Skip to main content

Mijn abonnement (TV/Internet/telefoon) gaat geruisloos over van jaar tot jaar. KPN houdt zelf het geld maandelijks in.

Nu wil ik overstappen, het zoveelste abonnement is stilletjes 8 januari 2022 verlengd en nu wordt mij te verstaan gegeven dat ik moet wachten tot 8 oktober 2022 (drie maanden vóór het verlopen van een jaarcontract).

Maar bij andere stilzwijgend verlengende contracten kan ik wel per maand opeggen, waarom niet bij de KPN? Ik ben 82 en ik voel mij beduveld. Sorry!

@John_1st  Door wie wordt u dat verstaan gegeven ?

Dat jaarcontract heeft alleen betrekking op het 1e jaar van het abonnement. Daarna kunt u per maand opzeggen. Dus als u vandaag ( 6 september 2022) op zou zeggen , eindigt uw abonnement bij KPN op 6 oktober 2022 en bent u vrij in uw keuze voor een andere provider.


In uw Mijn KPN omgeving zou een einddatum van het (jaar) contract moeten staan. De enige reden voor deze melding is dat er recent iets is gewijzigd waardoor u binnen een jaar contract zit.


Beste HansaanZet en Galdor68,

dit werd mij verteld via de info-lijn van de KPN. Mijn contract zou 6 oktober 2022 aflopen terwijl ik dat al drie jaar heb. Ik moest dan 10 oktober opbellen om mijn contract op te zeggen. Ik ga wéér bellen met uw gegevens, het zal me benieuwen wat er nu uitrolt.

Een antwoord van u is intussen altijd welkom, wordt ook mijnerzijds vervolgd.

Vriendelijke groet,

John.


U kunt ook altijd uw forumprofiel aanvullen, dan kan een moderator mee kijken en het voor u uitzoeken.


Hier ben ik weer.

Heb weer KPN-info gesproken: de snelste datum waarop ik afscheid kan nemen van KPN, is 8 december 2022……….

Zij beroepen zich op een verlengcontract dat ik niet getekend heb en ook geen schriftelijk akkoord voor heb gegeven. Ik vind dat een beetje vreemd. Eventjes: het contract is verlengd op 8 december 2021 en ik betaal de volle mep.

Inmiddels ook opheldering gevraagd aan www.kpn.com/klacht , zal het antwoord hier vermeldeen. Ook moet ik een mogelijke fout mijnerzijds vermelden: op 10 december 2021 zou ik mijn abonnement veranderd hebben in een “Hussel-abonnement”.  God mag weten wat deze 82-jarige heeft uitgehaald en wat een "Hussel-abonnement” is……….. En als dat het verlengde contract is……...

Punt is in elk geval: ik kan m'n energie niet meer kan betalen en heb een internet/tv-aanbieder voor de helft van de prijs (het eerste jaar althans).

Groet aan iedere lezer, John.

 


Dat Hussel abonnement is dan inderdaad het 'nieuwe' verlengde contract dan klopt 8 december dat zou dan zelfs 10 december zijn. 

 

Hussel is de benaming van de nieuwe abonnements vorm van KPN. We kunnen meer Husselen ofwel meer flexibiliteit in de samenstelling van het abonnement.

 

Tegenwoordig tekenen we geen fysiek contract u zal op de een of andere manier hier toch akkoord voor hebben gegeven en zou dan in december 2021 een bevestiging via email of per post moeten hebben ontvangen.


Hoi @John_1st en welkom op het forum! Fijn dat je al door de andere leden op weg geholpen bent. Ik vermoed dat er in december iets in je abonnement gewijzigd is. Daar zou je in die periode dan inderdaad een mail over moeten hebben ontvangen ter bevestiging, daarin staat dan ook genoemd dat het om een nieuw jaarcontract is. Mocht dat niet de bedoeling zijn, dan kun je binnen 14 dagen nog annuleren, maar dat termijn is helaas al voorbij. 

De energieprijzen zijn behoorlijk fors, dus ik snap dat je wilt besparen waar mogelijk. Heb je al contact met de klachtenafdeling gehad? Ik hoop dat zij iets voor je hebben kunnen regelen, of je hebben kunnen adviseren in het aanpassen van je abonnement zodat deze zo goedkoop mogelijk is. Dat kan ook al enorm helpen.