Skip to main content

Wij zijn al jaren lang klant bij KPN zowel met onze beide mobile abonnementen als met ons tv en internet abonnement. Nu betalen we al jaren hier een hoop geld voor, maar goed je weet ook wat je hebt.

Als je internet zit, zie je mooie aanbiedingen voorbij komen en dan denk je toch dat wil ik ook wel. Maar dit zijn van die dingen die je altijd uitstelt tot je tot je schrik ziet dat je vaste contract periode in 2019 al is afgelopen. als je belt krijg je met veel hangen en wurgen een voorstel voor €10 korting voor de 1e 6 maanden. Terwijl ik als nieuwe abonnee maar liefs €30 korting zou krijgen voor de 1e 6 maanden en dan zelfs nog sneller internet heb en Netflix erbij krijg. Het lijkt me voor KPN toch ook fijn om weer een klant met een vast contract voor een jaar in je portefeuille te hebben.
Als je om deze korting vraagt zeggen ze doodleuk dat dat niet kan, dit is echt het beste wat ze je kunnen bieden. Als je vraagt of ze dan liever hebben dat ik naar Ziggo overstap, zeggen ze nogmaals dat dit is wat ze voor je kunnen doen en dat je vrij bent om over te stappen.

Sorry KPN, maar ik hoop toch echt dat jullie begrijpen, dat je op deze manier klanten die nota bene helemaal niet weg willen, toch verliest. Wat ben ik teleurgesteld, dat ik gehoord wordt en me niet serieus genomen voel als trouwe klant.

Dat zijn inderdaad welkomstcadeau voor de nieuwe klanten.  Zo werken providers al jaren. Vaste klanten veel korting geven is onbetaalbaar. Als u echt de laagste prijs wil fan moet u ieder jaar overstappen. 


Goedemiddag @GerwinD en welkom hier op ons forum!

Allereerst natuurlijk fijn om te lezen dat je al zo lang klant bij ons bent. Ik begrijp heel goed dat je als bestaande klant ook gebruik zou willen maken van zo'n welkomstaanbieding hoor, logisch zelfs. Iedereen die nieuw klant bij ons wordt, kan bij de start van zijn of haar abonnement eenmalig gebruik maken van een mooie welkomstaanbieding die kan bestaan uit een mooi cadeau of een fikse korting. Toen jij klant bij ons werd, heb je hier al eens gebruik van kunnen maken en het is helaas niet mogelijk om daar nogmaals gebruik van te maken. Je geeft verder aan dat je je niet gehoord voelt en niet serieus genomen voelt; dat vind ik natuurlijk jammer om te lezen want dat is wel het laatste gevoel dat we onze klanten willen geven. Ik kan je garanderen dat je zeker wordt gehoord en absoluut ook serieus wordt genomen. We kunnen je alleen niet voorzien van het door jou gewenste antwoord, het spijt me.


Ik ben zelf ook al meer dan 25 jaar een doorgaans tevreden klant bij de kpn,  maar  het stoort mij ook dat er zo weinig gedaan wordt voor bestaande klanten. Ik begrijp dat alle welkoms cadeaus en kortingen uiteindelijk door de consument betaald worden maar dat is te makkelijk. Ik zou elk jaar kunnen overstappen naar een andere provider en de kortingen pakken. Kan ik om het jaar terug naar de KPN dan weer met een Ipad en dan weer met een TV enz. Er zullen ongetwijfeld klanten zijn die dat doen. Ik niet teveel gedoe, maar ik zou het veel meer kunnen waarderen als er toch wat meer gedaan werd voor bestaande klanten zoals ik die al meer dan 25 jaar klant zijn bij de KPN. Nu neem ik zelf al elk jaar contact op met de KNP om te zien wat eventueel goedkoper kan, soms kan dat en soms is er niets mogelijk. Maar ik zou willen voorstellen dat als je op basis van een aantal jaren bv elke 5 jaar dat je al klant bent een korting krijgt van bv 10% op je abonnement of een combinatie met bv een pakketkorting (netflix, spotify enz). Dit triggert klanten wellicht meer om te blijven en dat loyaliteit ook gewaardeerd wordt en beloond wordt. Alles is vooral gericht op nieuwe klanten werven wat veel meer werk is dan bestaande klanten te behouden door ze wat voordeel te geven. De mededeling dat bestaande klanten wel gehoord worden zo beleef ik dat absoluut niet. De KPN moet in mijn ogen proactief met zijn bestaande klanten omgaan en niet reactief als je zelf belt en dan kan er vaak wel wat. KPN hier valt nog veel winst te behalen


Dat zijn inderdaad welkomstcadeau voor de nieuwe klanten.  Zo werken providers al jaren. Vaste klanten veel korting geven is onbetaalbaar. Als u echt de laagste prijs wil fan moet u ieder jaar overstappen. 

