo.nl
  • Via KPN Pay. Je kunt je dan afmelden via e-bill.mobi.

 

Belangrijk om te weten dat je in beide gevallen een bevestiging per sms krijgt.

 

Verdere uitleg over de betaling met KPN Pay:

Als je via KPN Pay gaat betalen voor ESR TV, klik je op ‘ga verder’. Je krijgt dan een overzicht met daarin informatie over de kosten en het betalen hiervan. Als je klikt op ‘nu betalen’, geef je akkoord dat de dienst je mobiele telefoonnummer gebruikt voor identificatie en afrekening van de kosten. Omdat KPN Pay automatisch aanstaat op je mobiele abonnement, hoef je hier geen andere stappen voor te doorlopen. Het klikken op ‘nu betalen’, is voldoende om een abonnement aan te gaan. De contractant van het abonnement is er voor verantwoordelijk dat de gebruiker van het toestel zich hier alleen voor aanmeldt, als dit gewenst is. Het afmelden gaat gemakkelijk via e-bill.mobi.

 

Op de factuur zie je dit terug op onderstaande manier:

Meer informatie over betalen met KPN Pay, vind je op onze website. Onderaan de pagina wordt ESR TV daar ook als voorbeeld genoemd. Ook hebben we op het forum een artikel met uitleg over KPN Pay.


Hi Marcia,

Dank voor je reactie. Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe mijn abonnement tot stand is

gekomen. 
Ik heb niets via sms gedaan, dus blijft kpn pay over, al ken ik dit helemaal niet.

Kun je mij laten weten hoe ik een transactie overzicht van KPN pay kan verkrijgen?

alvast bedankt !


 


@MickBe ik zie dat het plaatje miste in mijn vorige bericht. Die heb ik alsnog toegevoegd. Voor wat betreft een overzicht: aankopen via een van de (app)stores verschijnen automatisch op je volgende factuur van KPN. Je gekochte aankopen vind je op de factuur onder ’Online aankopen’ in MijnKPN. Op je specificatie kun je elke aankoop apart terugvinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. De ontwikkelaar van de aankoop zorgt voor de btw-afdracht, daarom staat er op de factuur ‘Over deze factuurregel is door KPN geen btw in rekening gebracht’.


Hi Marcia,

 

ik heb geen kpn pay en ik zie geen aankoop van een abonnement in mijn Apple account. 
Daarnaast heb via payinfo ingesteld dat er geen abonnementen mogen worden afgesloten. Dit nav de vorige spookafschrijvingen.

heb jij een verklaring voor de aankoop ?

Doet of moet Kpn iets doen met de voorkeur in payinfo ?

ik verneem het graag !

groet,

michiel 

 


 


KPN Pay staat vanuit ons automatisch aan. Heb jij dit zelf uit laten zetten? Anders kan dat alsnog. Kan jij je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee.Â