Skip to main content

Ik heb de overstap service van KPN gebruikt bij de overstap naar KPN, maar ik krijg net gewoon weer een factuur van Ziggo. Ik heb de overstap service van KPN gebruikt (staat ook in de initiële bevestigingsmail). 

Dat zult u aan Ziggo moeten vragen.

Maar ik denk dat Ziggo hetzelfde doet als KPN: gewoon doorgaan met factureren totdat de overstap daadwerkelijk helemaal afgerond is. Een paar weken later ontvangt u dan een slotfactuur waarin het teveel betaalde bedrag gefactureerd word.


Dank voor je reactie, maar ik denk dat mijn ziggo abonnement (helemaal) nog niet opgezegd is. Ik heb 26-03-23 mijn overstap aangevraagd om per 28-04-2023 te starten bij kpn (stelde kpn zelf voor). Lijkt mij tijd zat om mijn overstap volledig te realiseren. Waarom kies ik anders voor de overstap service, dan kan ik net zo goed mijn abonnement opzeggen.


Het factureren stopt op het moment dat ook de verbinding is afgesloten. Dus op 28-04 in jouw geval. Wat is de factuurdatum van de faktuur van Ziggo?


Dank voor de aanvulling: ik word gewoon gefactureerd voor mei 2023 (net alsof ik helemaal niet ben afgesloten… op mijn ziggo lijkt het er ook nog steeds op dat ik nog een lopend contract heb…


Ja ok maar wat is de faktuurdatum? Het kan zijn dat het elkaar gekruist heeft. 


15 mei voor de gehele maand juni gewoon weer…


Hoi @ColinG ,

Ik zou dat op het Ziggo forum melden: https://community.ziggo.nl/

Daar kunnen ze je vast helpen.


Is de kpn overstap service niet gewoon nalatig geweest? En is mijn melding hier dan niet voldoende om de klantenservice te activeren? Zeker om gecompenseerd te worden? 
 

ik vond contact zoeken met klantenservice sowieso lastig. De enige optie die ik tot dusver gevonden hebt is via dit forum? Hoe kom ik in contact met iemand van de klantenservice?


Een enkele keer zien we dat het niet goed gaat. Bel de klantenservice 0800-0402. Maar ik zou Ziggo bellen!! Het kan ook dat zij het niet goed hebben verwerkt. 


Ziggo bellen zou ik niet doen, dat is een drama @Joep1965 😓

Op het forum word je veel beter geholpen, ik adviseer daar het na te vragen.

Maar ik zou Ziggo bellen!!

Ik zou dat op het Ziggo forum melden: https://community.ziggo.nl/

 

 


Net gebeld met kpn klantenservice (dank voor het nummer, zou meer bekend moeten zijn). Alles klopt aan deze kant en wordt in ieder geval voor mei gecompenseerd. Zo nog even ziggo maar bereiken om zeker te stellen dat zij hun werk ook gedaan hebben, moet men doen of nog even afronden. Dank voor de hulp


Hoi @ColinG, normaal als je de overstapservice gebruikt geven wij een seintje aan de oude provider dat we gaan opzeggen. Het definitief opzeggen gebeurt dan wanneer de verbinding bij ons actief is. Zo kom je niet zonder diensten te zitten. Dan maakt de oude provider vaak de slotfactuur op. 

Dit lijkt echter bij jou niet goed te zijn gegaan. Bel dan eerst met 0800-0402. Heb je ook gedaan en niet alleen met de oude provider. Mijn collega kan dan meekijken en dit doorzetten als het niet goed gaat.  Natuurlijk is het wel goed om de oude provider te laten weten dat er opgezegd moet worden. 

 

Mocht er zo verder nog iets zijn, laat het dan weten.