Joep, zo werken providers al jaren is het slechtste antwoord wat je maar kan geven, wees onderscheidend denk anders dan ander providers focus op een stabiele vaste klanten bestaand. Vervolgens zeg je ook dat het veel korting geven onbetaalbaar is, daarnaast zeg  je dan moet je ieder jaar overstappen wat per definitie duurder is als je om het jaar weer terug komt. dan is structureel een kleine tegemoetkoming geven aan vaste klanten veel goedkoper


In de praktijk blijkt dat het aantal overstappers gering is. De meesten vinden het ook teveel gedoe en dat weten de providers ook. Kpn geeft dan nog iedere maand kleinere leuke kadootjes aan de klanten. Overigens zal de marketingafdeling best wel weten wat ze doen😉.


In de praktijk blijkt dat het aantal overstappers gering is. De meesten vinden het ook teveel gedoe en dat weten de providers ook. Kpn geeft dan nog iedere maand kleinere leuke kadootjes aan de klanten. Overigens zal de marketingafdeling best wel weten wat ze doen😉.

Dat bedoel ik dus omdat dat niet gebeurt hoef er weinig aandacht besteed te worden aan bestaande klanten gaan toch niet gauw weg, Die cadeautjes is dan het alternatief maar ik denk dat de meeste klanten toch gewoon het direct terug willen zien in hun portemenee


Maar stel kpn geeft iedere klant € 10,00 korting per maand dan komt er met 2.5 miljoen vaste klanten 25 miljoen euro per maand minder binnen.  Dan is het snel afgelopen met kpn.


Die cadeautjes is dan het alternatief maar ik denk dat de meeste klanten toch gewoon het direct terug willen zien in hun portemenee

bestaande klanten kadootjes geven ga je inderdaad zien in de knip, dan ga je nl meer betalen, want de winst moet groeien en dus gaat voor iedereen het maandbedrag omhoog. 

Een veel beter alternatief is gewoon stoppen met die kadootjes, ook voor nieuwe klanten, en iedereen een lagere prijs per maand geven, dat ga je pas merken in de knip!


Helemaal mee eens, bedoel ik ook stop met cadeautjes maar geef wat korting per maand 


Maar stel kpn geeft iedere klant € 10,00 korting per maand dan komt er met 2.5 miljoen vaste klanten 25 miljoen euro per maand minder binnen.  Dan is het snel afgelopen met kpn.

Ik gaf aan doe het via een staffel een klant per 5 jaar een staffel korting oplopend tot bv max10 % voor klanten van +20 jaar 


De enige die dat doet is de anwb. Ook niet helemaal eerlijk natuurlijk want waarom moet ik meer betalen dan mn ouders die al veel langer lid zijn. Overigens zou ik enigzins boos zijn als de mevrouw naast me bij de slager 10% minder betaald voor een kilo gehakt omdat ze er al zo lang klant is.


De enige die dat doet is de anwb. Ook niet helemaal eerlijk natuurlijk want waarom moet ik meer betalen dan mn ouders die al veel langer lid zijn. Overigens zou ik enigzins boos zijn als de mevrouw naast me bij de slager 10% minder betaald voor een kilo gehakt omdat ze er al zo lang klant is.

