Skip to main content

Mijn huis is eindelijk aangesloten op glasvezel van kpn. Zo'n 2 maanden geleden zijn medewerkers bij mij thuis geweest en ze hebben de glasvezel kabel van buiten in mijn woonkamer aangesloten dmv zo'n wit kastje. Het probleem is dat als ik op de kpn site een postcode check doe, dan geeft ie aan dat glasvezel nog niet beschikbaar is. Op de website waar ik de status van het aansluitingsproces kan volgen staat dat mijn huis in september of oktober aangesloten wordt. Dit klopt natuurlijk niet. Nogmaals, ik ben al aangesloten. Volgens mij is dit een administratieve fout. Ik overweeg glasvezel te nemen maar hierdoor durf ik mijn huidige provider niet op te zeggen. Zouden jullie dit in orde willen maken. Alvast bedankt.

Het is nog maar de vraag of de andere kant van de kabel ook klaar is. Zoniet dan blijft de status op niet beschikbaar staan.  Tussen de aanleg en oplevering kan zomaar een paar maanden tot een jaar zitten.  Mijn advies is blijf zitten waar je zit tot de status is veranderd naar gereed.


Bedankt voor je antwoord Joep. Ze hebben toen wel de lijn gemeten en er zat wel signaal op, zeiden ze. Ze spraken steeds met iemand anders aan de telefoon om te kijken of alles goed werkte. Ik zou zeggen dat alles volledig aangesloten is..... 


Het is momenteel nogal chaotisch wat aanleg etc. betreft.  Planningen worden continu omgegooid omdat er gewoon te weinig mensen zijn. Aannemers kunnen geen personeel vinden etc. Uiteraard gaat een moderater hier reageren maar die is ook afhankelijk van kpnnetwerk wat de gereedmelding betreft.  De wachttijd is een dag of drie. 


Bedankt voor je antwoord Joep. Ze hebben toen wel de lijn gemeten en er zat wel signaal op, zeiden ze. Ze spraken steeds met iemand anders aan de telefoon om te kijken of alles goed werkte. Ik zou zeggen dat alles volledig aangesloten is..... 

Dan zijn er nog twee mogelijkheden: Het is inderdaad een administratieve fout. Of… de verbinding is prima en gemeten, maar de apparatuur in de centrale is nog niet klaar. Als de aannemer dan jouw adres als gereed zou opleveren zou je nog meer verwarring krijgen want dan zegt KPN Netwerk dat alles klaar is terwijl de providers zeggen van niet (want apparatuur in centrale is nog niet klaar).

Zodra die apparatuur wel klaar is meldt de aannemer alsnog al die adressen als gereed af en kan je als klant wel overstappen op glasvezel.

 

Dit laatste komt helaas momenteel ook vaker voor.


Bedankt voor jullie reactie heren. Het klinkt inderdaad nogal chaotisch allemaal.

Ook verwarrend is, ik woon in Winschoten. Op deze website lees ik dat de aannemer die de werkzaamheden uitvoert heet Allinq

https://www.kpnnetwerk.nl/nieuws/nieuws/start-glasvezelaanleg-in-gemeente-oldambt/

Als ik een postcode check doe om de status van van de werkzaamheden te volgen dan staat er dat binnenkort KPN in opdracht van Glaspoort glasvezel in mijn woonplaats en straat gaat aanleggen. 

Hieruit concludeer ik dat er meerdere partijen bij het aanleggen van glasvezel in Winschoten betrokken zijn. Dit zou een mogelijke oorzaak van deze chaotisch toestand kunnen verklaren.Â