Skip to main content

Inflatiecorrectie? 

Ik ben een trouwe klant met hardware, waarvan de economische levensduur al lang verstreken is. Ik mag ieder jaar extra betalen, maar krijg daar als klant zijnde niets voor terug. Het wordt tijd dat KPN trouwe klanten eens gaat belonen. 

Hallo @Erwin_B je vind je vraag c.q. opmerking blijkbaar erg goed, dat je jezelf een like geeft.

KPN geeft een goede kwaliteit dienst met goede apparatuur, die geheel bij de tijd is en bij de tijd wordt gehouden d.m.v. software updates. Te oude apparatuur wordt omgewisseld als deze niet meer aan de eisen van KPN voldoet zoals bijvoorbeeld de modems V8 en V9 en de tv decoders van het merk Motorola.

KPN heeft maandelijks leuke dingen voor bestaande klanten, via de nieuwsbrief word je daarvan regelmatig op de hoogte gehouden.

 


Als u beloond wil worden moet u er gaan werken.  U bent een klant bij kpn en betaald voor de diensten die u afneemt.  De slager beloont u ook niet al komt u er 100 jaar.


Het maakt niet uit hoe lang je wel of geen klant bent bij, in dit geval, KPN. De inflatiecorrectie geldt voor elke klant. 

Neem je abonnementen zelf eens door en schrap alle onnodige frutsels. Stap over naar een goedkoper abonnement. Hierdoor bespaar je direct op je abonnementskosten. 


Hallo @Erwin_B ,

 

Er is nu wel een mogelijkheid om te besparen op je maandelijkse kosten en zo de inflatiecorrectie te ontlopen. Je kunt na afloop van jouw contractperiode (waarschijnlijk is dat na één jaar) via het gratis telefoonnummer 0800-0402 vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract) en dan meteen vragen om een overstap naar KPN TV+. Dan krijg je ook een nieuwe ontvanger. In de meeste situaties ga je dan besparen op je kosten. (En soms krijg je weer een tijdelijke korting.) Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic:

 

En wat betreft je modem :

Heb je nog een Experiabox V7, V8 of V9?  

Je kunt dan via de website (gratis) een nieuw moderner modem aanvragen.  

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm


Hallo @Erwin_B je vind je vraag c.q. opmerking blijkbaar erg goed, dat je jezelf een like geeft.

KPN geeft een goede kwaliteit dienst met goede apparatuur, die geheel bij de tijd is en bij de tijd wordt gehouden d.m.v. software updates. Te oude apparatuur wordt omgewisseld als deze niet meer aan de eisen van KPN voldoet zoals bijvoorbeeld de modems V8 en V9 en de tv decoders van het merk Motorola.

KPN heeft maandelijks leuke dingen voor bestaande klanten, via de nieuwsbrief word je daarvan regelmatig op de hoogte gehouden.

 

Software updates klopt, maar met hardware is mijn ervaring iets anders. Als ik na verhoging een klacht indien, dan krijg ik pas nieuwe apparatuur met meer mogelijkheden. Je moet er zelf om vragen. In de nieuwsbrief staan vaak leuke dingen, die extra geld kosten. Wifi versterkers bijvoorbeeld, maar Wifi zit al in jouw pakket. Waarom moet je dan Wifi versterkers kopen omdat oude apparatuur niet meer toereikend is? 


Hallo @Erwin_B ,

 

Er is nu wel een mogelijkheid om te besparen op je maandelijkse kosten en zo de inflatiecorrectie te ontlopen. Je kunt na afloop van jouw contractperiode (waarschijnlijk is dat na één jaar) via het gratis telefoonnummer 0800-0402 vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract) en dan meteen vragen om een overstap naar KPN TV+. Dan krijg je ook een nieuwe ontvanger. In de meeste situaties ga je dan besparen op je kosten. (En soms krijg je weer een tijdelijke korting.) Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic:

 

En wat betreft je modem :

Heb je nog een Experiabox V7, V8 of V9?  

Je kunt dan via de website (gratis) een nieuw moderner modem aanvragen.  

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Ik heb hier naar gekeken, maar de besparing is slechts 1 jaar. Klopt dat? 1 jaar betaal ik minder en de jaren daarna betaal je dan meer of kan je dat ook weer aanpassen?


Volgend jaar (dus per 1 juli 2024) zal er ongetwijfeld ook wel weer een inflatiecorrectie volgen. Daar ontkomt niemand aan. Maar de prijzen van het schema zullen waarschijnlijk verder niet wijzigen, los van die inflatiecorrectie. 

Al weet je natuurlijk niets zeker in het leven.   


Volgend jaar (dus per 1 juli 2024) zal er ongetwijfeld ook wel weer een inflatiecorrectie volgen. Daar ontkomt niemand aan. Maar de prijzen van het schema zullen waarschijnlijk verder niet wijzigen, los van die inflatiecorrectie. 

Al weet je natuurlijk niets zeker in het leven.   

Ieder jaar komt er een inflatie correctie en dat is prima. 
Ik vraag me echter wel af of de kosten ook daadwerkelijk zoveel stijgen. De verbinding ligt eral en de hardware wordt niet vernieuwd. Hardware wordt zelfs minder waard, dus zouden de kosten dalen of tenminste gelijk blijven. Vernieuwen doen ze niet, dus….


Ik vraag me echter wel af of de kosten ook daadwerkelijk zoveel stijgen. De verbinding ligt eral en de hardware wordt niet vernieuwd. 

Dat word wel vernieuwd. Er word enorm veel koperleidig vervangen door glasvezel. 

En soms gaat er wel eens wat stuk en moet dan vervangen worden. Energie en personeelskosten gaan omhoog...


Tja, dit zal altijd wel een discussie blijven. De kosten stijgen inderdaad, lonen, huren of leasecontracten van gebouwen, etc. Wat te denken aan wet- en regelgeving vanuit de overheid? Kijk maar naar de banken, ook daar stijgen de prijzen zonder dat er hardware of andere techniek om de hoek komt kijken,  zijn wel verplicht om antiwitwas zaken aan te pakken...