Skip to main content

Wat is het termijn om een nieuw afgesloten abonnement te annuleren?

Zijn er rechten die ik heb als KPN niet aan de afspraken voldoet?

Ik vraag dit omdat ik in 3 maanden tijd al meer problemen heb ondervonden met KPN als met Delta in 16 jaar. Dat KPN zich dan het meest stabiele netwerk durft te noemen gaan bij mij de nekharen overeind staan.

Als ik kan, zeg ik per direct mijn contract op bij KPN. Vandaar de eerste vraag.

Erg vervelend dat je problemen ondervindt.

Je bent al lang over de 14 dagen bedenktijd heen helaas.

Je bent een jaar abonnement aangegaan? Dan duurt dat nog 9 maanden.

Opzeggen is dus nu geen optie; herstel wel.

Zijn er al pogingen ondernomen de problemen op te lossen?

Glasvezel? Wat ondervind je? Is je netwerk standaard kpn of zitten er eigen apparaten in (router, switch e.d.)?

Al eens gebeld met kpn klantenservice?

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Erg vervelend dat je problemen ondervindt.

Je bent al lang over de 14 dagen bedenktijd heen helaas.

Beste Peter,

Dat is erg jammer. Nog 9 maanden wachten dus.

Ja ik heb een Netgear nighthawk er tussen zitten op mijn kpn glasvezel netwerk. Wifi bereik van delta modem was niet voldoende en van kpn ook niet.

Bij delta was het een belletje om te vragen om de router functie te bypassen van het modem en klaar was ik. Bij het over gecompliceerde apparaat van kpn moest ik wat moeilijke dingen doen in het modem zelf om dat aan de gang te krijgen, en je zegt, je kan de klantenservice bellen, maar toen ik belde om de router functie van het kpn kastje te bijpassen was het 10 seconde stil en kreeg ik het antwoord, "ik weet niet hoe dat moet, misschien kunt u op het forum kijken". Hebben jullie geen technische dienst dan? "Nee sorry"

Is dat fijn, ben ik afhankelijk van andere kpn klanten om hun problemen op te lossen. .

Nu kan ik helaas door kpn geen verbinding maken met mn NAS van buitenshuis tenzij ik weer een hoop moeilijke dingen ga doen.

Delta modem kreeg ook geregeld een update, dan had je even 10 minuten geen internet en ging daarna alles gewoon verder. Nu met het apparaat van kpn moest de hele bende opnieuw opgestart worden. Leuk als je niet thuis ben en je moet je 14 jarige zoon gaan uitleggen wat hij moet doen via de telefoon.

Naast dat heb ik meerdere keren per week dat het internet opeens weg is voor een paar minuten. "Meest stabiele netwerk van Nederland" 🤡 Nee ik heb nooit over willen gaan omdat ik een hoop verbinding problemen zag bij mensen in mijn omgeving met kpn. Nu kwamen ze met een mooie deal en die slogan, maar de geld besparing is het absoluut niet waard. 

Nog even 9 maanden op de tanden bijten en hopen dat er niet weer iets mis gaat.


@Bas.C87 Met Netgear Nighthawk kan je zonder KPN iTV direct op het glasvezelkastje aansluiten met de WAN instelling PPPoE over VLAN ID 6.

Met KPN iTV is niet eenvoudig, meestal alleen met installeren van DDWRT op de router.

Anders kan ook je Netgear in DMZ van de Experia Modem zetten, dan heb je nog geen gebridged modem, maar minder last van de KPN modem.


@Bas.C87 Met Netgear Nighthawk kan je zonder KPN iTV direct op het glasvezelkastje aansluiten met de WAN instelling PPPoE over VLAN ID 6.

Met KPN iTV is niet eenvoudig, meestal alleen met installeren van DDWRT op de router.

Anders kan ook je Netgear in DMZ van de Experia Modem zetten, dan heb je nog geen gebridged modem, maar minder last van de KPN modem.

@TDN Bedankt. Dit is misschien wel bruikbare info. Ik ga mij hier eens in verdiepen. 

Overigens, als ik dit doe, werkt het tv kastje dan nog?


Reageer