Skip to main content

Over iets meer dan een maand loopt mijn (goedkope) jaarcontract af. Als ik nu het abo verander, verlies ik mijn overstapkorting. Wanneer moet ik een wijziging van het abonnement doorgeven, want ik wil stoppen met het afnemen van KPN TV. 
(Ik zie nu overigens de einddatum van het contract al op juli 2025 staan. Ik dacht dat pas een maand voor afloop het abo verlengd zou worden)

Na afloop van een jaarcontract, wordt het lopende abonnement automatisch verlengd ( wel handig anders zou u op de datum van aflopen zonder komen te zitten) echter met een opzegtermijn van een maand. Als uw huidige contract afloopt per bijv. 30 juni 2024, kunt u vanaf vandaag ( 31 mei 2024) opzeggen per 30 juni 2024.

Als er nu staat aangegeven dat uw (jaar)contract pas in juli 2025 eindigd is dat of een fout, of u heeft bij aangaan van het abonnement in 2023 afgesloten voor 2 i.p.v. voor 1 jaar...(?!)


Dank Hans,

Ik vergis me idd. Ik heb een abo afgesloten van 2 jr, maar met extra opties: meer bandbreedte en KPN TV. Deze laatste opties wil ik gaan opzeggen, maar het valt me op dat als ik dat nu doe, ook de instapkorting  vervalt. Daarom wil ik weten dat de “opzegtermijn” van deze onderdelen is.


Dank Hans,

Ik vergis me idd. Ik heb een abo afgesloten van 2 jr, maar met extra opties: meer bandbreedte en KPN TV. Deze laatste opties wil ik gaan opzeggen, maar het valt me op dat als ik dat nu doe, ook de instapkorting  vervalt. Daarom wil ik weten dat de “opzegtermijn” van deze onderdelen is.

@BertKg je opzegtermijn is op het eind van je huidige twee jaar  contract dus ook je KPN tv


KPN TV en De extra bandbreedte staan bij de extra opties en zijn/lijken dus wijzigbaar/opzegbaar los van het contract. 
Blijft mijn vraag gaat een wijziging bij de opties (bijna) direct in, of moet dat ook een maand vantevoren?

 


Het gaat hier niet om opzeggen. Maar om het wijzigen van het abonnement. Het woord "opzeggen" kunt u dan beter niet gebruiken. Levert alleen maar verwarring op.

Als u het abonnement aanpast naar zonder tv en een lagere snelheid, dan gaat dat meteen in dacht ik. Maar ik weet het niet zeker.


Als u uw thuisahonnement wijzigt gaat dat direct in, dus het beste kunt u de dag voordat de korting nog stopt uw abonnement wijzigen. Het kan zijn dat u wel nog 1 maand een te hoge prijs betaald maar dat komt omdat u facturen van tevoren betaald, dit wordt dan een maand later met een credit weer recht gezet.


Reageer