Skip to main content

Op 10 april 2023 heb ik mijn abonnement verlengd; op 11 april ontving ik een sms met de melding 'vandaag start uw nieuwe factuurmaand’. Enige tijd later constateerde ik dat datategoeden zouden aflopen per 6 mei 2023. Op 6 mei ontving ik een sms met de melding 'vandaag start uw nieuwe factuurmaand’. De vraag is dus; wat wordt het nu?

Mijn echtgenote die op hetzelfde moment haar abonnement verlengde, kreeg geen enkele melding over factuurperioden en aan het begin van deze maand gewoon een factuur over april (1-10 april en 11-30 april uitgesplitst).   

Gewoon de kalendermaanden aanhouden lijkt mij ook het meest handig, ook met het oog op het delen van MB's.

Vanaf nu 6 mei. De eerste periode bij de start van het abonnement is bijna altijd een afwijkende periode.


Gewoon de kalendermaanden aanhouden lijkt mij ook het meest handig, ook met het oog op het delen van MB's.

Dat heeft KPN jarenlang gehad. Op die eerste dag van de maand wil dan iedereen mb's delen. De systemen van KPN staan dan roodgloeiend. De rest van de maand staan die systemen niks te doen. Niet handig dus.


Hoi @fhoedemakers en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat @Nick83 je vraag al heeft beantwoord en ik kan hier verder weinig meer aan toevoegen. Hopelijk is het hiermee voor jou duidelijk en weet je waar je aan toe bent!


Dank heren voor de antwoorden. Zo simpel is verlengen dus ook weer niet. En het blijft verbazend dat mijn echtgenote die op hetzelfde moment verlengde aan het eind van de maand een keurige maandnota ontving!


Na beide facturen uitgebreid bestudeerd te hebben, blijf ik met de volgende vraag zitten. Er wordt vermeld online-aankopen (zie onder). Ik heb geen online-aankopen gedaan bij KPN en dat is dus ook niet te vinden onder specificatie. De url verwijst naar een betaalmethode kpnpay die ik niet gebruik. ook in de algemene en aanvullend voorwaarden is hier niets over te vinden. Het totaalbedrag over de maand mei klopt daarentegen wel met het te verwachten bedrag. Kortom, het hele verlengproces wordt met steeds weer nieuwe vraagtekens omgeven.  

Online aankopen
Zie specificatie voor meer details over uw online aankopen. Of ga naar kpn.com/betalenmetkpnpay voor meer info.
Aantal Online aankopen 1 9,99 9,99


We hebben hier een handig artikel over @fhoedemakers


Dat is geen antwoord op mijn vraag. Er wordt melding gemaakt van een online-aankoop en ik heb geen online-aankoop gedaan! En ik wil al absoluut helemaal geen nieuwe betaalmethode!


Goedemorgen @fhoedemakers , 

Zonder die factuur in te kunnen zien vind ik het lastig om daar wat over te zeggen. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan dan kan ik even mee gaan kijken. Je kunt voor dit soort zaken trouwens ook altijd contact opnemen met onze helpdesk (0800 0402).