Skip to main content

Beste lezer,

Ik zie dat er ineens kosten zijn  verrekend die eerst gratis waren en dan ineens niet. Dit is volgens jullie in april en mei gemaakt door te bellen naar ziggo. Ik krijg deze pas in augustus 2024 verrekend. Kan je mij uitleggen waarom ik hiervoor ineens moet betalen?  Ziggo geeft aan dat het nummer gratis is.
Waarom zitten er hier zoveel maanden tussen? 
Tevens zie ik dat ik moet betalen voor het bellen op 10 mei met een gewoon 06 nummer kan je mij uitleg geven waarom dat is? Waarom moet ik hiervoor betalen. Ik bel onbeperkt. 

Graag uitleg hierover.

Hoi @Chavah 
Het forum doet niets met prijzen.
Deze vraag kun je beter bij de klantenservice neerleggen bel met het gratis nummer
van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


Hallo @Chavah ,

Als je belt naar een 0900-nummer of naar een nummer (gewoon nummer of 06-nummer) (van iemand die woont) buiten de EU, dan worden er kosten in rekening gebracht. 
Edit: later verduidelijkt

 

Zo ook naar dat nummer van Ziggo. Ziggo geeft  aan dat dat nummer (1200) gratis is als je belt vanuit een Ziggo-aansluiting. Jij belt met een KPN-nummer naar het 0900-nummer.

Edit: later verduidelijkt


Ik ga er vanuit dat KPN die belkosten jou nu alsnog in rekening heeft gebracht. 

bron: 

https://www.ziggo.nl/klantenservice

Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo)

 

 


Als je belt naar een 0900-nummer of naar een nummer (gewoon nummer of 06-nummer) buiten de EU, dan worden er kosten in rekening gebracht. 

Als je belt naar een Nederlands 06 nummer dat zich buiten de EU bevindt dan zijn de kosten voor de ontvanger, niet voor de beller.

 

Zo ook naar dat nummer van Ziggo. Ziggo geeft  aan dat dat nummer gratis is als je belt vanuit een Ziggo-aansluiting. Jij belt met een KPN-nummer. 

Hier heb ik nog nooit van gehoord en ik lees ook nergens dat dat Ziggo nummer alleen gratis zou zijn als je belt vanaf een ander Ziggo nummer.

 

Het lijkt me ook niet juist dat KPN dergelijke kosten pas maanden later in rekening brengt.

@Chavah, Kan je eens een screenshot posten van alleen het kostenoverzicht op pagina 2 van jouw factuur waar deze kosten op vermeld staan?


Als je belt naar een 0900-nummer of naar een nummer (gewoon nummer of 06-nummer) buiten de EU, dan worden er kosten in rekening gebracht. 

Als je belt naar een Nederlands 06 nummer dat zich buiten de EU bevindt dan zijn de kosten voor de ontvanger, niet voor de beller.

 

Zo ook naar dat nummer van Ziggo. Ziggo geeft  aan dat dat nummer gratis is als je belt vanuit een Ziggo-aansluiting. Jij belt met een KPN-nummer. 

Hier heb ik nog nooit van gehoord en ik lees ook nergens dat dat Ziggo nummer alleen gratis zou zijn als je belt vanaf een ander Ziggo nummer.

 

Het lijkt me ook niet juist dat KPN dergelijke kosten pas maanden later in rekening brengt.

@Chavah, Kan je eens een screenshot posten van alleen het kostenoverzicht op pagina 2 van jouw factuur waar deze kosten op vermeld staan?

Het eerste klopt, ik bedoel ook bellen naar een 06-nummer van bv iemand uit Zuid-Afrika. 
 

Dat tweede is een bewering van Ziggo zelf. Dat had ik er al onder geplaatst. 
 

https://www.ziggo.nl/klantenservice

Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo)

 

 


Hoi @Chavah, welkom op onze community! Ik zie dat er al een paar goede antwoorden gegeven wordt, ben je er al achter waar de kosten voor zijn?


 

Beste Thomas, zie Bovenstaand foto hier zijn de kosten die ineens verrekend na maanden. Ziggo geeft aan dat het alleen de gebruikelijke belkosten zijn. Waarom wordt dit dan pas na maanden verrekend?

Onderste foto heb ik gewoon met een tante gebeld. Begrijp niet waarom dat in rekening is gebracht. 

 

Mvg Eva

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 


@Chavah Je hebt de onderste 3 nummers niet goed weggeveegd. 
Die nummer zijn nog gewoon te lezen.


Heb je hierover ook al contact gehad met onze klantenservice @Chavah? Dat is de snelste manier dat er even iemand meekijkt naar je factuur. Ik ga er vanuit dat zij wel een verklaring of oplossing hebben


Reageer