Skip to main content

Ik vraag me af of het wettelijk wel mag dat mijn storingsvergoeding op max 3 dagen wordt gezet. Ik heb vanaf vrijdag 4 maart 2022 tot en met dinsdag 8 maart geen tv en internet gehad. Bij de klantenservice meerder keren de tip gekregen dat ik recht heb op een vergoeding. Nu vul ik dat in en krijg ik de melding dat er een maximale vergoeding is. Ongeacht de duur van de storing. Dat kan toch niet? Die andere 2 dagen zijn er toch ook geen diensten geleverd.  Wie heeft hier ervaring mee?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @F.Schrauwen 

Heb je de vergoeding proberen aan te vragen via deze pagina: Vergoeding | KPN ?
Je hebt inderdaad recht op een vergoeding over de hele periode.

Wettelijk is de vergoeding vastgesteld op 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag.

Je kunt de wettelijk vastgestelde vergoeding van 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten aanvragen als er een netwerkstoring is geweest in het postcodegebied waarop je abonnement staat geregistreerd.

Ik zou nogmaals klantenservice bellen via 0800-0402 en aangeven dat het via de vergoedingen pagina niet lukt. Kennelijk is jouw storing niet goed geregistreerd in de systemen.


Beste @F.Schrauwen, welkom! Het klopt helemaal wat Ruud zegt. Je hebt niet maar recht op drie dagen normaliter. Waar heb je dat gezien? Kan je daar een screenshot van plaatsen? Heb jij weer telefonisch contact met ons gehad en heeft mijn collega het opgelost voor je? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten. 


Ik heb inderdaad de klantenservice gebeld en via een omweg heeft hij nu geregeld dat ik de 5 dagen vergoed krijg. Dat is 15 euro. Vervolgens hoor ik van de buurvrouw dat zij 17 euro vergoeding krijgen 🤔. 


Hallo @F.Schrauwen , de vergoeding is 1/30 van de maandelijkse abonnementskosten per dag.
Het verschil kan ik alleen verklaren als jullie niet hetzelfde abonnement/maandbedrag hebben.