Skip to main content

Hallo,

 

Recent zijn we met ons gezin volledig overgestapt naar KPN met 2x mobiel abonnement en 1x internet voor thuis. Nu zie ik dat er voor alle 3 de abonnementen aansluitkosten zijn betaald via de factuur. Voor het mobiele abonnement gaf de verkoper aan dat dit sowieso maar 1x zou moeten zijn (tegelijk afgesloten). Maar los daarvan vraag ik me af of het de bedoeling is dat ik zowel voor mobiel als internet aansluitkosten betaal? Dat lijkt mij nogal dubbel. Ik hoop dan ook 2maal aansluitkosten terug te mogen ontvangen.

 

met vriendelijke groet,

Lisa Groeninga

mobiel en internet zijn toch 2 verschillende diensten, met beide hun eigen aansluitkosten?! 


Elk abonnement moet apart aangesloten worden. Dus aansluitkosten voor elk abonnement. Lijkt me logisch. 


De aansluitkosten zijn terecht. Waarom zou dit niet gelden voor jou? Het maakt daarnaast niet uit hoeveel abonnementen je afsluit. Hoe denk je dat je abonnementen geactiveerd worden waarna je er dus gebruik van kunt maken. Voor niets gaat de zon op. 


Kan iemand van de klantenservice van KPN reageren? De toon in vorige reacties zijn niet nodig. De aansluitkosten voor de mobiele abonnementen zijn in de winkel besproken dat dit eenmalig zou zijn.

Met betrekking tot de aansluitkosten van het internet: het is een hele normale vraag. Er zijn ten slotte ook acties dat er geen aansluitkosten worden gerekend. Waarom zou ik dan als nieuwe klant die een compleet huishouden aansluit voor elke dienst apart aansluitkosten moeten betalen. Eenmalige aansluitkosten vind ik niet gek en ook een service wat betreft het afsluiten van alles bij KPN.


Het snelste antwoord krijg je als je de klantenservice belt nr 0800-0402 en dan inspreken dat je een medewerker wilt spreken


Hallo @LGro , in een reactie van een KPN moderator in een vergelijkbaar topic las ik het volgende:

Bram_ schreef:
Als je tegelijkertijd meerdere abonnementen afneemt betaal je maar 1 keer de aansluitkosten. Het is daarbij van belang dat je de abonnementen tegelijkertijd afsluit. Hiervoor geldt dat het kan zijn dat de vergoeding pas op de 2e factuur staat. De vergoeding hoort namelijk door de medewerker ingevoerd te worden na het aansluiten. 

Vandaar dat ik je wil vragen te wachten tot je de 2e factuur hebt gehad. Dan kunnen we controleren of alles alsnog juist is ingevoerd. Zo niet kan ik alles in 1 keer op de 3e factuur voor je herstellen. Wel is het handig als je ondertussen je forumprofiel invult. Dan kan ik op dat moment actie ondernemen. 

bron

 

Hopelijk gaat het bij jou ook goed, maar anders wil een moderator je zeker helpen.


Hallo @LGro, leuk dat je hebt gekozen voor KPN! 💚

Ik sluit me aan bij het bericht van @RBxx:

Hallo @LGro , in een reactie van een KPN moderator in een vergelijkbaar topic las ik het volgende:

Bram_ schreef:
Als je tegelijkertijd meerdere abonnementen afneemt betaal je maar 1 keer de aansluitkosten. Het is daarbij van belang dat je de abonnementen tegelijkertijd afsluit. Hiervoor geldt dat het kan zijn dat de vergoeding pas op de 2e factuur staat. De vergoeding hoort namelijk door de medewerker ingevoerd te worden na het aansluiten. 

Vandaar dat ik je wil vragen te wachten tot je de 2e factuur hebt gehad. Dan kunnen we controleren of alles alsnog juist is ingevoerd. Zo niet kan ik alles in 1 keer op de 3e factuur voor je herstellen. Wel is het handig als je ondertussen je forumprofiel invult. Dan kan ik op dat moment actie ondernemen. 

bron

Hopelijk gaat het bij jou ook goed, maar anders wil een moderator je zeker helpen.

 

Mijn toevoeging: Heb je alle 3 de abonnementen tegelijkertijd afgesloten? Dan betaal je 1 keer aansluitkosten. Heb je jouw internet abonnement op een ander abonnement afgesloten dan jouw mobiele abonnementen? Dan betaal je dus 2 keer aansluitkosten. 

Voor wat betreft het terugkrijgen van de aansluitkosten wil ik je vragen eerst de 2e factuur af te wachten. Ik verwacht namelijk dat de aansluitkosten dan alsnog vergoed worden. Is dit niet het geval, trek dan gerust opnieuw aan de bel.