Skip to main content

Goeiedag,

Sinds vorige week(13-06) ben ik overgestapt naar KPN glasvezel. Hiervoor had ik Ziggo. Voor de overstap heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice. Hiervoor heb ik netjes een bericht gehad van Ziggo dat zij wachten op KPN om de contract stop te zetten. Echter is het nu al aantal dagen verder en tot op heden heb ik nog geen bericht gekregen van Ziggo. Ik heb inmiddels al wel een nieuwe factuur gekregen van Ziggo voor de volgende maand.

Daarom vraag ik mij af of de overstapservice wel zijn ding heeft gedaan, zou dat meteen moeten gebeuren op de moment dat ik KPN kon aansluiten?

Alvast bedankt,

Jesper

Gebruikt u het KPN modem? Of heeft u een eigen modem? 


Ik gebruik mijn eigen modem. Maar voordat ik die had aangesloten had ik eerst de KPN modem aangesloten.


Ziggo bellen, misschien is het een slotfactuur, kijk daar ook even goed naar.


Lijkt mij niet dat het om een slotfactuur gaat. In het factuur staat echt dat het voor de maand juli is. Die factuur is ook zaterdag verstuurd. Dus twee dagen nadat KPN Ziggo had moeten berichten dat ik ben overgestapt.


@JvS92  ik ben ook per 14 juni van Ziggo naar KPN gegaan en heb ook een factuur van juli ontvangen.

Dat loopt helaas bijna altijd langs elkaar heen de opzegging en facturen.

Als het goed is wordt met de juli factuur alles weer gecrediteerd en ontvang je alle teveel berekende abonnementskosten weer terug in de loop van juli. 

inderdaad even bellen en kijk anders ook even op hun community pagina (forum) 


@Buurman20 , heb jij wel al een bericht vanuit Ziggo ontvangen dat ze je abbonement stop gaan zetten(dus signaal vanuit kpn gekregen)? Ik heb dat namelijk nog niet gekregen, alleen maar een bericht dat ze wachten op een signaal van KPN.


Lijkt mij niet dat het om een slotfactuur gaat. In het factuur staat echt dat het voor de maand juli is. Die factuur is ook zaterdag verstuurd. Dus twee dagen nadat KPN Ziggo had moeten berichten dat ik ben overgestapt.

Maar de factuur is dagen eerder in het systeem bij Ziggo waarschijnlijk al klaargezet. Dan word die verzonden ook. Zo werkt dat bij KPN ook. Er worden regelmatig topics voor aangemaakt hier.


@JvS92  Ik heb inderdaad zowel via email als sms bericht ontvangen van opzegging en verzoek van retourneren Ziggo apparatuur. Op het moment dat ik de KPN aansloot en actief was kwam er vrij snel binnen een kwartier een Ziggo email binnen.  
Een belletje naar Ziggo of kijk anders ook even in Mijnziggo. 
 


@Buurman20 , bedankt voor de bevestiging. Ik heb die bericht namelijk nog niet gehad nadat ik KPN had aangesloten.

 

@Nick83 , Duidelijk. Ik zal even contacteren met Ziggo. Update volgt.


Zojuist contact gehad met Ziggo. Zij hebben geen signaal van KPN ontvangen en daardoor loopt de contract door. Hoe kan ik zelf ervoor zorgen dat KPN wel die signaal doorstuurt? 


Zojuist contact gehad met Ziggo. Zij hebben geen signaal van KPN ontvangen en daardoor loopt de contract door. Hoe kan ik zelf ervoor zorgen dat KPN wel die signaal doorstuurt? 

@JvS92  De snelste manier is de klantenservice te bellen 0800-0402 en aangeven dat je iemand wilt spreken 


@JvS92  Als KPN het doorgeeft dan zal je  zo’n e-mail ontvangen van Ziggo zoals mijn voorbeeld.

 


KPN gebeld en ze zagen dat de overstapservice niet verder was gegaan. Ze adviseerden me om het KPN-modem opnieuw op aan te sluiten en een harde reset te geven om te zien of dat zou helpen. Dat heb ik gedaan en na 20 minuten kreeg ik eindelijk een sms/bericht van KPN dat ik 'volledig' internet had, wat ik eigenlijk al had.

Daarna heb ik gelijk weer gebeld om de status van de overstapservice te controleren, en deze ging nu wel verder. Ze vertelden me dat het nu als voltooid staat en dat ik binnen een dag een bericht van Ziggo kan verwachten.

Het is dus nog even afwachten of het daadwerkelijk bij Ziggo aankomt, maar het lijkt erop dat het aan de KPN-kant is gelukt.

Bedankt voor jullie reacties.


@JvS92  ik ben ook per 14 juni van Ziggo naar KPN gegaan en heb ook een factuur van juli ontvangen.

Dat loopt helaas bijna altijd langs elkaar heen de opzegging en facturen.

Als het goed is wordt met de juli factuur alles weer gecrediteerd en ontvang je alle teveel berekende abonnementskosten weer terug in de loop van juli. 

inderdaad even bellen en kijk anders ook even op hun community pagina (forum) 

Dit gebeurt ook bij KPN. Niets bijzonders. Wordt allemaal rechtgetrokken en afgerond met de eindfactuur. 


KPN gebeld en ze zagen dat de overstapservice niet verder was gegaan. Ze adviseerden me om het KPN-modem opnieuw op aan te sluiten en een harde reset te geven om te zien of dat zou helpen. Dat heb ik gedaan en na 20 minuten kreeg ik eindelijk een sms/bericht van KPN dat ik 'volledig' internet had, wat ik eigenlijk al had.

Daarna heb ik gelijk weer gebeld om de status van de overstapservice te controleren, en deze ging nu wel verder. Ze vertelden me dat het nu als voltooid staat en dat ik binnen een dag een bericht van Ziggo kan verwachten.

Het is dus nog even afwachten of het daadwerkelijk bij Ziggo aankomt, maar het lijkt erop dat het aan de KPN-kant is gelukt.

Bedankt voor jullie reacties.

Ah, dan had de verbinding blijkbaar nog even een zetje nodig @JvS92, misschien net iets te kort het KPN modem aangesloten gehad bij het initiële aansluiten 🤔 Nu de lijn vanaf onze kant actief is gezet, zal het vast niet lang meer duren voordat Ziggo de opzegging aan hun kant doorvoert 😊


Reageer