Waarom worden er 25 euro kosten gerekend om je internet weer te activeren na een blokkade bij een betaalachterstand? Waar zijn deze kosten op gebasseerd?
Hallo
Het staat gewoon in de voorwaarden.
Er wordt op een knop gedrukt en daarna nog een keer? Kost dat 25 euro? Misschien doe ik wel vrijwilligerswerk
Er wordt op een knop gedrukt en daarna nog een keer? Kost dat 25 euro? Misschien doe ik wel vrijwilligerswerk
Het kost in werkelijkheid misschien nog wel meer en is die €25 slechts een symbolische bijdrage.
Hoi
Het incassotraject bij KPN wordt voor het grootste deel geautomatiseerd gedaan, er is dus geen medewerker die bij elke stap in het proces een klik met de muis doet.
Dus die knop waar je naar refereert bestaat dus niet.
Als je de openstaande factuur niet wilt of kunt betalen, dan wordt je op een gegeven moment door het systeem geblokkeerd, en kun je dus geen gebruik meer maken van jouw KPN abonnement en de diensten die daar onder vallen.
Zodra het openstaande bedrag door jouw is betaald aan KPN, mag KPN vervolgens heraansluitkosten in rekening brengen, dat is niet alleen bij KPN het geval, maar ook bij Odido en Ziggo en de overige providers.
Je wordt in feite opnieuw aangesloten op het KPN netwerk, en betaalt daar dan 25,- euro aan heraansluitkosten voor, hetzelfde bedrag wat nieuwe klanten ook moeten betalen als zo nieuwe klant worden bij KPN (tenzij er een actie is, waarbij de aansluitkosten komen te vervallen), maar dan heet het gewoon aansluitkosten.
Je had deze heraansluitkosten kunnen voorkomen, als je op tijd de facturen bij KPN had betaald.
Alle informatie bij een afsluiting/blokkade kun je lezen binnen deze kennisbank (klik op de link):
Alles over het incassotraject bij KPN, lees je binnen deze kennisbank:
Nou... dat weet ik niet. Misschien moet er wel daadwerkelijk een monteur naar de wijkcentrale om de kabel los te trekken en weer aan te sluiten. Dat zou me nog niet zo veel verbazen.
Nou... dat weet ik niet. Misschien moet er wel daadwerkelijk een monteur naar de wijkcentrale om de kabel los te trekken en weer aan te sluiten. Dat zou me nog niet zo veel verbazen.
Hoi
Ik kan je hierbij melden dat dit nu zo gaat in de praktijk.
Een blokkade alsmede een deblokkade wordt volledig geautomatiseerd uitgevoerd, er gaat dus geen monteur naar de wijkcentrale om een kabel eruit en erin te stoppen, daar zijn ten eerst al te weinig monteurs voor.
En ten tweede zijn alle beschikbare monteurs hard nodig om storingen en problemen op te lossen.
Nee, dit is niet (meer) het geval. De DSLAM blokkeert de verbinding naar X klant bij opheffing of betalingsachterstand. Hier is gelukkig geen monteur meer voor nodig.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.