Skip to main content

Beste KPN,

Tot op heden heb ik geen geld retour ontvangen of een verrekende factuur gehad aangaande de beloofde uitbetaling abonnementskosten Iphone 11. Afgelopen week heb ik 3x contact gehad met de klantenservice, maar de dames die ik kreeg te spreken werkten er pas enkele maanden dus zijn niet bekend met deze discussie.

Kunnen jullie aangeven wanneer ik deze kosten verrekend krijg? Het is nu bijna eind februari en ben hier voor het laatst over gebeld eind november. Tot welke datum wordt daarnaast uitbetaald, want ik lees daar verschillende verhalen over (van 20 juli tot….??!). Ik heb geen nieuwe iphone 12 ontvangen, maar zelf mijn abonnement verlegd (is een hele andere discussie waar al 1000en mensen hun zegje over hebben gedaan), dus ben benieuwd welke periode jullie hanteren.

Ik verneem graag.

Groet, Bas

Hoi @BG_92, er is nog niet zoveel duidelijkheid in jouw geval begrijp ik. Ik kan er op dit moment ook nog niet meer over zeggen, doordat er geen gegevens op je forumprofiel staan kan ik niet meekijken. Je kunt dat volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan. 


Ik heb gegevens aangepast in mijn account/profiel.


Dank je @BG_92, ik zie dat je hier ook vaker contact over hebt gehad en er over gesproken is. Toch lijkt er nog geen vergoeding geweest te zijn. Ik doe hier navraag voor je over, als ik er een terugkoppeling op heb kom ik er bij je op terug!


Heb je al meer informatie? Is inmiddels al twee weken geleden?


Ik heb ook nog geen update @BG_92. Ik heb opnieuw navraag voor je gedaan.


Ik heb een terugkoppeling gekregen @BG_92, de vergoeding wordt op de volgende factuur verrekend. Die gaat in jouw geval van 20 juli tot de datum dat het nieuwe abonnement is ingegaan, 9 oktober dus. 


Jasper, dank! Ik ga erop letten met de volgende factuur en mocht ik nog vragen hebben dan kom ik bij je terug.

Mvg, Bas


Ik ga er vanuit dat het dan duidelijk is Bas, anders weet je ons te vinden 🙂


Beste Jasper,

Ik zou nog even op de radar komen als ik vragen zou hebben. Ik heb dinsdag mijn factuur ontvangen van KPN telefoon, maar ik heb een vraag over de vergoeding. Deze valt namelijk erg tegen. Ik was in de veronderstelling dat het abonnement dat ik heb volledig vergoed zou worden. Dit betrof €39,92 per maand. De periode 20 juli tot en met 9 oktober is circa 2,5 maand, wat zou uitkomen op plusminus €100 Ik zie nu dat ik nu maar een eenmalige korting krijg €66,30. Kan jij dit verklaren en waarom is dit niet het volledige bedrag?

Gr. Bas


@BG_92 Was die 39 per maand incluis het toestel?

Want je krijgt enkel de Sim only kosten vergoed en niet de toestel kosten dacht ik mij te herinneren.


Dit bedrag was inderdaad inclusief kosten voor het toestel. 

Maar een telefoon zonder werkende 4G is eigenlijk een toestel wat je niet kunt gebruiken. Dat is mij destijds ook verteld toen ik november werd gecontacteerd voor een vergoeding: het volledige bedrag zou worden vergoed.


Beste @BG_92, het klopt wat Roos79 zegt. Jij hebt jouw toestel in delen afbetaald in plaats van in één keer, maar dat staat los van de vergoeding. Iemand die zijn toestel bij aanschaf in één keer betaalt, krijgt namelijk ook de kosten voor zijn mobiele telefoon niet terug. De vergoeding betreft alleen de abonnementskosten.


Dan vind ik dat ik er uiteindelijk heel bekaaid vanaf kom, terwijl ik er heel veel hinder van heb ondervonden.


@Jasper→ Beste Jasper, Wij kennen elkaar (nog) niet, maar ik wil vragen aan jou of je mij even een privébericht kan sturen… Ik heb een klein probleem, omtrent aanleggen van glasvezel en dat wil ik even met jou bespreken. Heel graag hoor ik van je. Bedankt bij voorbaat. Groet, Richard


@Richard_H Vragen gaan via het forum en niet via taggen en privé berichten.

 


Ha @Richard_H, maak gerust een eigen topic aan. De community helpt je graag met je vraag!