Skip to main content

Goedemiddag,

 

Mijn huidig contract loopt ergens deze maand af.

 

Wat gebeurt er precies als ik mijn contract nu niet verleng? Is het dan nog mogelijk om het over een paar maanden wel te verlengen of aan te passen?

Dan loopt ie oneindig door.

Als je dan een keer verlengt ( = abonnement vernieuwen) dan gaat dat direct in.

Ik had ooit een abonnement dat ruim 8 jaar heeft gelopen. 


Hallo @jesajav ,

Jouw contract loopt gewoon (ongewijzigd) door en je hebt vanaf nu een opzegtermijn van één maand. 

Je kunt nu per direct verlengen, maar dat kan later ook. 

Mijn advies is om te verlengen tussen 1 juli 2024 en 1 oktober 2024, want dan ontloop je de prijsindexatie per 1 oktober 2024. (De prijs van jouw nieuwe abonnement gaat dan per 1 oktober 2024 niet omhoog, dat van jouw huidige abonnement wel.)  

 


Als een mobiel abonnement niet wordt verlengt komt daar elk jaar inflatie correctie bij in het geval van de door Peter genoemde 8 jaar kan dat best oplopen. Ieder jaar of elke twee jaar verlengen is dus best verstandig. Zie ook de reactie van Noordzee.

Het kan verstandig zijn om niet meteen te verlengen want soms komt er een gunstigere aanbod als je net hebt verlengd.

Ik kies eigenlijk altijd voor Sim only als ik verleng en koop zelf een betaalbare telefoon waar ik meestal meer dan 6 jaar of zelfs langer mee doe. Verlengen met toestel kan natuurlijk ook dan is wachten best zinvol.

 


Hallo @jesajav ,

Jouw contract loopt gewoon (ongewijzigd) door en je hebt vanaf nu een opzegtermijn van één maand. 

Je kunt nu per direct verlengen, maar dat kan later ook. 

Mijn advies is om te verlengen tussen 1 juli 2024 en 1 oktober 2024, want dan ontloop je de prijsindexatie per 1 oktober 2024. (De prijs van jouw nieuwe abonnement gaat dan per 1 oktober 2024 niet omhoog, dat van jouw huidige abonnement wel.)  

 

Ik wil juist wachten tot ergens begin volgend jaar,

omdat Samsung dan vaak met nieuwe modellen in de S-serie komt en daar wacht ik op.


Reageer