Je kan een abonnement wat een overeenkomst is tussen 2 partijen niet vergelijken met losse verkoop bij een winkel. Dat is appels met peren vergelijken. Wat de ANWB doet vind ik een goede zaak de loyaliteit en langdurige verbintenis wordt beloond, sta ik helemaal achter


De veel gebruikte “smoes” is dat de bestaande klant ook al een meevallertje of korting kreeg toen ze klant werden. Ik heb vroeger bij Casema helemaal niks gehad…. en bij kpn ook niks. Ze waren de monopolist en als je telefoon of tv wilde, moest je gewoon betalen wat er werd gevraagd. Toen ik naar multikabel ging omdat ik verhuisde kreeg ik een telefoon (handsetje met krulsnoer twv 10 gulden) kado, maar het maandbedrag was gewoon hetzelfde. Pas dat er concurrentie kwam op de telefoon/adsl toen kwamen de kortingen pas. En klanten die al 25 jaar bij kpn of (nu) ziggo zijn verdienen in mijn ogen wel die korting die nieuwe klanten ook krijgen.  Ik ben nu ook na ruim 25 jaar weer overgestapt op kpn internet, alleen maar omdat hier vorig jaar glasvezel kwam. en volgend jaar ga ik weer terug naar ziggo. Het scheelt me nu bijna 50 euro per maand ik ben gek als ik het niet doe… toch?


De veel gebruikte “smoes” is dat de bestaande klant ook al een meevallertje of korting kreeg toen ze klant werden. Ik heb vroeger bij Casema helemaal niks gehad…. en bij kpn ook niks. Ze waren de monopolist en als je telefoon of tv wilde, moest je gewoon betalen wat er werd gevraagd. Toen ik naar multikabel ging omdat ik verhuisde kreeg ik een telefoon (handsetje met krulsnoer twv 10 gulden) kado, maar het maandbedrag was gewoon hetzelfde. Pas dat er concurrentie kwam op de telefoon/adsl toen kwamen de kortingen pas. En klanten die al 25 jaar bij kpn of (nu) ziggo zijn verdienen in mijn ogen wel die korting die nieuwe klanten ook krijgen.  Ik ben nu ook na ruim 25 jaar weer overgestapt op kpn internet, alleen maar omdat hier vorig jaar glasvezel kwam. en volgend jaar ga ik weer terug naar ziggo. Het scheelt me nu bijna 50 euro per maand ik ben gek als ik het niet doe… toch?

We are on the same page


Het is zoals met verzekeringen, energie, tijdschriften etc. Ieder jaar even kijken of de prijs je nog bevalt en zoniet dan stap je over. 


Het is zoals met verzekeringen, energie, tijdschriften etc. Ieder jaar even kijken of de prijs je nog bevalt en zoniet dan stap je over. 

Joep je hebt geen antwoord op de genoemde reacties en daarom reageer je op deze manier. Voor alle duidelijkheid ik ben tevreden over mijn abonnement bij de kpn ik heb alleen aangegeven dat er weinig of geen aandacht is voor loyale klanten zoals ik en dat vind ik en velen met mij jammer. Focus ligt op werving nieuwe klanten punt


En ik ben het niet met je eens en dat mag ook😉.


En ik ben het niet met je eens en dat mag ook😉.

Laten we het daar maar bij houden,  prettig weekend 


Het is eigenlijk nog erger.. Je kan ook niet ontkomen aan je inflatie correctie zonder een jaar bij een andere provider. Ik heb 1 Gigabit glas waar ik 60,86 per maand voor betaal terwijl je bij het afsluiten van een nieuw jaar contract daar 52.50 voor betaald. Als je je abonnement wilt verlengen blijft het systeem je die 60.86 aanbieden en geeft het je niet de standaard prijs. Scheelt 100 euro per jaar bij mij..

standaard:

Bij een aanpassing:


@Smit409 bel even met de klantenservice 0800-0402.  Je kunt dan overstappen op de nieuwe abonnementsvorm. 


Het is eigenlijk nog erger.. Je kan ook niet ontkomen aan je inflatie correctie zonder een jaar bij een andere provider. Ik heb 1 Gigabit glas waar ik 60,86 per maand voor betaal terwijl je bij het afsluiten van een nieuw jaar contract daar 52.50 voor betaald. Als je je abonnement wilt verlengen blijft het systeem je die 60.86 aanbieden en geeft het je niet de standaard prijs. Scheelt 100 euro per jaar bij mij..

 

Dit hebben wij ook en het is zeer irritant.
Wat ik ook vervelend vind dat voor bijna hetzelfde bedrag 2 gigabit of zelfs 4 internet aangesloten kan worden, maar dat het niet beschikbaar is op mijn adres. En zeker aangezien we aardig zwaar gebruikers zijn van het internet is dit nodig.